אפל
צילום: אתר החברה (Apple)

מכה לאפל? מכירות טלפונים זרים בסין צנחו ב-50% בנובמבר

מספר הטלפונים הזרים שנמכרו בסין בנובמבר צנח ב-47% לעומת נובמבר 2023; אפל היא השחקן הזר העיקרי בתחום במדינה - כמה היא צפויה להיפגע?

רוי שיינמן |
נושאים בכתבה אפל סין אייפון

אפל Apple 0.67%   היא החברה הגדולה בעולם ותחומי העיסוק שלה מגוונים, היא מפתחת מוצרים שונים כמו השעון החכם, מחשבים ניידים וטאבלטים, משקפי מציאות מדומה, מודלי בינה מלאכותית והיא אפילו זנחה פרויקט רכב - אבל מה שהפך את החברה לגדולה בעולם וגם מחזיק אותה שם הוא האייפון, הטלפון הנייד הפופולארי ביותר בעולם שמהווה יותר ממחצית מההכנסות של אפל. בשנים האחרונות המכירות של המוצר המרכזי שלה גמגמו, בעיקר בסין, ואחרי כמה חודשי התאוששות נראה שהסינים שוב זונחים את המכשיר של אפל.


20% מההכנסות של אפל מגיעות מסין, כך שמדובר בשוק קריטי עבור החברה שהתנודות פה מתורגמות באופן ישיר בדו"חות. בתקופה האחרונה אפל הציגה התאוששות במכירות בסין, אבל נראה שהמגמה שוב מתהפכת - לפי נתוני המכירות בחודש נובמבר, המכירות של מכשירי טלפון זרים בנובמבר הסתכמו ב-3.04 מיליון יחידות, צניחה של 47% לעומת חודש נובמבר 2023, כאשר אפל היא השחקן הזר העיקרי והגדול ביותר בתחום בסין.


התחרות של אפל בסין

הנתונים מצביעים על כך שאפל מתמודדת עם לחצים גוברים בשוק הסמארטפונים הגדול בעולם, בעיקר לאור התחרות הגוברת מצד מותגים מקומיים. אחת מהמתחרות הבולטות היא חברת Huawei, שהצליחה לשקם את עסקי הטלפונים שלה לאחר הסנקציות האמריקאיות.


בסוף 2023 השיקה Huawei סדרת טלפונים חכמים מתקדמים שזכו לפופולריות רבה בקרב הצרכנים המקומיים. נתוני חברת המחקר IDC מראים כי הצמיחה של Huawei ברבעון השלישי של השנה שעברה עלתה משמעותית על זו של אפל.

קיראו עוד ב"גלובל"


גם החברות הסיניות האחרות מקשות על אפל. Xiaomi ו-Oppo למשל ממשיכות להתבסס בשוק המקומי על ידי אסטרטגיות שיותר מותאמות לשוק המקומי. בניגוד לאפל, שנשענת בעיקר על מותג הפרימיום שלה, החברות המקומיות מציעות מגוון רחב של מכשירים ברמות מחיר שונות, המותאמים לכל שכבות האוכלוסייה.


אפל צופה פגיעה במכירות האייפון ברבעון הרביעי, והיא כבר מורידה מחירים

החולשה בסין צפויה להפוך את הרבעון הרביעי כולו לחלש עבור אפל בכל הנוגע למכירות אייפונים. לפי האנליסטים של UBS, התחזיות למכירות האייפון ברבעון זה ירדו מ-77 מיליון יחידות ל-74 מיליון, עם צפי להכנסות של 67.2 מיליארד דולר במקום 69.7 מיליארד. הירידה במכירות משקפת גם ירידה של 8% במכירות האייפון בנובמבר לעומת השנה הקודמת, בעיקר בשל חולשת הביקוש בסין. במקביל, נתח השוק העולמי של האייפון ירד לרמה הנמוכה ביותר מאז 2019, עם ירידה ל-20.1%.


אפל זזה מהר והיא כבר יצאה במבצעים לשוק הסיני בין התאריכים 4-7 לינואר. המבצע מציע הנחה של עד 500 יואן (68.50 דולר) על דגמי iPhone 16 Pro ו-iPhone 16 Pro Max, שמחירם ההתחלתי עומד על 7,999 ו-9,999 יואן, בהתאמה. גם דגמי iPhone 16 ו-iPhone 16 Plus יימכרו במחירים מופחתים עם הנחות של 400 יואן. בנוסף, המבצע מתפרש גם על דגמים ישנים יותר ומוצרים נוספים מבית אפל, כגון מחשבי MacBook וטאבלטי iPad, המוצעים בהנחות של 200 עד 300 יואן. עם זאת, ההנחות מותנות בשימוש באמצעי תשלום ספציפיים כמו WeChat Pay ו-Alipay.


מניית אפל נסחרת לפי שווי של 3.68 טריליון דולר אחרי עלייה של 31% בשנה האחרונה. המניה נסחרת במכפיל 33 על הרווחים הצפויים לה השנה ומכפיל 29 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.


מניית אפל בשנה האחרונה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה