אאוטבריין השלימה את רכישת Teads: הופכת לאחת מפלטפורמות האד-טק הגדולות בעולם
מניית אאוטבריין זינקה ב-50% בשלושת החודשים האחרונים על רקע ההתקרבות להשלמת העסקה
המיזוג בין אאוטבריין ל-טידס הושלם, ובכך נוצרת אחת מפלטפורמות הפרסום הדיגיטלי הגדולות בעולם. החברה החדשה תפעל תחת השם טידס ותאפשר למפרסמים להגיע ליותר מ-2.2 מיליארד גולשים ברחבי העולם, עם נוכחות ב-50 מדינות ותקציבי פרסום של 1.7 מיליארד דולר בשנה. בשלושת החודשים שלפני העסקה זינקה מניית אאוטבריין בוול סטריט בכ-50%.
העסקה הושלמה לאחר קבלת כלל האישורים הרגולטוריים, והיא כוללת תשלום של 625 מיליון דולר במזומן ו-43.75 מיליון מניות אאוטבריין לבעלי מניות טידס. החברה המאוחדת תחבר 20,000 מפרסמים ישירים עם 10,000 אתרי תוכן מובילים, ותספק פתרונות פרסום בכל הפורמטים הדיגיטליים – ממובייל ועד טלוויזיות חכמות.
נתונים פיננסים
החברה המאוחדת דיווחה על רווח גולמי של 623 מיליון דולר בשנת 2024.
ה-EBITDA המתואם עמד על 230 מיליון דולר, כולל הכנסה מוערכת של 65-75 מיליון דולר מסינרגיות המיזוג.
שוק היעד של החברה החדשה מוערך ב-175 מיליארד דולר.
דיוויד קוסטמן, מנכ"ל אאוטבריין, ימשיך לכהן כמנכ"ל החברה החדשה. המנכ"לים המשותפים של טידס, ברטרנד קסאדה וג'רמי ארדיטי, ימלאו תפקידי ניהול אזוריים, בעוד אסף פורת מאאוטבריין יכהן כסמנכ"ל התפעול (COO) וכמשנה למנכ"ל, תוך ניהול מחלקות המוצר והפיתוח ממטה החברה בישראל.
- אאוטבריין פספסה את הצפי בדוחות; מעלה את התחזית לשנה כולה
- אאוטבריין פספסה את צפי האנליסטים בהכנסות אך הכתה אותו ברווח
מדוע החברה תפעל תחת המותג טידס?
ההחלטה למתג את החברה המאוחדת תחת טידס נובעת מדומיננטיות המותג בשווקים כמו אירופה וארה"ב, שם הוא מוכר היטב למותגים בינלאומיים גדולים. עם זאת, מרכז הפיתוח הראשי יישאר בישראל, לצד מרכזי מחקר נוספים בסלובניה (של אאוטבריין) ובצרפת (של טידס).
הצהרת המנכ"ל: חזון של פרסום חכם וממוקד
דיוויד קוסטמן, מנכ"ל החברה הממוזגת, אמר עם השלמת העסקה:
"אני נרגש
במיוחד מהפרק החדש במסע שלנו כחברה. המיזוג יוצר חברת פרימיום שנותנת מענה לצרכי הליבה שחסרים לתעשיית הפרסום כיום: טכנולוגיה שנותנת תחת קורת גג אחת פתרונות לכל סוגי הקמפיינים הדיגיטליים – על פני כל סוגי המסכים והפלטפורמות באינטרנט הפתוח. כעת יש לנו הזדמנות ליצור
משהו יוצא דופן, שמשלב את המיטב משתי החברות בפתרונות וידאו חוצי-פלטפורמות ופרסום מבוסס ביצועים."
עוד הוסיף קוסטמן: "המטרה של טידס החדשה היא לייצר ערך מהותי, עם פלטפורמה שתביא למפרסמים תוצאות טובות יותר, לבעלי אתרים ערך ארוך-טווח ולצרכנים חווית גלישה משודרגת. אני רוצה להודות לעובדים של אאוטבריין ושל טידס, שהיו חלוצים בתחומם והצליחו ליצור מובילות שוק עולמית לאורך למעלה מעשור. זו החדשנות והמחויבות שלהם שהביאו אותנו לרגע הזה ויובילו אותנו לגבהים חדשים."