פינטרסט מזנקת ב-17% - הגיעה להכנסות של מיליארד דולר
בעקבות הביצועים החזקים: האנליסטים מעלים את מחירי היעד למניה; מספר המשתמשים הפעילים זינק ל-553 מיליון ברבעון הרביעי
פלטפורמת שיתוף התמונות פינטרסט Pinterest 19.08% רשמה אבן דרך היסטורית עם הכנסות של 1.15 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2024, עלייה של 18% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. התוצאות העולות על תחזיות האנליסטים שצפו הכנסות של 1.14 מיליארד דולר, שלחו את מניית החברה לזינוק של 16% במסחר.
המנכ"ל ביל רדי הצהיר כי "האסטרטגיה שלנו מוכיחה את עצמה", תוך שהוא מדגיש כי "אנשים מגיעים לפינטרסט בתדירות גבוהה יותר, הפלטפורמה מעולם לא הייתה יותר פעילה, והמיקוד שלנו בתחתית משפך המכירות מניב תוצאות הן למשתמשים והן למפרסמים."
נתון מרשים במיוחד הוא מספר המשתמשים החודשיים הפעילים של החברה, שהגיע לשיא של 553 מיליון ברבעון הרביעי, עלייה של 11% בהשוואה לשנה שעברה. נתון זה מצביע על המשך הצמיחה המשמעותית של הפלטפורמה בקרב משתמשים גלובליים.
לקראת הרבעון הראשון של 2025, פינטרסט צופה הכנסות בטווח שבין 837 ל-852 מיליון דולר, תחזית אופטימית שעוברת את ציפיות האנליסטים שעמדו על 836 מיליון דולר.
בתי ההשקעות הגיבו בחיוב לדוחות, כאשר Evercore העלתה את מחיר היעד למניה ל-50 דולר מ-43 דולר, בעקבות מה שהם מכנים "רבעון של עלייה מתונה". Jefferies, מצידם, העלו את מחיר היעד ל-39 דולר מ-32 דולר, תוך שמירה על המלצת "החזק".
הצלחת החברה מיוחסת במידה רבה להתקדמות המשמעותית בעסקי הפרסום שלה, כאשר האנליסטים של Jefferies, בהובלת ג'יימס היני, מציינים את Performance+, כלי הבינה המלאכותית והאוטומציה של החברה, כזרז הבא לצמיחה ב-2025.
מעניין לציין כי ב-Jefferies הורידו המלצה לפינטרסט ל"החזק" מ"קנייה" רק בינואר, בטענה שהחברה צריכה להוכיח את עצמה כפלטפורמת פרסום ביצועים. התוצאות החזקות ברבעון הרביעי עשויות לשנות את התפיסה הזו.
- וולמארט בדרך לשווי שוק של טריליון דולר - האם היא יקרה מדי?
- הודות לביל אקמן: אובר מזנקת ב-7%
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
העלייה החדה במניה מהווה התאוששות מרשימה מהירידה של 14% שנרשמה בנובמבר, לאחר שדוח הרבעון השלישי הדאיג משקיעים בשל ההוצאות הגבוהות על בינה מלאכותית.
הצלחת החברה ברבעון מסמנת נקודת מפנה עבור פינטרסט, המוכיחה את יכולתה להפוך את הפלטפורמה הוויזואלית הייחודית שלה למנוע צמיחה רווחי, תוך שהיא ממשיכה להתחרות בהצלחה מול ענקיות המדיה החברתית האחרות.