טל יעקובסון מנכל פריון
צילום: באדיבות החברה

פריון עם תחזית מאכזבת; המניה נופלת

חברת האד-טק סיימה את הרבעון הרביעי עם ירידה של כ-45% בהכנסות שעמדו על כ-130 מיליון דולר, לצד רווח מתואם של 33 סנט למניה; צופה כי תסיים את 2025 עם הכנסות של 410 מיליון דולר (אמצע הטווח), לצד EBITDA מתואם של 41 מיליון דולר
איתן גרסטנפלד | (1)

חברת האד-טק פריון אמנם עמדה בצפי האנליסטים ברבעון הרביעי של השנה, עם הכנסות של כ-130 מיליון דולר לצד רווח מתואם של 33 סנט למניה, אך פרסמה תחזית מאכזבת לשנה כולה. 


הכנסות החברה ברבעון הרביעי של השנה עמדו על 129.6 מיליון דולר, ירידה של 45% ביחס לכ-234.2 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2023 ומתחת לצפי האנליסטים היה להכנסות שלכ-130.4 מיליון דולר. ברקע, ההכנסות מפתרונות הפרסום (המהווים 80% מההכנסות) ירדו ב-13% לעומת הרבעון המקביל, בעיקר בשל ירידה של 61% בהכנסות מווידאו. הירידה בהכנסות מווידאו קוזזה חלקית הודות לגידול של 23.6 מיליון דולר בהכנסות מפרסום דיגיטלי וגידול של 10% בהכנסות מטלוויזיות חכמות. ההכנסות מפרסום מבוסס חיפוש (20% מההכנסות) ירדו ב-78% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בעיקר בעקבות השינויים שיישמה מיקרוסופט עליהן דיווחה בעבר.


בשורה התחתונה, דיווחה החברה על רווח נקי מתואם (Non-GAAP) של 16.1 מיליון דולר (33 סנט למניה), בהשוואה ל-52.9 מיליון דולר (1.04 דולר למניה) ברבעון המקביל אשתקד, ומעל לצפי האנליסטים לרווח של 33 סנט למניה.



החברה צופה כי תסיים את שנת 2025 עם הכנסות של 400-420 מיליון דולר, לצד EBITDA מתואם של 42-40 מיליון דולר. צפי האנליסטים המוקדם היה להכנסות של 467 מיליון דולר.



אנחנו מרוצים מתוצאות הרבעון הרביעי, שהצביעו על המשך הצמיחה בערוצי הפרסום הדיגיטלי החוץ ביתי (DOOH) וטלוויזיות חכמות, וכן בתחום המדיה הקמעונאית, כשיותר ויותר קמעונאים מאמצים את הפתרונות הטכנולוגיים שלנו״, אמר מנכ״ל פריון, טל יעקובסון. "כל מנועי הצמיחה שלנו הציגו, באופן עקבי, ביצועים שנתיים גדולים יותר מקצב הצמיחה בשוק2, ואנו מאמינים שהם ימשיכו להניע את הצמיחה העתידית שלנו."

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    גיל 19/02/2025 15:03
    הגב לתגובה זו
    שעומד כיום בראש החברה . אפס הישגים מאז נכנס לתפקידו . חברה שהולכת מדחי אל דחי.