דיסני
צילום: טוויטר
דוחות

עסקי הסרטימינג של דיסני עברו לרווח, אבל מספר המנויים בירידה

עסקי הסטרימינג של דיסני רשמו ברבעון רווח של 293 מיליון דולר לעומת הפסד של 138 מיליון דולר, אבל מספר המנויים ירד והוא צפוי לרדת גם ברבעון הבא; המניה יורדת במסחר המוקדם

רוי שיינמן |
נושאים בכתבה דיסני סטרימינג

דיסני The Walt Disney Co -0.8%   דיווחה על זינוק של 44% ברווחים לרבעון הרביעי של 2024, שהסתכמו ב-1.76 דולר למניה, נתון שמסמן את הרבעון הרביעי ברציפות של צמיחה ברווחים. הכנסות החברה עלו ב-5% ל-24.69 מיליארד דולר. תחזיות האנליסטים היו לרווח של 1.45 דולר למניה והכנסות של 24.67 מיליארד דולר. חטיבת הבידור של דיסני הציגה צמיחה של 9% בהכנסות ל-10.87 מיליארד דולר, בעוד שהכנסות חטיבת הספורט נותרו יציבות סביב 4.85 מיליארד דולר. חטיבת הפארקים והחוויות רשמה עלייה של 3% ל-9.42 מיליארד דולר, תוך שהיא ספגה פגיעה מסוימת בשל סופות הוריקן שהתרחשו במהלך הרבעון. עם זאת, עסקי הסטרימינג של החברה עברו לרווח.


במבט קדימה דיסני צופה ירידה קלה במספר המנויים של Disney+ במהלך הרבעון השני. עם זאת, החברה שמרה על תחזית אופטימית לשנת 2025, וצופה גידול חד-ספרתי גבוה ברווח למניה. חטיבת הבידור צפויה לרשום עלייה דו-ספרתית בהכנסות, כאשר חטיבת הספורט צפויה לצמוח ב-13%. פעילות הפארקים והחוויוות צפויה להציג צמיחה של 6%-8%. מניית דיסני נסחרת לפי שווי של 204.9 מיליארד דולר אחרי עלייה של 16.5% בשנה האחרונה.


הסטרימינג מתייקר - ודיסני מתחילה לראות רווחים

אחרי שנים של השקעות גדולות בסטרימינג  דיסני סוף סוף רואה תוצאות. חטיבת הסטרימינג שלה, הכוללת את הולו, דיסני פלוס ו-ESPN, רשמה עלייה של 9% בהכנסות, שהגיעו ל-6 מיליארד דולר - בעיקר בזכות העלאות מחירים. למעשה, מה שהיה בעבר בור של הפסדים, הפך למנוע רווח: החברה דיווחה על רווח תפעולי של 293 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 138 מיליון דולר בשנה שעברה.


אבל לא הכול ורוד. מספר המנויים של Disney+ ירד ב-1% ל-124.6 מיליון, בעוד ש-Hulu דווקא צמחה ב-3% ל-53.6 מיליון. ESPN+ איבדה 3% מהמנויים שלה, ונותרה עם 24.9 מיליון. מצד שני, העלאות המחירים ייצרו הכנסות משמעותיות: מחיר המנוי של Disney+ עלה ב-5% ל-7.55 דולר, Hulu + Live TV התייקר ב-4% ל-99.22 דולר, ו-ESPN+ טיפס ב-7% ל-6.36 דולר.


חטיבת הפארקים והחוויות של דיסני, שהייתה אחד ממנועי הצמיחה החזקים ביותר בשנים האחרונות, דיווחה על עלייה של 3% בהכנסות, שהסתכמו ב-9.42 מיליארד דולר, כאשר השפעות של סופות הוריקן במהלך הרבעון גרמו לפגיעה בביצועים. במקביל, חטיבת הבידור רשמה צמיחה של 9%, ל-10.87 מיליארד דולר, כאשר ההכנסות ממכירת תוכן או זיכיונות לתוכן זינקו ב-34% בזכות ההצלחה של הסרט "מואנה 2". חטיבת הספורט נותרה יציבה עם 4.85 מיליארד דולר בהכנסות.



עסקת הענק עם FuboTV: דיסני בונה על שידורי הספורט

המהלך הגדול של דיסני ברבעון האחרון הגיע דווקא מחוץ לדוחות הכספיים. בינואר הודיעה החברה על ביטול המיזם המשותף Venu Sports עם Fox ו-Warner Bros, ובמקום זאת חתמה על עסקה אסטרטגית עם FuboTV. דיסני תמזג את פעילות הטלוויזיה שלה ואת הולו עם Fubo, ותחזיק ב-70% מהחברה החדשה. עם זאת, היא תמשיך לפעול תחת השם של Fubo, ומי שימשיך לנהל אותה הוא המנכ"ל הנוכחי של Fubo, דייוויד גנדלר.


המהלך הזה משמעותי: בסך הכל, ל-Fubo יחד עם מנויי הטלוויזיה של דיסני והמנויים של הולו יש יחד 6.2 מיליון מנויים בצפון אמריקה, מה שהופך את החברה החדשה לאחת מהשחקניות הגדולות ביותר בתחום שירותי הטלוויזיה. השירות החדש יכלול את ערוצי דיסני, ABC, ESPN ועוד, אבל בשלב זה אין פרטים על תמחור או מועד השקה רשמי. כחלק מהעסקה, דיסני התחייבה גם למענק של 145 מיליון דולר ל-Fubo בשנת 2026, ובמקרה שהעסקה לא תושלם - דיסני תשלם ל-Fubo 130 מיליון דולר דמי ביטול. לפי הדיווחים, העסקה צפויה להיסגר תוך 12 עד 18 חודשים.


דיסני מצטרפת למאבק בצפייה פיראטית

מעבר לתוצאות ולעסקה עם Fubo, דיסני לוקחת חלק במאבק אחר: המלחמה בצפייה פיראטית. איגוד תעשיית הקולנוע בארה"ב, שבו חברות דיסני, נטפליקס, אמזון, וורנר קומקסט ואחרים, תומך בהצעת חוק חדשה שנועדה לחסום אתרי צפייה פיראטית בינלאומיים. החוק שהוצג בקונגרס יאפשר לבעלי זכויות יוצרים לתבוע אתרים זרים המפירים זכויות, ובמקרים חמורים - יחייב ספקיות אינטרנט לחסום אתרים פיראטיים לחלוטין.


ב-2022 נרשמו 191.8 מיליארד ביקורים באתרים פיראטיים, הפסד שמוערך ב-29.2 מיליארד דולר לחברות בתחום שפגע גם בכ-230 אלף מקומות עבודה. אתר פיראטי אחד, לפי ההערכות, רשם יותר צפיות מדיסני+ באוקטובר 2024. במקביל, גם צפייה פיראטית של שידורי ספורט גובה מחיר כבד - הפסדים של 28 מיליארד דולר בשנה לענף הספורט העולמי. דיסני, שיש לה אינטרס ברור להגן על ערוצי ESPN, לוקחת חלק פעיל בקידום החוק החדש.

כל הכותרות

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה