טארגט
צילום: אתר החברה

טארגט העלתה תחזית לרבעון הרביעי, למה המניה יורדת?

רוי שיינמן |
נושאים בכתבה טארגט

ענקית הקמעונאות טארגט Target Corp. -1.7%   העלתה את תחזיות המכירות שלה לרבעון הרביעי של 2024, לאחר שדיווחה על עלייה משמעותית במכירות במהלך תקופת החגים. למרות זאת, מניית החברה יורדת. החברה דיווחה כי המכירות ברבעון צפויות לגדול בכ-1.5% - שיפור ביחס לתחזית קודמת של מכירות יציבות. נתון זה כולל מכירות באתר האינטרנט של החברה ובחנויות שפעילות לפחות 13 חודשים. עם זאת, התחזית לרווח למניה נותרה ללא שינוי, ונעה בטווח של 1.85 עד 2.45 דולר לרבעון, ורווח שנתי בטווח של 8.3 עד 8.9 דולר למניה, מה שמאכזב את המשקיעים שצפויים להוריד את המניה לשווי של 60 מיליארד דולר.


למה טארגט לא העלתה את תחזית הרווח?

על אף העלייה במכירות, חוסר השינוי בתחזית הרווח עשוי להצביע על לחץ מצד המבצעים וההנחות שהובילו את הצרכנים לרכוש יותר. טארגט עצמה הודתה כי המבצעים, כמו אלו שנערכו ב-Black Friday וב-Cyber Monday, הביאו לשיאי מכירות, אך הם נגסו ברווחיות.


תקופת החגים נחשבת לעונה קריטית עבור תעשיית הקמעונאות. אך על אף הדיווחים האופטימיים יחסית, גם מתחרות כמו לולולמון Lululemon Athletica -1.53%  , אמריקן איגל American Eagle Outfitters Inc.  ואברקרומבי אנד פיץ' Abercrombie & Fitch Co.  שגם כן העלו תחזיות השבוע, חוו ירידות במניות שלהן.


לפי הדיווח של טארגט, בחודשים נובמבר ודצמבר נרשמה עלייה של 2.8% במכירות הכוללות, ו-2% במכירות בחנויות זהות לעומת השנה שעברה. המכירות הדיגיטליות זינקו ב-9%, ותוכנית המנויים "Target Circle 360" תרמה לעלייה של מעל 30% במשלוחים באותו היום. מעבר לכך, התנועה הכללית של הלקוחות בחנויות ובאתר האינטרנט גדלה בכמעט 3%. נתון זה מהווה אינדיקציה לכך שטארגט הצליחה למשוך לקוחות למרות התנאים הכלכליים המאתגרים, כנראה בזכות קמפיינים שיווקיים ומבצעים אגרסיביים.


אסטרטגיית ההנחות והשינויים בהנהלה

במאי האחרון הכריזה טארגט על הורדות מחירים ב-5,000 מוצרים בסיסיים כמו חיתולים ולחם. באוקטובר נוסף גל הנחות של מעל 2,000 מוצרים לחג, כולל צעצועים ותרופות חורף. בסך הכול, מדובר בכ-10,000 פריטים שמחיריהם ירדו במהלך השנה. בכנס השנתי של הפדרציה הלאומית לקמעונאות אמר ריק גומז, סמנכ"ל התפעול של טארגט, כי הלקוחות כיום "מתנהלים עם תקציב הדוק" אך מוכנים להוציא כסף על פריטים מיוחדים או על חוויות מיוחדות כמו תקופת החגים.

כל הכותרות


בנוסף, בשבוע שעבר הודיעה טארגט על כמה שינויים משמעותיים בצוות ההנהלה שלה, אשר ייכנסו לתוקף בפברואר. בין היתר, ראש תחום החנויות, מארק שינדלה, יפרוש לאחר 25 שנות עבודה, ויוחלף על ידי אדריאן קוסטנזו, סגנית נשיא לתפעול חנויות. בנוסף, סמנכ"ל מערכות המידע, ברט קרייג, יוחלף על ידי פראט וימנה, המשמש כיום כמנהל הדיגיטל והמוצרים של החברה. שרה טראוויס, שתשמש כמנהלת הדיגיטל וההכנסות, נכנסת לתפקיד חדש לאחר הובלת תחום הפרסום של החברה.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה