קרול טומה UPS  (אתר החברה)קרול טומה UPS (אתר החברה)
דיבידנד גבוה

המניה מתרסקת אבל המנכ"לית מרגיעה: "הדיבידנד בטוח"

אחרי שהמניה של UPS צנחה ב־14% והגיעה לשפל של ארבע שנים, המשקיעים חששו מקיצוץ הדיבידנד ; המנכ"לית מרגיעה

עמית בר |
נושאים בכתבה UPS דיבידנד

UPS הודיעה שהיא הולכת להוריד בחצי את היקף המשלוחים שלה עם אמזון עד סוף 2026 וזה הדליק אצל כולם נורה אדומה. אמזון היא הלקוח הכי גדול של UPS ואם היא מצמצמת את העבודה איתה זה אומר שהכנסות יכולות להיפגע חזק. UPS גם סיפקה תחזית רווחים חלשה לשנת 2025 מה שרק הוסיף לדאגות המשקיעים. המניה נפלה אמש ב-14% למחיר של 114.9 דולר, שווי החברה 98 מיליארד דולר. המחיר מבטא מכפיל רווח של כ-12.5 על רווחי השנה וכ-13-13.5 על רווחי השנה הבאה. לכאורה מכפיל סביר, אבל החשש שהחולשה בביצועים תימשך.


רבים מהמשקיעם והמשקיעים הפוטנציאלים שואלים שאלה אחת גדולה – האם החברה תוכל להמשיך לשלם את הדיבידנד הגבוה שהיא נותנת למשקיעים או שיש סיכוי שהוא ייחתך בקרוב?


הדיבידנד של UPS הוא 5.7% - האם הוא באמת בטוח?


נכון להיום UPS מציעה תשואת דיבידנד של 5.7% שזה אחד הגבוהים ב־S&P 500 אבל אחרי הירידות האחרונות משקיעים מפחדים שזה לא יחזיק מעמד לאורך זמן. בעבר כבר ראינו חברות שחילקו דיבידנדים גבוהים אבל אז הגיעו בעיות והן נאלצו להוריד אותם משמעותית. UPS לא רוצה להיות אחת מהן, האמת שלמרות ההבטחות, אי אפשר לדעת איך המשבר הזה יתגלגל, אם כי נראה שהוא נקודתי. משבר חמור עלול להוריד את הדיבידנד, בינתיים זה לא יקרה. 


המנכ"לית קרול טומה מנסה להרגיע. בשיחת המשקיעים האחרונה היא הבהירה שהחברה מתכננת לייצר 5.7 מיליארד דולר בתזרים מזומנים חופשי ב־2025, שמתוכם 5.5 מיליארד דולר יוקצו לדיבידנד. במילים אחרות – החברה לא מתכוונת לגעת בו, והיא תשלם קרוב ל-6% דיבידנד.

במהלך השיחה אנליסט מבנק ברקליס שאל אותה עד כמה זה חכם מבחינה פיננסית ש־UPS מתכננת להוציא מיליארד דולר על רכישה חוזרת של מניות בזמן שהיא כבר מתחייבת לחלק 5.5 מיליארד דולר בדיבידנדים. טומה השיבה שהתמונה התזרימית נראית יותר גרוע ממה שזה באמת כי חלק מההוצאות שלה זה תשלומים לא במזומן שקשורים לפנסיה. אם מוציאים את זה מהחישוב אז התמונה נראית אחרת לגמרי ויש לה מספיק נזילות לשלם את הדיבידנד בלי בעיה

כל הכותרות

בואו נדבר במספרים

קיראו עוד ב"גלובל"

היום הדיבידנד הרבעוני של UPS עומד על 1.63 דולר למניה והוא אפילו עלה השנה בסנט אחד שזה אומנם שינוי קטן אבל מראה שהחברה עדיין מחויבת למשקיעים.
הרווח הצפוי של החברה ל־2025 הוא 8.66 דולר למניה שזה יוצא בערך 7.4 מיליארד דולר בסך הכול. סך הדיבידנדים שהחברה מתכוונת לחלק עומד על כ-6.5 דולר למניה מה שאומר שהיחס עדיין בגבול הסביר.

אז בינתיים אין סכנה מיידית לדיבידנד אבל אפשר לראות שהפערים מצטמצמים וזה משהו ששווה לשים אליו לב כי אם הרווחים ימשיכו לרדת יהיה יותר קשה להמשיך לשלם דיבידנדים באותו קצב

מה יקרה עכשיו עם UPS

החברה יודעת שהסיפור עם אמזון הולך לשנות לה את התמונה והיא מתכננת לקצץ עלויות ולהתייעל כדי לחסוך מיליארד דולר בשנה. במקביל היא משתלטת על יותר משלוחי SurePost, שירות שמתבסס על הדואר האמריקאי, בתקווה שזה יחזיר לה הכנסות ממקומות אחרים

אבל יש פה בעיה יותר גדולה. השוק משתנה ואמזון כבר לא תלויה ב־UPS כמו פעם כי היא בונה לעצמה רשת משלוחים משלה. גם פדקס וחברות משלוחים מקומיות מתחזקות ומציעות חלופות זולות יותר. אז האם UPS תצליח להתמודד עם זה ולחזור למסלול צמיחה או שהירידות האחרונות הן רק ההתחלה

כרגע החברה מסמנת שהיא לא מתכוונת לגעת בדיבידנד שלה אבל השוק מסתכל קדימה ואם לא יהיה שינוי במגמה יכול להיות שנראה מהלך כזה בהמשך.


שיחת הוועידה של UPS - השאלות והתשובות, האיומים וההזדמנויות

בשיחת הוועידה של חברת המשלוחים הענקי, ירדו האנליסטים לרזולוציות של ההוצאות השונות, המגזרים לרבות ההסכמים והשת"פים הקיימים. זו לא היתה שיחה פשוטה, כשברקע אכזבה מסיום העסקה עם אמזון וצניחת המניה. הנה השאלות והתשובות:

תומאס וואדוויץ', UBS: איך אפשר להיות בטוחים שכנגד הירידה המשמעותית בהכנסות כתוצאה מהשינוי בהסכם עם אמזון, החברה תצליח לקצץ בעלויות באופן מספיק מהיר כדי לשפר את המרווחים במקום לראות לחץ עליהם?

קרול טומה, מנכ"לית UPS: אמזון היא הלקוח הגדול ביותר שלנו אך היא לא הלקוח הרווחי ביותר שלנו. החוזה שלנו עימם הגיע השנה לנקודה שבה היינו צריכים להעריך מחדש את היחסים, משום שאם לא היינו פועלים, היינו מסתכנים בתשואות פוחתות. החלטנו להאיץ את הירידה בנפח העבודה שלהם איתנו ביותר מ-50% עד יוני 2026. ככל שהנפח יורד, אנו גם מצמצמים את הנכסים והמשאבים שתומכים בו, מה שמביא לשיפור המרווחים.

בריאן דייקס, סמנכ"ל כספים: אנחנו צריכים לשנות את הרשת כך שהיא תתאים לרמות הנפח החדשות. על כך נדבר יותר בפירוט בדו"ח הרבעוני הראשון, לאחר שנסיים את ההתקשרות עם כלל הגורמים הרלוונטיים. אולם כבר התחלנו לפעול, והקיצוץ בהוצאות ייעשה בקצב תואם לירידה בנפח.


ג'ורדן אליגר, גולדמן זאקס: מהי ההשפעה של השינוי בשירות SurePost, וכיצד UPS תוכל להתמודד עם העברת כל המשלוחים אל תוך הרשת שלה?

קרול טומה: כל חבילות SurePost ממוינות במתקנים שלנו, והשתמשנו בעבר בשירות הדואר האמריקאי (USPS) למשלוחים האחרונים. אולם, השינויים במודל התפעולי שלהם ייקרו עבורנו את השירות והורידו את רמת האמינות, ולכן החלטנו לקחת את כל המשלוחים חזרה אלינו. השינוי הושלם בהצלחה, ואנחנו לא מצפים להשפעה מהותית על הביצועים הכלכליים שלנו.

דייוויד ורנון, ברנשטיין: האם תוכלו להסביר כיצד שינויי המבנה הנוכחיים יביאו לגידול בשולי הרווח התפעולי ל-10.8% ב-2025?

בריאן דייקס: אנחנו מצמצמים את עלויות הקבע תוך התאמת הרשת לנפח החדש. צפויה ירידה של 8.5% בנפח אך במקביל גידול של 6% בהכנסה פר-משלוח, הודות לשינוי בהרכב הלקוחות ולמודל תמחור משופר. השינוי באיכות ההכנסות יאפשר לנו לשמור ואף להגדיל את שולי הרווח התפעולי.


קן הוקסטר, בנק אוף אמריקה: מה היו ההכנסות מאמזון ב-2024, ואיך צפוי השינוי להשפיע על התחרות בשוק?

קרול טומה: אמזון היוותה 11.8% מהכנסות החברה ב-2024. עם זאת, גם לאחר הירידה בנפח שהם מעבירים אלינו, הם יישארו לקוח משמעותי שלנו בתחומים בהם יש לנו יתרון יחסי, כמו טיפול בהחזרות והובלות מורכבות. לא צופים שינוי תחרותי משמעותי.


אריאל רוזה, סיטי: איך תיראה UPS בעוד חמש-עשר שנים? כיצד החברה תאזן בין צמיחה לבין ירידת ההכנסות מאמזון?

קרול טומה: UPS מתמקדת בהפיכת הלוגיסטיקה למורכבת יותר ומשתמשת בחדשנות כדי להבדיל את עצמה בשוק. לדוגמה, הטמענו טכנולוגיית RFID המשפרת את ניהול המלאי עבור לקוחותינו. שוק הבריאות הוא מנוע צמיחה משמעותי – הכנסותינו ממנו עמדו על 10.5 מיליארד דולר ב-2024, ואנו צופים שהן יגיעו ל-20 מיליארד עד 2026.


כריסטיאן ות'רבי, וולס פארגו: האם החברה מסוגלת להגדיל את הרווחים גם בשנת 2026, או שנראה תקופה של יציבות יחסית?

קרול טומה: אנחנו ממשיכים להגדיל את הרווחים לא רק באחוזים אלא גם במספרים מוחלטים. הצמצום בהוצאות יגבר ככל שנתקדם, ויביא לשיפור בשולי הרווח התפעולי עד 2026. אנו בטוחים בכך, ונפרסם תוכנית ברורה יותר בהמשך השנה.


סקוט גרופ, וולף ריסרץ': עד כמה הייתה הרווחיות של אמזון נמוכה? האם החברה תשמור על משמעת תמחור מול ירידת הנפח?

קרול טומה: אמזון הייתה לקוח עם רווחיות נמוכה מאוד. לא נרדוף אחרי נפח נוסף כדי למלא קיבולת, אלא נקטין את הקיבולת שלנו כך שתתאים לנפח החדש, וכך נשמור על הרווחיות.


רבי שנקר, מורגן סטנלי: האם אמזון הייתה כ-20% מנפח השילוח של UPS בארה"ב, ומה הסיכוי שהם יפתחו מערכת החזרות משלהם בעתיד?

בריאן דייקס: כן, אמזון היוותה בערך 20% מהנפח. לגבי החזרות, אמזון אכן בוחנת פתרונות פנימיים, אך לרשת UPS Store עם 5,200 סניפים יש יתרון משמעותי בשוק, ואנו ממשיכים להרחיב את יכולותינו, כולל שילוב עם פתרון Happy Returns.


ברוס צ'אן, סטיפל:מהי תוכנית הפריסה של טכנולוגיית RFID ברכבים, ומה הצפי להשלמת המהלך?

ננדו סזרון, נשיא UPS ארה"ב: אנחנו עובדים במלוא הקצב ומצפים להשלים את פריסת ה-RFID במהלך 2025. הטכנולוגיה הזו מאפשרת לנו שיפור משמעותי בניהול המלאי וביעילות השילוח, מה שמגביר את נאמנות הלקוחות שלנו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה