לוקהיד מרטין נופלת ב-7%; הרווח הנקי צנח
הפסדים במגזר הטילים והעיכובים בשדרוג תוכנית ה-F-35 פוגעים בביצועי החברה; המשקיעים מודאגים מהמשך שחיקה ברווחיות ומיוזמות ממשלתיות חדשות שעלולות לערער את מודל ההכנסות
לוקהיד מרטין Lockheed Martin Corp -0.68% אחת מחברות הביטחון והחלל הגדולות בעולם, פרסמה תוצאות מאכזבות לרבעון הרביעי של 2024. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-18.62 מיליארד דולר, ירידה של 1.3% בהשוואה לשנה שעברה, מתחת לתחזיות
האנליסטים שעמדו על 18.79 מיליארד דולר. עם זאת, ההפתעה השלילית הגדולה ביותר הייתה בשורת הרווח הנקי למניה שצנח ל-2.22 דולר בלבד, ירידה של 66.3% מתחת לתחזיות שעמדו על 6.61 דולר.
הפסד משמעותי נרשם במגזר הטילים והבקרה (MFC), שם דווח על הפסד של 1.3 מיליארד דולר, שנבע מחוזים במחירים קבועים. בחוזים אלה התחייבה החברה למחירים מסוימים מול לקוחות, אך עלויות הביצוע בפועל עלו, מה שהוביל לכך שהעבודה בוצעה בהפסד. אנליסטים ציינו כי "זהו אתגר משמעותי שמדגיש את הלחצים שבהם נמצאת החברה בתחום זה". שיעור הרווח התפעולי התכווץ ל-3.7%, ירידה חדה לעומת 12.1% בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה הזו משקפת גם עלייה בהוצאות תפעוליות, שמקשות על החברה לשמור על שולי הרווח ההיסטוריים שלה.
תחזית מעורבת לשנת 2025
למרות התוצאות המאכזבות, לוקהיד
מרטין הציגה תחזית צמיחה מתונה לשנה הקרובה. ההכנסות לשנת 2025 צפויות להגיע ל-74.25 מיליארד דולר בנקודת האמצע, עם צמיחה של 4.5% בלבד – נמוכה מקצב הצמיחה של 5.6% שנרשם ב-2024. תחזית הרווח למניה לשנה הקרובה עומדת על 27.15 דולר, נתון הנמוך ב-3.1% מתחזיות השוק.
עם זאת, החברה מסיימת את 2024 עם צבר הזמנות מרשים של 176 מיליארד דולר, שמצביע על ביקוש גבוה למוצריה המתקדמים בתחום הביטחון. יחד עם זאת, החשש מהמשך שחיקה ברווחיות והאתגרים בשוקי היעד מציבים סימני שאלה על היכולת לממש את התחזיות הללו.
בחמש
השנים האחרונות, לוקהיד מרטין הציגה צמיחה שנתית ממוצעת של 3.5% בלבד בהכנסות – נתון נמוך יחסית לסקטור התעשייתי. בנוסף, שיעור הרווחיות התפעולית של החברה הצטמצם ב-3.3%, מה שמצביע על אתגרים בניהול ההוצאות ובשיפור היעילות התפעולית. למרות האתגרים, החברה ממשיכה ליהנות
ממעמד מוביל בשוק הביטחוני ומהסכמים ארוכי טווח עם ממשלות ברחבי העולם. הזינוק בביקוש למערכות ביטחוניות עקב מתחים גיאופוליטיים, כמו המלחמה באוקראינה, עשוי להוות הזדמנות לחברה להגדיל את הכנסותיה בטווח הארוך.
עיכובים בטכנולוגיות
- לוקהיד מרטין: הורדת המלצה בגלל סין, ה-F-35 והעתיד של השליטה באוויר
- אילון מאסק, דונלד טראמפ ג'וניור והרחפנים: האם זו מניית המם הבאה?
אחד מהאתגרים המשמעותיים ביותר שלוקהיד מרטין מתמודדת עמו הוא עיכוב בשדרוג תוכנית ה-F-35, אשר מהווה כ-30% מהכנסותיה. שדרוג זה, הידוע כ-"Technology Refresh 3", נועד לשפר את יכולות העיבוד והתצוגה של המטוס, אך עיכובים משמעותיים בתהליך השדרוג פגעו ברווחיות מגזר האווירונאוטיקה, שהציג ירידה של 40% ברווח התפעולי ברבעון האחרון. בנוסף, יוזמות ממשלתיות חדשות, כמו הקמת משרד היעילות הממשלתית בהובלת אילון מאסק, עשויות לערער את דפוסי ההשקעה של הפנטגון.
מאסק, שביקר בעבר את תוכניות ההגנה הוותיקות, כולל ה-F-35, קרא להתמקד בפיתוח פתרונות זולים ומתקדמים יותר, דוגמת מערכות מבוססות בינה מלאכותית ומל"טים אוטונומיים. הביקורת הזו מציבה את לוקהיד מול אתגר כפול: לשמור על רלוונטיות המוצרים המסורתיים שלה ובמקביל להתמודד עם השינויים הפוטנציאליים בהעדפות הממשל, מה שמגביר את החששות בקרב משקיעים.
על אף האתגרים, לוקהיד נהנית ממעמד מוביל בתעשיית הביטחון, עם חוזים ארוכי טווח ומוניטין יציב. בשנים האחרונות החברה הציגה צמיחה שנתית ממוצעת של 3.5% בהכנסות, נתון שנחשב נמוך יחסית לתעשייה. עם זאת, הזינוק בביקוש
למערכות ביטחוניות עקב מתחים גיאופוליטיים עשוי לפתוח עבורה הזדמנויות חדשות. המשקיעים מצפים לראות כיצד תצליח החברה להתמודד עם האתגרים בניהול ההוצאות, שיפור הרווחיות ושימור מעמדה מול שינויים בשוק הביטחוני.
- וול-סטריט ננעלה בירידות; טבע נפלה ב-14%, אנבידיה ירדה ב-4%
- IBM עקפה את התחזיות – הבינה המלאכותית מתחילה להשתלם
- תוכן שיווקי כמה מצבים בהם עו"ד ירושות וצוואות הוא הכתובת עבורכם
נוסף על כך,
לוקהיד מרטין מתמודדת עם אתגר חדש בעקבות ההתקדמות הטכנולוגית של סין בפיתוח מטוסי קרב מדור שישי. לאחרונה, האנליסט סקוט דושל מדויטשה בנק הוריד את דירוג מניית החברה מ"קנייה" ל"החזקה" וציין כי ההתקדמות הסינית עשויה לערער את הביקוש למטוסי ה-F-35 - מוצר הדגל של לוקהיד,
המהווה כ-25% מהכנסותיה. סין חשפה לאחרונה מטוס חדשני מדור שישי עם עיצוב דמוי יהלום וללא זנב מסורתי, המצביע על טכנולוגיה מתקדמת יותר מזו של ה-F-35, שנחשב למטוס דור חמישי. דושל ציין שההתפתחויות הללו עשויות להאיץ את פיתוח פרויקט NGAD האמריקאי, המיועד לייצר מטוסי
דור שישי, אך חוסר הוודאות סביב התהליך והעדיפות הגוברת לרחפנים הופכים את העתיד של לוקהיד למאתגר מתמיד.
- 1.לרון 28/01/2025 18:02הגב לתגובה זוהרי מדינות כמו סין יושבות בסלולרים מכוניות שואבי אבק וכד לא ייכנסו לAI של לוקהיד הצחקתם את המלוכסניםלכן יש כאלה שבורחים