
נטפליקס ואמזון מחזקות את אחיזתן בעולם הספורט – הנשק הסודי נגד ביטולי מנויים
נראה שחברות הסטרימינג פיצחו את הנוסחה - שידורי אירועי ספורט בלייב הופכים לכלי מרכזי במאבק מול הטלוויזיה המסורתית
ענקיות הסטרימינג נטפליקס Netflix, Inc -2.09% ואמזון Amazon.com Inc. -2.83% ממשיכות לחזק את מעמדן בתעשיית הבידור על ידי השקעה בשידורי ספורט חיים, במטרה לצמצם את תופעת ביטולי המנויים
ולהתחרות בשחקנים המסורתיים כמו דיסני וקומקאסט. גישה זו נועדה לשמור על הצופים לאורך זמן וליצור תכנים שיגרמו להם להישאר מחוברים לשירותים הדיגיטליים.
נטפליקס ואמזון מבינות שהצופים מוכנים לשלם עבור תכנים חיים, במיוחד כשמדובר באירועי
ספורט גדולים. אמזון כבר משדרת את משחקי ה-NFL בימי חמישי, שמתקיימים לאורך 18 שבועות בשנה, מה שמונע מהצופים לבטל את המנוי שלהם במהלך העונה. נטפליקס, מנגד, החלה להציע תכני WWE ואף שידרה את הקרב בין מייק טייסון לג'ייק פול, שמשך 64 מיליון צופים. החברות שוקלות להיכנס
גם לשידורי פורמולה 1 ו-UFC, ובשנת 2028 ייתכן שה-NFL תבחן מחדש את חוזי השידור שלה – מהלך שיכול לפתוח פתח לכניסת פלטפורמות הסטרימינג לעולם הפוטבול האמריקאי בקנה מידה רחב יותר.
בניגוד לתכנים מתוסרטים, ששאלת הצלחתם אינה ברורה מראש, לספורט
יש קהל צופים נאמן ומובטח. על פי נתוני PWC, עד 2025 מספר הצופים בארה"ב שישדרו אירוע ספורט לפחות פעם בחודש יגיע ל-90 מיליון, לעומת 57 מיליון בשנת 2021. האנליסט ג'ף ולודרצ'אק מחברת Pivotal Research ציין כי נטפליקס מובילה את מירוץ הסטרימינג, עם תוצאות חזקות ב-2024
וצפי צמיחה ל-2025. לדבריו, הכניסה לעולם הספורט מספקת יתרון משמעותי במאבק על המנויים, במיוחד בתקופה שבה וול סטריט מצפה לצמיחה מתמדת במספר המשתמשים. לצד העלייה בצריכת תוכני ספורט דיגיטליים, המסך הגדול עדיין לא הולך לשום מקום. לוי מדגיש כי "אנשים עדיין אוהבים
לצפות בטלוויזיות גדולות", ושגם הרשתות המסורתיות כמו NBC מזהות את המגמה, כאשר הן משיקות שירותי סטרימינג משלימים כמו Peacock לשידורי ספורט חיים. בעוד העולם עובר בהדרגה לסטרימינג, נראה ששידורי הספורט הופכים להיות הקלף המנצח של הפלטפורמות הדיגיטליות, מה שמאלץ
את תעשיית הטלוויזיה המסורתית למצוא דרכים חדשות להישאר רלוונטית.
- נטפליקס מתגייסת לטובת מקסיקו נגד טראמפ? תשקיע מיליארד דולר בתעשיית הקולנוע במדינה
- נטפליקס מנפצת את תחזית המנויים החדשים ומזנקת במסחר המאוחר ב-13%
על פי הדוחות, ברבעון הרביעי של השנה נטפליקס הכניסה 10.25 מיליארד דולר שהניבו רווח של 4.27 דולר למניה או 1.87 מיליארד דולר. בוול סטריט ציפו לרווח של 4.21 דולר למניה על
הכנסות של 10.11 מיליארד דולר. ברבעון המקביל הרוויחה החברה 938 מיליון דולר. שולי הרווח התפעולי, הנתון בו נטפליקס רוצה שנתרכז, עמד על 22.2% מעל תחזיות החברה, והיא מעוניינת להגיע לשולי רווח של 29% בשנת 2025. תזרים המזומנים החופשי הגיע ל-1.38 מיליארד דולר לעומת
1.58 מיליארד דולר שנה קודם לכן. מלבד הרבעון המצויין, החברה העלתה גם התחזיות לשנת 2025, וכעת צופים בחברה הכנסות של 43.5 עד 44.5 מיליארד דולר לעומת 43 עד 44 מיליארד בתחזית הקודמת.