משבר היופי של אסתי לאודר: אלפי עובדים יפוטרו, המניה צונחת ב-16%
ענקית הקוסמטיקה תפטר עד 7,000 עובדים ותרשום הוצאות של 1.6 מיליארד דולר; המכירות בסין ממשיכות לאכזב והחברה מאבדת נתחי שוק
אסתי לאודר Estee Lauder Companies Inc. -16.07% , מהמותגים המובילים בתחום מוצרי היופי, הודיעה על תוכנית התייעלות דרמטית הכוללת פיטורים נרחבים של אלפי עובדים והוצאות חד פעמיות של למעלה ממיליארד דולר. המניה צונחת בתגובה
בכ-16% במסחר בוול סטריט. החברה פרסמה את דוחותיה לרבעון השני של שנת הכספים 2025, שהסתיים ב-31 בדצמבר, ורשמה רווח מתואם של 62 סנט למניה - גבוה משמעותית מתחזיות האנליסטים שעמדו על 32 סנט למניה. המכירות הסתכמו ב-4 מיליארד דולר, מעל לתחזית של 3.98 מיליארד דולר.
אולם התחזית העגומה לרבעון השלישי הפתיעה את השוק לרעה. החברה צופה רווח למניה של 24-34 סנט במונחי מטבע קבועים, נמוך משמעותית מתחזיות האנליסטים שעמדו על 63 סנט למניה. מרק אסטרחן, אנליסט ב-Stifel, כתב כי "תוצאות הרבעון השני והתחזית לרבעון השלישי מעידות שאסתי לאודר ממשיכה לאבד נתח שוק במרבית תחומי הפעילות והקטגוריות".
ההימור על השוק האסייתי
ההימור של החברה על השוק האסייתי מכביד על התחזית. המכירות הקמעונאיות הקשורות לתיירות בדרום קוריאה - קטגוריה הכוללת מכירות בשדות תעופה - היו חלשות ברבעון האחרון, בעוד מגמות המכירות הכלליות בסין ממשיכות להיות גרועות.
המכירות בשוק האסיה-פסיפיק ירדו ב-11% בהשוואה לשנה שעברה ברבעון השני, כאשר זהו הרבעון השני ברציפות של ירידה במכירות באזור זה. המנכ"ל סטפן דה לה פברי אמר בהודעת הרווח כי "ברבעון השלישי, אנו צופים המשך מגמות קמעונאיות חלשות בתיירות האסיאתית, מה שילחץ משמעותית על המכירות האורגניות שלנו".
- מערכות אסתי לאודר הותקפו: עשויה להיות השפעה על הפעילות
- למה אני מחזיק במניית אסתי לאודר למרות שרוב התיק שלי מושקע בקרנות סל?
עד 7,000 עובדים יפוטרו
במסגרת תוכנית ההתייעלות, החברה צופה לרשום הוצאות בגין שינוי מבני והוצאות אחרות של 1.2-1.6 מיליארד דולר לפני מס, הכוללות עלויות הקשורות לעובדים, ביטולי חוזים, מחיקת נכסים ועלויות אחרות. אסתי לאודר מעריכה כי תבצע קיצוץ נטו של 5,800-7,000 משרות, כולל פיטורים שכבר אושרו. הקיצוץ נטו כולל ביטול משרות לאחר הכשרה מחדש ו"הצבה מחדש של עובדים מסוימים בתחומים נבחרים".
השינוי המבני הוא חלק מתוכנית רחבה יותר למיצוב מחדש של עסקי היופי בעקבות שנים של תת-ביצועים. מגפת הקורונה האיצה את תעשיית האיפור והיופי האמריקאית, אך הסקטור חווה נסיגה בשנים האחרונות עם חזרת הביקושים לרמה נורמלית.
במקביל, התחרות גברה והצרכנים נהיו בררניים יותר לגבי מה שהם קונים. האנליסטים טוענים כי אסתי לאודר התקשתה לשמור על קצב עם תעשייה המשתנה במהירות, המונעת על ידי ביקושים מצד צרכנים צעירים.
התוכנית שואפת להרחיב את נוכחות אסתי לאודר בערוצי מכירה בעלי נפח גבוה, כמו אמזון, כדי לגוון את הצמיחה ולהביא צרכנים חדשים. החברה מצפה גם להפחית את התלות שלה במכירות תיירות. החברה משקיעה בחדשנות במגוון נקודות מחיר כדי למשוך צרכנים מכל קשת ההכנסות, וכן מגדילה ומייעלת את ההוצאות על שיווק ורכישת לקוחות.
אסטרטגיית השינוי, הנקראת "Beauty Reimagined", היא הראשונה תחת המנכ"ל החדש דה לה פברי, שנכנס לתפקידו בינואר. בעוד שהמשקיעים מהמרים על יכולתו להחיות את ביצועי אסתי לאודר, דנה טלסי, מנכ"לית Telsey Advisory Group, כתבה כי נותרו אתגרים משמעותיים.
- אלפאבית מאכזבת בענן: מניית החברה צונחת ב-6% באפטר
- למה סופר מיקרו קופצת ב-8%?
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
"החשיפה של החברה לסין ולתיירות האסיאתית יחד עם שוק יופי צפון אמריקאי שחוזר לנורמליות ממשיכים להכביד על תוצאות הרווח", היא כתבה. ההחלטה של החברה באוקטובר למשוך את התחזית הכספית לשנה המלאה מצביעה על "ראות מוגבלת" לגבי הביקוש הכולל למוצרי יופי יוקרתיים.
- 1.שיי 04/02/2025 22:50הגב לתגובה זועוד שלב ברצון של סין להשתלט על כל העולם .