ספוטיפיי
צילום: טוויטר
דוחות

ספוטיפיי מציגה רווח שנתי ראשון עם זינוק במנויים ושיפור בשולי הרווח

הכנסות החברה ב-2024 צמחו ל-13.2 מיליארד אירו, והרווח הרבעוני עמד על 367 מיליון אירו; החברה הציגה רווח שנתי ראשון וזינוק במספר המשתמשים הפעילים החודשיים; המניה מזנקת ב-10% במסחר המוקדם

אביחי טדסה | (1)
נושאים בכתבה ספוטיפיי

ספוטיפיי Spotify 10.32%   פרסמה את תוצאותיה לשנת 2024 ולרבעון הרביעי של השנה. ההכנסות השנתיות של החברה הסתכמו ב-13.2 מיליארד אירו, עלייה משמעותית מהשנה הקודמת, אך מתחת לתחזיות האנליסטים להכנסות שנתיות של 15.59 מיליארד אירו. הכנסות הרבעון הרביעי עמדו על 3.9 מיליארד אירו - מתחת לצפיות להכנסות של 4.15 מיליארד אירו.


הרווח הנקי ברבעון הרביעי הסתכם ב-367 מיליון אירו (1.76 אירו למניה, או 1.82 דולר), לעומת הפסד של 70 מיליון אירו בתקופה המקבילה ב-2023. עם זאת, הרווח היה מעט מתחת לצפי האנליסטים, שעמד על 1.89 אירו למניה. מה שבעיקר עניין את המשקיעים הוא הצמיחה במספר המשתמשים הפעילים החודשיים, החברה דיווחה על עלייה חדה במספר המשתמשים הפעילים, שהגיעו ל-675 מיליון – מעל תחזיות השוק של 665 מיליון.


ספוטיפיי הציגה שיפור משמעותי בשולי הרווח הגולמי, שהגיעו לשיא של 32.2% ברבעון הרביעי, כתוצאה ממיקוד ביעילות תפעולית וקיצוץ בעלויות. יחד עם זאת, החברה צופה כי שולי הרווח ברבעון הראשון של 2025 יעמדו על 31.5% – נמוך מהרבעון הרביעי אך עדיין מעל ציפיות השוק שעמדו על 31.2%. האנליסטים מזהירים כי קצב השיפור ברווחיות עלול להאט ב-2025.


במהלך הרבעון, ספוטיפיי חתמה על הסכם חדש עם יוניברסל מיוזיק גרופ (UMG), הכולל תשלומים מוגדלים לאמנים עבור הקלטות וזכויות פרסום. בתמורה, החברה תקבל גישה מוקדמת לתכנים חדשים ומוצרים מיוחדים כמו וידאו. תנאי העסקה המלאים לא פורסמו, אך על פי הדיווחים החברה עשויה להגדיל את הוצאות התמלוגים של ספוטיפיי בכ-200 מיליון דולר בשנה, בעקבות ביטול הנחות שהיו קיימות בתמלוגים בארה"ב.


לאחר פרסום הדוחות, מניית ספוטיפיי עולה בכ-10% במסחר המוקדם, כשהיא משלימה עלייה של מעל ל- 150% בשנה האחרונה – שיא כל הזמנים. העלייה במניה מיוחסת למהלכים אסטרטגיים של החברה, כולל קיצוצים בכוח האדם, שינויי הנהלה וצמצום ההשקעות בתחום הפודקאסטים, מהלכים ששיפרו משמעותית את הרווחיות. האנליסטים שומרים על גישה חיובית, עם מחיר יעד חציוני של 517 דולר למניה, בעוד ש-JP Morgan הציב יעד גבוה יותר של 555 דולר עם דירוג "תשואת יתר". למרות החששות מהאטה בקצב השיפור ברווחיות, השוק מתמקד בצמיחה החזקה של בסיס המשתמשים ובאסטרטגיית התמחור החדשה של החברה, שצפויה להמשיך ולתמוך בתוצאותיה גם ב-2025.


שווי השוק של ספוטיפיי עומד על 111 מיליארד דולר. מניית החברה עלתה מתחילת השנה ב-21%, ובמהלך 12 החודשים האחרונים עלתה ב-147%.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ליטאי 04/02/2025 15:07
    הגב לתגובה זו
    בשוק של עשרות מיליארדים בשנה עם מרקטינג. כולל פודקאסטים להחזרה בתשובה.