ארבה arbe
צילום: יחצ

ארבה רובוטיקס בשת״פ עם אנבידיה - המניה מזנקת 97%

החברה הישראלית הודיעה על שיתוף פעולה עם אנבידיה בתחום המחשוב לחיישן הנהיגה של ארבה; בעקבות הדיווח המניה מזנקת בכמעט 100% בטרום

חיים בן הקון |
חברת ארבה Arbe Robotics -6%   הכריזה על שיתוף פעולה עם ענקית השבבים אנבידיה. במסגרתו, היא צפויה לשלב את הרדאר שפיתחה בתוך פלטפורמת המחשוב לרכב של אנבידיה, NVIDIA DRIVE AGX.


קובי מרנקו מנכל ארבה רובוטיקס
קובי מרנקו מנכ״ל ארבה רובוטיקס - קרדיט: יח״צ

ההכרזה יוצאת לקראת תערוכת CES 2025 שנערכת השבוע בלאס וגאס, ובה מציגה ארבה את הפתרון המשולב. לב החידוש של ארבה הוא העיבוד המופעל על ידי בינה מלאכותית העושה שימוש בנתונים ברזולוציה גבוהה. רדאר ההדמיה של ארבה מבוסס על מערך של 48 ערוצי שידור ו-48 ערוצי קליטה ותומך בעשרות אלפי זיהויים לכל תמונה.


הרדאר מציע רזולוציה גבוהה במיוחד המאפשרת זיהוי מדויק של אובייקטים בסביבה עירונית ובכבישים מהירים בתנאי סביבה מאתגרים. טכנולוגיה זו משפרת באופן משמעותי את יכולת הזיהוי של מכשולים קטנים, את ההתמודדות עם מורכבות עירונית ואת הביצועים במזג אוויר קשה, ללא התראות שווא.


הפתרון מיועד עבור מערכות תמיכה בנהג (ADAS) ורכבים אוטונומיים. בנוסף, הפתרון מספק דאטה באיכות גבוהה לשילוב מיטבי עם מצלמות וחיישנים אחרים

קיראו עוד ב"גלובל"


קובי מרנקו, מנכ"ל ארבה: "ארבה פועלת להגדיר מחדש את תחום בטיחות הרכב עם פתרונות הדור הבא של הרדאר שמספקים מידע מדויק ומפורט על סביבת הרכב במהלך הנסיעה, ומאפשרים אינטגרציה חלקה עם מצלמות וחיישנים נוספים ברכב. בהדגמות החיות ב-CES 2025, נציג את הדרך שבה הטכנולוגיה שלנו מקדמת את החזון של נהיגה בטוחה ללא תאונות דרכים ובסופו של דבר, של הרכב האוטונומי".


מניית ארבה עולה בטרום בכ-90% עד 100% בעקבות ההודעה, לאחר שאתמול עלתה בכ-30%.


הסיפור של ארבה: הסיכויים והסיכונים



בחודש שעבר ארבה גייסה 49 מיליון דולר - שווה בדיוק לקצב שריפת המזומנים שלה השנה.

ההכנסות ב-9 החודשים הראשונים של השנה הסתכמו ב-670 אלף דולר לעומת 1.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה וההפסד למניה גדל ל-58 סנט לעומת 56 סנט בתקופה המקבילה, כאשר הצבר עמד על 500 אלף דולר.

 הגיוס נעשה בשני חלקים. החלק הראשון הוא הנפקת מניות רגילה והחלק השני הוא של אופציות לפי מחיר מימוש של 1.82 דולר למניה, כאשר אחד הטריגרים למימוש הוא הודעה של ארבה על הסכם עם יצרן אירופי לרכישת 500,000 מערכות - הסכם שלפי ההערכות אמור להיות שווה באזור ה-6 מיליון דולר.

טריגר דומה הוא גם לגבי מימוש כספי האג"ח. ומכאן שהחברה אכן צופה כבר זמן מה לעסקה גדולה. זה לא באמת הפתעה. מעבר לכך השווי שלה גם מבטא עסקה. היא לא היתה נסחרת לפי 820 מיליון שקל, כ-224 מיליון דולר, אם לא היה סיכוי גבוה לחוזה.

 תחום הרכב הוא טריקי. חברות שנותנות שירות ליצרניות הרכב צריכות להתאמץ מאוד כדי להשיג הסכמים, חברות הרכב ברובן הן מאוד שמרניות ואף אחת לא רוצה להיות הראשונה שתנסה טכנולוגיה חדשה. מובילאיי כבר מבוססת בתעשייה, חברות הרכב מכירות אותה כבר שנים עוד שהחברה הייתה ממוקדת במערכות הבטיחות, ולכן ההרחבה הצפויה שלה לנהיגה אוטונומית היה ברור ומקובל אצל הלקוחות.

 ארבה רובוטיקס הוקמה ב-2015 ומוזגה לספאק ב-2021 בגל ההנפקות, מאז היא איבדה 72%, גם אחרי הזינוק האחרון, בעיקר בגלל היעדר הכנסות כאמור. מוקדם יותר השנה החברה השלימה רישום כפול של מניותיה בבורסה בתל אביב, במקביל לגיוס חוב. לארבה יש כמה הסכמים עם חברות רכב אסיאתיות, אבל בשביל באמת לצבור תאוצה בתחום הרכב צריך לסגור עסקאות עם היצרניות האירופאיות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה