אילון מאסק
צילום: רשתות חברתיות טוויטר

טסלה פספסה את התחזיות אבל מאסק מזניק את המניה

המניה עולה בכ-4% במסחר המוקדם, למרות תוצאות רבעוניות נמוכות מהצפוי. בשיחת המשקיעים מאסק הציג אופטימיות והדגיש את התקדמות החברה בתחום הרכב האוטונומי, בנוסף ציין כי הפוטנציאל הכלכלי של הנהיגה האוטונומית טרם הובן במלואו

אביחי טדסה |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

מניית טסלה Tesla 2.84%   עולה בכ-4% במסחר המוקדם, למרות שאתמול לאחר המסחר פרסמה את תוצאות הרבעון הרביעי, שהיו נמוכות מציפיות השוק. טסלה דיווחה על הכנסות של 25.71 מיליארד דולר, כ-2 מיליארד דולר פחות מהצפי של האנליסטים, לצד רווח למניה של 73 סנט, שגם כן פספס את התחזיות. למרות זאת, מאסק שמר על אופטימיות והצהיר כי החברה מתקדמת לקראת השקת רכב חשמלי זול יותר והשקת נהיגה אוטונומית מלאה כבר השנה.


מאסק ניסה להרגיע את המשקיעים והצהיר כי "אנחנו בדרך לשנת 2026 מדהימה ושנים 2027-2028 יהיו פשוט מטורפות". הוא הדגיש את התקדמות החברה בתחום הרכב האוטונומי, וציין כי הפוטנציאל הכלכלי של הנהיגה האוטונומית טרם הובן במלואו. "אני יודע שאמרתי דברים דומים בעבר, אבל הפעם זה באמת קורה" ציין מאסק. החברה מסרה כי היא חוזה חזרה לצמיחה בעסקי הרכב שלה, אך מאסק לא חזר על התחזיות הקודמות שלו לגידול של 20%-25% במסירות כלי רכב ב-2025. למרות זאת, הוא הצביע על כך שההתמקדות בבינה מלאכותית, רובוטיקה ואנרגיה חכמה תאפשר לטסלה להרחיב את שוק היעד שלה מעבר לייצור רכב חשמלי בלבד.


טסלה חשפה כי היא מתכננת להשיק את שירותי הרובוטקסי שלה בשנת 2025, לצד תחילת ייצור ניסיוני של רובוט Optimus. מאסק, הדגיש כי נהיגה אוטונומית לחלוטין היא קריטית לעתיד החברה, ואישר כי ביוני הקרוב תושק בטקסס מערכת נהיגה אוטונומית ללא פיקוח כשירות בתשלום. בנוסף, הוא ציין כי החברה מתכננת להפעיל שירותי רובוטקסי גם בקליפורניה ובשווקים נוספים בארה"ב עד סוף השנה. מעבר לרובוטקסי, טסלה מתכננת להתחיל בייצור דגמי רכבים חשמליים זולים יותר כבר במחצית הראשונה של 2025. הדגמים החדשים ישלבו מרכיבים מהפלטפורמות הקיימות והחדשות של החברה, כך שיוכלו להיות מיוצרים על אותם קווי ייצור כמו הרכבים הנוכחיים של טסלה. בתוך כך, החברה תתחיל בייצור המוני של הרובוטקסי הייעודי שלה, ה-Cybercab, החל מ-2026 – רכב ללא הגה, שנועד לשמש כשירות תחבורה אוטונומי.


מעבר לשירותי התחבורה האוטונומית, טסלה כאמור, מתכננת לייצר אלפי יחידות של הרובוט Optimus במהלך 2025, כאשר השימוש הראשוני שלו יהיה במפעלי החברה. מאסק אף טען כי בעתיד "הרובוט יוכל לנגן על פסנתר ולהשחיל חוט במחט". המשקיעים והאנליסטים מתמקדים פחות בתוצאות הפיננסיות האחרונות של טסלה, ויותר בפוטנציאל של החברה להוביל את הדור הבא של הבינה המלאכותית בעולם האמיתי, כולל נהיגה אוטונומית ורובוטיקה.


האנליסטים חלוקים: האם טסלה היא חברת רכב או מובילת AI?


הדוח הרבעוני עורר תגובות מעורבות מצד האנליסטים. דן איבס מ-Wedbush שמר על דירוג "תשואת יתר" והעריך כי "90% מהסיפור של טסלה היום הוא נהיגה אוטונומית ובינה מלאכותית", מה שמחזק את התחזית שלו לשווי שוק של 2 טריליון דולר תוך 12-18 חודשים. אדם ג'ונאס ממורגן סטנלי, שהותיר את מחיר היעד על 430 דולר, הדגיש כי "טסלה כבר אינה רק חברת רכב, אלא פלטפורמה טכנולוגית רב-תחומית של בינה מלאכותית ורובוטיקה". 

לעומתו, ג'וזף ספק מ-UBS, שמר על דירוג "מכירה" אך העלה את מחיר היעד ל-259 דולר, כשהוא מציין שהתחום האוטונומי מתקדם, אך הביצועים הפיננסיים של החברה עדיין תלויים בעיקר בתחום הרכב. בנוסף, וויליאם סטיין מ-Truist Securities הזהיר כי "יש הרבה התלהבות, אבל מעט נתונים קונקרטיים", וציין כי למשקיעים דרושה יותר בהירות לגבי תוכניות החברה.

כל הכותרות


טסלה הודיעה כי היא תגביר את הוצאות ההון ל-11 מיליארד דולר בשנת 2025, סכום דומה למה שמתוכנן לשנים 2026 ו-2027. ההשקעה תתמקד בהתרחבות מפעלי הייצור ובפיתוח טכנולוגיות הבינה המלאכותית, שישמשו את מערכות הנהיגה האוטונומית והרובוטים שלה. מאסק סיכם את שיחת המשקיעים במילים: "2025 תהיה שנה מכריעה בהיסטוריה של טסלה, עם השקת נהיגה אוטונומית אמיתית – בינה מלאכותית בעולם האמיתי שפועלת כפי שצריך". למרות התוצאות הפיננסיות החלשות, טסלה ממשיכה לעורר עניין עם שאיפותיה בתחומי הבינה המלאכותית, הנהיגה האוטונומית והמעבר מרכב חשמלי לרובוטיקה ואוטומציה.

קיראו עוד ב"גלובל"

שווי השוק של טסלה עומד על 1.25 טריליון דולר. מניית החברה ירדה מתחילת השנה ב-6.5%, ובמהלך 12 החודשים האחרונים עלתה ב-112%.



מניית החברה בשנה האחרונה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה