סנאפסנאפ

סנאפ מגדילה השקעות - בוול סטריט מאבדים סבלנות

האנליסטים מורידים המלצה ואומרים כי "הצורך בהשקעות נוספות בתחרות מול טיקטוק ומטא מעיב על סיכויי הרווחיות"; המניה צנחה 8.4% מתחילת החודש

אדיר בן עמי |

בנק ההשקעות גוגנהיים הוריד היום המלצה למניית סנאפ Snap Inc. 1.49%  מ"קנייה" ל"ניטרלי" והפחית את מחיר היעד מ-13 ל-11 דולר. ההורדה הגיעה על רקע הודעת החברה על כוונתה להגדיל את ההשקעות ב-2025, מה שעלול לדחות את הרווחיות.


מייקל מוריס, האנליסט שפרסם את הדוח, מציין כי על אף שהגדלת ההשקעות אינה בהכרח אסטרטגיה שגויה, קצב צמיחת ההכנסות של החברה נותר איטי יחסית למרות ניסיונות ההנהלה להאיץ אותו בעבר. לדבריו, הצורך בהשקעות נוספות כדי להישאר תחרותיים יוצר לחץ נוסף על הרווחיות.


במכתב לבעלי המניות, הודיעה הנהלת סנאפ כי היא צופה גידול של 11% עד 12% בהוצאות התפעוליות המתואמות ברבעון הראשון של 2025. החברה מצביעה על הזדמנויות להשקעה בהרחבת העסק, במיוחד במגזר העסקים הקטנים והבינוניים.


המשקיעים עוקבים אחר יכולתה של סנאפצ'אט להתחרות מול ענקיות כמו פייסבוק ואינסטגרם של מטא, ובמיוחד מול טיקטוק. האחרונה, עם כ-170 מיליון משתמשים בארה"ב, נמצאת תחת בחינה מחודשת של הממשל. טראמפ חתם ב-20 בינואר על צו נשיאותי שהעניק לביידאנס, חברת האם של טיקטוק, 75 ימים למכור את פעילותה בארה"ב. המהלך ביטל למעשה את האיסור שהוטל על האפליקציה יום קודם לכן. משקיעי סנאפ מקווים שהסרה אפשרית של טיקטוק מהשוק האמריקאי תוביל משתמשים לסנאפצ'אט.


אוון שפיגל, מנכ"ל סנאפ, התייחס לנושא בשיחת הועידה האחרונה ואמר כי החברה נמנעת מלהסיק מסקנות נחרצות מהעלייה בפעילות שנרשמה כשטיקטוק הושבתה לזמן קצר. עם זאת, ציין כי "אווירת אי-הוודאות הכללית מיטיבה עם העסק שלנו".


האנליסט מוריס מציין כי למרות נקודות חיוביות כמו בסיס משתמשים גדול ונאמן, הלחץ על הרווחיות משקף את התחרות העזה ואת מסלול הצמיחה המאתגר. לדעתו, המניה מתומחרת כעת באופן הוגן ביחס למחיר היעד של 11 דולר ל-12 החודשים הקרובים.

כל הכותרות


התחרות בשוק הרשתות החברתיות נעשית אגרסיבית יותר, כאשר כל שחקן מנסה לשמר את המשתמשים שלו ולמשוך חדשים. סנאפ, שהייתה חלוצה בתחום התכנים הזמניים, מתמודדת כעת עם אתגר משמעותי מצד פלטפורמות שאימצו ושיכללו את הקונספט. החברה הדגישה את השיפורים שביצעה בפלטפורמת הפרסום שלה ואת התנופה ביוזמות השיווק, במיוחד במגזר העסקים הקטנים והבינוניים. עם זאת, המשקיעים מודאגים מהעלויות הגבוהות הכרוכות בהתרחבות זו ומהשפעתן על הרווחיות העתידית.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה