
באידו נופלת אחרי הדוחות - מה מכביד על הענקית הסינית?
למרות צמיחה בהכנסות מענן, עסקי הליבה של באידו בפרסום מתקשים להתמודד עם האתגרים; לצד זאת, בעוד חברות הטכנולוגיה הסיניות נהנות מגל השקעות במדינה בעקבות השקת המודל של DeepSeek, באידו - שבעבר נחשבה למובילה בתחום ה-AI במדינה, נשארת מאחור
מניית ענקית הטכנולוגיה הסינית באידו Baidu.com, Inc 1.78% נופלת אחרי שדיווחה על ירידה בהכנסות ברבעון הרביעי של 2024, אם כי הירידה הייתה מתונה מהצפוי, מה שהפחית את החששות לגבי השפעת התחרות הגוברת בשוק החיפוש והבינה
המלאכותית על הפעילות. ההכנסות ברבעון ירדו ב-2% והסתכמו ב-34.1 מיליארד יואן (4.7 מיליארד דולר), מעט מעל ממוצע התחזיות של 33.4 מיליארד יואן. למרות הירידה בהכנסות, הרווח הנקי דווקא צמח, בין היתר בזכות רווח חד-פעמי שנבע מפערים בשערי המט"ח והתאמות חשבונאיות. בשנה
האחרונה המניה ירדה ב-9% והיא נסחרת היום לפי שווי של 32.38 מיליארד דולר.
באידו מתקשה להדביק את הפער מהמתחרים
באידו פתחה את עונת הדו"חות של תעשיית הטכנולוגיה הסינית, דווקא בתקופה של עניין מחודש מצד המשקיעים. אחת הסיבות לכך
היא פריצת הדרך של סטארט-אפ הבינה המלאכותית DeepSeek שהימם את העולם עם מודלים שמשתמשים בשבבים נחותים אך מציגים ביצועים שווים ואפילו טובים יותר מהמתחרים במערב. בעקבות זאת, מניות הענקיות הסיניות טנסנט ועליבאבא זינקו, אבל באידו כמעט לא נהנתה מהמומנטום החיובי.
בשוק הפרסום והחיפוש המקוון, החברה מתקשה להתמודד עם תחרות גוברת מצד אפליקציות חברתיות דוגמת Xiaohongshu וDouyin (המקבילה של טיקטוק בסין). במקביל, המיתון הכלכלי במדינה ממשיך להעיב על הביקוש לפרסום.
באידו משנה כיוון - ועוברת לקוד פתוח
במפתיע, בשבוע שעבר הודיעה באידו כי תפתח את מודלי ה-AI שלה בקוד פתוח, כלומר כל אחד יכול לראות את הקוד שמפעיל את המודלים שלה, צעד שאינו אופייני לה. כמו כן, החברה הודיעה כי תממשק את מודל ה-R1 החדש של DeepSeek לצ'אטבוט שלה,
במהלך דומה לזה שביצעה טנסנט.
השינוי באסטרטגיה מעיד על החשש של באידו לאבד את מעמדה המוביל בתחום ה-AI בסין. בעבר, באידו הייתה הראשונה מבין ענקיות הטכנולוגיה הסיניות שהשיקה מודלי שפה גדולים לציבור. בנוסף, היא מיהרה למסחר את הצ'אטבוט
Ernie, שמחירו עמד על 8 דולר לחודש, אך כעת החברה מחזירה את הכסף למנויים לאחר שהפכה אותו לשירות חינמי.
האנליסטים מזהירים: החולשה בפרסום תמשיך להעיק על הרווחיות
לפי ניתוח של בלומברג, התוצאות האחרונות חושפות את סדר הגודל של
האתגרים העומדים בפני באידו. הרווח התפעולי המתואם צנח ב-29% בשנה האחרונה ל-5 מיליארד דולר, כשהכנסות הפרסום בעסקי הליבה של החברה ירדו ב-7%. גם הרווחיות במגזרי הפרסום ובשירותי הווידאו iQIYI הייתה נמוכה מהתחזיות, למרות שהאנליסטים עדכנו את התחזיות כלפי מטה ב-21%
בשלושת החודשים האחרונים.
למרות הקשיים, באידו נשארת אחת מהמשקיעות הבולטות בתחום ה-AI בסין. לפי דיווח של בלומברג, החברה משתפת פעולה עם אפל בפיתוח פיצ'רים כמו חיפוש תמונות למערכת ה-AI של האייפון בסין. עם זאת, תפקיד הפיקוח על תכנים
במערכת של אפל הוטל על עליבאבא, בעוד אפל מתכננת להשיק את השירותים החדשים באמצע השנה.
- 1.אנונימי 18/02/2025 17:43הגב לתגובה זוהחברות הסיניות זולות מי שלא שם לא באמת מבין. סין סגרה את רוב הפערים. זו מעצמה על שמתומחרת הכי זול בעולם. בכל פרמטר היא עוברת כל מדינה למעט ארהב.