מניית הרכב האוטונומי שמזנקת ב-35% בזכות הסכם עם אנבידיה
Aurora מזנקת אחרי שדיווחה על חתימת הסכם לשילוב מערכת הנהיגה האוטונומית של אנבידיה במשאיות שלה שיעלו על הכביש כבר בחודש אפריל הקרוב
המניה של חברת הנהיגה האוטונומית Aurora Aurora -9.89% מזנקת בוול סטריט אחרי שדיווחה על הסכם במסגרתו מערכת הנהיגה האוטונומית של אנבידיה NVIDIA Corp. 0.41% , Nvidia DRIVE, תשולב עם המערכת של Aurora במשאיות שצפויות לעלות על הכביש כבר בחודש אפריל הקרוב ולהיכנס לייצור המוני ב-2026.
- העתיד האוטונומי של אמזון: רכישת ליפט עשויה להיות הצעד הבא
- ביזארי: תאונה בין שני כלי רכב אוטונומיים בלוס אנג'לס
מניית Aurora נסחרת כעת לפי שווי של 15.1 מיליארד דולר אחרי זינוק של 167% בשנה האחרונה, וזאת למרות שהחברה עדיין לא מציגה הכנסות, וב-9 החודשים הראשונים של השנה היא דיווחה הפסד תפעולי של קרוב ל-600 מיליון דולר.
ל-Aurora כבר יש שיתופי פעולה עם יצרניות משאיות מובילות כמו PACCAR ו-Volvo. במסגרת שיתופי הפעולה הללו החברה מפתחת ובוחנת את מערכת
הנהיגה העצמאית שלה, Aurora Driver, על דגמי המשאיות שלהן.
המערכת של Aurora שנקראת Aurora Driver, היא מערכת נהיגה אוטונומית ברמה L4, בדומה לרובוטקסי וגבוה מה-FSD שיש לטסלה היום ברמה L2. המערכת כוללת מחשב וחיישנים כמו LiDAR, רדאר ומצלמות.
המערכת מותאמת לנהיגה במהירויות כביש ומסוגלת להגיב במהירות לשינויים בתנאי הדרך, תוך הסתמכות על בינה מלאכותית. אנבידיה תשמש כספקית הטכנולוגיה העיקרית, ותשלב את פלטפורמת DRIVE Thor המבוססת על שבבי Blackwell החדשים שלה. הפלטפורמה מתמקדת בהאצת משימות חישוביות המאפשרות
לכלי הרכב להבין את הסביבה ולהגיב לתנאי הדרך.
- האנליסטים שעדיין פסימיים לגבי סולאראדג' אחרי הפיטורים
- "מניות אירופה מעולם לא היו זולות יותר"
- תוכן שיווקי כמה מצבים בהם עו"ד ירושות וצוואות הוא הכתובת עבורכם
"המנכ"ל של אנבידיה הביע בבירור את האמונה שלו בפוטנציאל העצום שטמון בטכנולוגיית הנהיגה האוטונומית בשנים הקרובות," כך אמרה דני יווסון, ראש מחלקת ניתוח פיננסי ב-AJ Bell. "הרבה משקיעים שומעים
לראשונה את השם Aurora Innovation, והקשר שלה עם אנבידיה בהחלט מושך תשומת לב. אבל מדובר בשוק עם תחרות עצומה וצורך בהשקעות כספיות ענקיות", הוסיפה יווסון.
שיתוף הפעולה פוטנציאלית יכול להיות משמעותי בתחום הנהיגה האוטונומית, שכרגע המובילות בו הן שחקניות כמו טסלה עם הרובוטקסי ושחקניות נוספות כמו למשל גוגל עם Waymo, אבל לא ברור כמה יעלו המשאיות של Aurora עם המערכות של אנבידיה ואין כרגע תכניות עם חברה כזו או אחרת להטמיע את המערכת ברכבים פרטיים. המערכת של אנבידיה עשויה להוכיח את עצמה כטובה יותר מזו של טסלה למשל, אבל בלי תשתית מספיקה לבחון אותה ולספק אותה לצרכן במחיר אטרקטיבי, היא יכולה להישאר מאחור.
ההשקה של הרובוטקסי למשל צפויה ב-2026 והמחיר צפוי להיות מתחת ל-30,000 דולר כשהעלות למייל נסיעה תהיה כ-20 סנט. "הרובוטקסי יכול לשמש
פי 5 עד 10 יותר מרכב רגיל. רוב הזמן מכוניות לא עושות כלום, אבל אם הן אוטונומיות, הן יכולות להיות בשימוש מלא כל הזמן" אמר מאסק במהלך אירוע ההשקה, "העלות להפעיל את הרובוטקסי נמוכה, מה שהופך אותו לפתרון תחבורה זול יותר מרוב האפשרויות כיום. המכונית יכולה להניע
את תחום התחבורה בצורה שלא נראתה קודם. אנחנו מדברים על פתרון תחבורה שיכול להיות בשימוש כמעט מסביב לשעון - זה משנה את כללי המשחק".