נטפליקס
צילום: Venti Views on Unsplash
דוחות

נטפליקס מנפצת את תחזית המנויים החדשים ומזנקת במסחר המאוחר ב-13%

החברה הוסיפה מספר שיא של 18.9 מיליון מנויים חדשים וניפצה את התחזיות שניבאו 9.18 מיליון מנויים חדשים בלבד, ברבעון האחרון בו יתפרסם נתון זה. החברה עקפה את התחזיות בשורה העליונה והתחתונה ומעלה את המחירים למנוי מבוסס פרסומות בדולר אחד

גיא טל |

חברת הסטרימינג נטפליקס Netflix, Inc 1.35%  פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של שנת 2024 ומנפצת את התחזיות בעיקר בנוגע למספר המנויים החדשים שזינק ל-18.9 מיליון מנויים חדשים - הרחק מעל התחזיות האופטימיות ביותר. כעת ישנם 301.63 מיליון מנויים ברחבי העולם. זהו הרבעון האחרון בו החברה מפרסמת את מספר המנויים. החברה מעוניינת שהמשקיעים יתמקדו יותר בהכנסות ובשולי הרווח ולכן לא תפרסם יותר את מספר המנויים. מספר המנויים במסלול הזול יותר מבוסס הפרסומות זינק ב-30%, או 55% מכלל המנויים החדשים. ההכנסות מפרסומות עדיין אינן משמעותיות, אך בחברה צופים שהן תוכפלנה בשנת 2025. 


על פי הדוחות, החברה הכניסה 10.25 מיליארד דולר שהניבו רווח של 4.27 דולר למניה או 1.87 מיליארד דולר. בוול סטריט ציפו לרווח של 4.21 דולר למניה על הכנסות של 10.11 מיליארד דולר. ברבעון המקביל הרוויחה החברה 938 מיליון דולר. שולי הרווח התפעולי, הנתון בו נטפליקס רוצה שנתרכז, עמד על 22.2% מעל תחזיות החברה, והיא מעוניינת להגיע לשולי רווח של 29% בשנת 2025. תזרים המזומנים החופשי הגיע ל-1.38 מיליארד דולר לעומת 1.58 מיליארד דולר שנה קודם לכן. 

מלבד הרבעון המצויין, החברה העלתה גם התחזיות לשנת 2025, וכעת צופים בחברה הכנסות של 43.5 עד 44.5 מיליארד דולר לעומת 43 עד 44 מיליארד בתחזית הקודמת. 


מבחינת התוכן החברה מרוצה מהתקדמות השידורים החיים כולל הקרב של ג'ייק פול נגד מייק טייסון ושידורי ליגת הכדורגל האמריקאי NFL בערב הכריסמס. "למרות שהשידורים החיים ישארו קרוב לודאי אחוז קטן משעות הצפיה וההוצאות על תוכן, אנחנו חושבים שהאופי האירועי יוביל לתוצאות עם ערך גבוה יותר באופן יחסי עבור הלקוחות ועבור העסק שלנו" נמסר מטעם החברה במכתב לבעלי המניות. עוד נכתב שם שהחברה מעוניינת להרחיב את השידורים החיים, הן של אירועי ספורט והן לתוכניות נוספות. 


על רקע הזינוק במספר המנויים, החברה רוצה לנצל את הביקוש החזק ומודיעה שוב על העלאת מחירי המנויים, וכעת מנוי מבוסס פרסומות, הזול ביותר, יעלה 7.99 דולר, דולר אחד יותר ממחירו עד כה. מחיר מנוי רגיל יהיה 24.99 דולר - עליה של 2 דולר לחודש. ברבעון האחרון החברה כבר העלתה את מחירי המנויים בספרד ואילטליה, וכעת יעלו המחירים גם בארצות הברית, קנדה, ארגנטינה ופורטוגל. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה