המניה שמזנקת ב-73% והאם היא עדיין זולה?
ההכנסות הרבעוניות צמחו ב-13% והחברה העלתה תחזיות ל-2025 תוך המשך התייעלות תפעולית, אך החוב הגבוה והתחרות העזה בענף הפרסום הדיגיטלי ממשיכים להעיב על הערכת השוק שמתבטאת במכפיל רווח נמוך של 10
חברת הטכנולוגיה דיגיטל טורביין Digital Turbine 96.46% דיווחה על תוצאות חזקות לרבעון הרביעי של 2024, עם הכנסות של 134.6 מיליון דולר, עלייה של 13% בהשוואה לרבעון הקודם. החברה גם הציגה רווח למניה מתואם של 0.13 דולר ו-EBITDA מתואם של 22 מיליון דולר.
במבט קדימה, החברה העלתה את תחזיותיה לשנת 2025 וצופה הכנסות של 485-490 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 69-71 מיליון דולר. בקצב הנוכחי, החברה צפויה להרוויח כ-0.5 דולר למניה בשנה הקרובה, מה שמציב אותה במכפיל רווח של כ-10.
מגזר ה-ODS (On-Device Solutions) של החברה הציג הכנסות של 91.7 מיליון דולר, עלייה של 11% מהרבעון הקודם. במיוחד בולטת הצמיחה בהכנסות הבינלאומיות, שהכפילו את עצמן בהשוואה לשנה שעברה.
- מנהל קרן העושר הנורווגית: "מכרו מניות טכנולוגיה אמריקאיות וקנו סין"
- האם ענקיות הטכנולוגיה יצליחו להמשיך את המומנטום החיובי גם ב-2025?
מגזר ה-AGP (App Growth Platform) רשם צמיחה של 17% בהשוואה לרבעון הקודם, עם הכנסות של 43.8 מיליון דולר. ההוצאות התפעוליות ירדו ב-3%, כחלק מתוכנית התייעלות שצפויה
לחסוך לחברה יותר מ-25 מיליון דולר בשנה.
ביל סטון, מנכ"ל החברה, ציין כי החברה מרחיבה את שיתופי הפעולה הגלובליים שלה עם יצרניות מכשירים כמו מוטורולה, נוקיה וטי-מובייל. עם זאת, החברה חווה חולשה מתמשכת בנפחי המכשירים בארה"ב. החברה מתמודדת
עם אתגרים בשוק תחרותי מאוד, במיוחד בתחום הפרסום במשחקים, שהפך לסחורה. המעבר ממודל waterfall bidding ל-SDK bidding היווה אתגר, אך כעת כבר 70% מסך החשיפות מגיעות דרך המודל החדש.
למרות הצמיחה החיובית, החברה רשמה הפסד נקי על בסיס GAAP של 23.1 מיליון דולר. שולי הרווח הגולמי ירדו ל-44% לעומת 45% ברבעון הקודם, בעיקר בשל שינויים בתמהיל המוצרים. יתרת המזומנים של החברה עלתה ב-2.5 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם והגיעה ל-34.6 מיליון דולר. מנגד, לחברה חוב של 408 מיליון דולר.
החברה נסחרת במכפילי רווח נמוכים לאורך זמן, מה שמשקף את התחרותיות הגבוהה בענף ואת הסיכונים התפעוליים. על אף שמכפיל 10 נראה אטרקטיבי, המשקיעים צריכים לקחת בחשבון את אי הוודאות בשוק הפרסום הדיגיטלי והתחרות הגוברת. בשורה התחתונה, בעוד שהחברה מציגה צמיחה חזקה והתייעלות תפעולית, האתגרים התחרותיים והחוב המשמעותי ממשיכים להעיב על הערכת השוק של החברה, מה שמתבטא במכפילי המניה הנמוכים.
- אמזון עקפה את הציפיות אבל פספסה בענן - יורדת עד 3% באפטר
- פורד אכזבה בתחזיות ל-2025 ומזהירה מהשפעת המכסים
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
דיגיטל טורביין נסחרת כעת לפי שווי של
433.5 מיליון דולר, לאחר שמניית החברה זינקה ב-147% מתחילת השנה וירדה ב-20.8% ב-12 החודשים האחרונים.