אילון מאסק ג'נסן הואנג
צילום: טוויטר

שני ענקי הטכנולוגיה מסכימים: מהפכת הרכבים האוטונומיים בלתי נמנעת

ג'נסן הואנג מצטרף לחזונו של אילון מאסק: המהפכה בתחבורה האוטונומית כבר כאן, והרובוטים יהיו התעשייה הטכנולוגית הגדולה בהיסטוריה



אדיר בן עמי | (2)


"המהפכה כבר כאן" - במילים אלו פתח ג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיהNVIDIA Corp. -0.02%  , את נאומו המרכזי בתערוכת CES בלאס וגאס. הואנג, המוביל את אחת מחברות השבבים המצליחות בעולם, מצטרף לחזונו של אילון מאסק בנוגע לעתיד התחבורה והרובוטיקה.


בעוד שרבים פקפקו בתחזיותיו האופטימיות של מאסק לאורך השנים, נראה שהפעם הוא צדק - לפחות לפי הואנג. מנכ"ל אנבידיה הציג בפני הקהל שלושה מרכיבים מרכזיים שיביאו את המכוניות האוטונומיות להמונים: מודלים של בינה מלאכותית לנהיגה, סימולציות אימון מתקדמות, ומחשבים חזקים בתוך כלי הרכב.


מעניין לציין שזוהי בדיוק הגישה שטסלה Tesla 0.15%  מקדמת כבר שנים. בעוד שהתעשייה התמקדה בוויכוח על הצורך במכ"מים וחיישנים נוספים מעבר למצלמות, מאסק והואנג רואים את התמונה הגדולה יותר - כוח העיבוד והלמידה של הבינה המלאכותית.


השפעת דבריו של הואנג לא איחרה לבוא: מניית חברת Aurora Innovation, המפתחת טכנולוגיה למשאיות אוטונומיות, זינקה ב-30% ביום שלאחר הנאום. החברה, העובדת בשיתוף פעולה עם אנבידיה וקונטיננטל, מתכננת להשיק משאיות אוטונומיות עד 2027.


הואנג לא הסתפק רק בתחום הרכב האוטונומי. לדבריו, "עידן הרובוטיקה" עומד בפתח, והוא צפוי להיות "התעשייה הטכנולוגית הגדולה ביותר שהעולם ראה מעודו". גם כאן מהדהדים דבריו את חזונו של מאסק, שטוען כי עסקי הרובוטים של טסלה עשויים להיות גדולים יותר מעסקי הרכב החשמלי שלה.


רכבים אוטונומיים - שאלה של "מתי?"


עבור משקיעי טסלה, האישור של הואנג מגיע בזמן מצוין. מניית החברה עלתה ב-65% מאז אירוע הרובוטקסי באוקטובר, שם חשף מאסק את חזונו לשירות מוניות אוטונומיות שיושק בסוף 2025.


השותפות בין Aurora, אנבידיה וקונטיננטל מדגימה את המורכבות של פיתוח רכבים אוטונומיים: אנבידיה מביאה את המומחיות בחומרה ותוכנה של בינה מלאכותית, Aurora את תוכנת הנהיגה האוטונומית, וקונטיננטל משלבת את שניהם במוצרים ברמה אוטומוטיבית. למרות ההתלהבות, המניות בסקטור מראות תנודתיות: Aurora איבדה כ-10% מערכה ביום שלאחר העלייה החדה, בעוד שמדדי S&P 500 והדאו ג'ונס ירדו בכ-0.2%.


הדיון על עתיד התחבורה האוטונומית מתמקד כעת פחות בשאלה "האם?" ויותר בשאלה "מתי?". הואנג ומאסק מסכימים שהטכנולוגיה כבר כאן, והשאלה היא רק קצב האימוץ והיישום.


המגמה היא ברורה

הדמיון בין חזונותיהם של שני המנהלים הבכירים מעיד על מגמה ברורה: הבינה המלאכותית תשנה לא רק את אופן הנהיגה שלנו, אלא את כל האינטראקציה שלנו עם מכונות. אחד היתרונות המשמעותיים של גישת טסלה ואנבידיה הוא היכולת לשפר את המערכות באופן רציף באמצעות עדכוני תוכנה, בדיוק כמו שאנחנו מעדכנים את הטלפונים החכמים שלנו.

חזון הרובוטקסי של טסלה, שנראה פעם כמדע בדיוני, מקבל כעת תמיכה מצד אחד השמות הגדולים בתעשיית הטכנולוגיה. הואנג, שידוע בתחזיותיו המדויקות, מאשר למעשה שהעתיד שמאסק מדבר עליו כבר בפתח.

קיראו עוד ב"גלובל"

התזמון של הכרזות אלו מעניין במיוחד: בעוד שהתעשייה המסורתית עדיין מתמודדת עם אתגרי המעבר לרכב חשמלי, טסלה ואנבידיה כבר מביטות אל העשור הבא, שבו רובוטים והובלה אוטונומית יהיו חלק בלתי נפרד מחיינו.

עבור המשקיעים, המסר ברור: החברות שישכילו להוביל את מהפכת הבינה המלאכותית, הרובוטיקה והתחבורה האוטונומית, יהיו אלו שיעצבו את העתיד הכלכלי של העשורים הבאים.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אנשים רוצים לנהוג. אוטונומי זה לא זה (ל"ת)
    אאא 09/01/2025 14:49
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    משה ראשלצ 09/01/2025 06:31
    הגב לתגובה זו
    מכסימום רכב עם יכולות אוטנומיות חוץ לעירבהשגחת הנהג בעיר אין מצב לרכב אוטונומי