
אטסי צונחת ב-9% פספסה בשורת ההכנסות
אתגרים בשוק המסחר המקוון: אטסי מדווחת על ירידה במכירות וצמיחה מתונה בהכנסות ברבעון הרביעי של 2024
מניית אטסי Etsy -0.25% צונחת לאחר שחברת המסחר האלקטרוני דיווחה על הכנסות ברבעון הרביעי שנפלו מציפיות וול סטריט. החברה, שבבעלותה גם פלטפורמת המסחר המשומש Depop ופלטפורמת Reverb למכירת ציוד מוזיקלי, דיווחה על הכנסות של
852.2 מיליון דולר ברבעון דצמבר. למרות שמדובר בשיא חדש לחברה ובעלייה של 1.2% לעומת השנה הקודמת, התוצאה נפלה מתחזיות האנליסטים שצפו הכנסות של 861.8 מיליון דולר.
המנכ"ל ג'וש סילברמן הצביע על אתגרים "משמעותיים" שהשפיעו על היקף המכירות
הכולל (GMS) בשנת 2024. ברבעון הרביעי, המכירות הכוללות בשוק של אטסי ירדו ב-8.6% לעומת השנה הקודמת ל-3.3 מיליארד דולר, בעוד שהיקף המכירות המאוחד, המייצג את הערך הדולרי הכולל של הפריטים שנמכרו בכל הפלטפורמות בבעלות אטסי, ירד ב-6.8% ל-3.7 מיליארד דולר.
הנהלת החברה ציינה מספר גורמים שהשפיעו לרעה על התוצאות, ביניהם לחץ על ההוצאה הצרכנית המשנית, סביבה קמעונאית תחרותית מאוד, והשוואות מאתגרות לשנה הקודמת בעונת חגים מקוצרת.
אטסי מתמודדת עם סביבת מסחר מאתגרת במיוחד, כאשר צרכנים הופכים זהירים יותר בהוצאותיהם על מוצרים לא חיוניים. התחרות הגוברת מצד פלטפורמות מסחר אחרות מוסיפה לחץ נוסף על החברה.
החברה נסחרת כעת לפי שווי של 5.8 מיליארד דולר, לאחר שמנייתה ירדה עד 2% מתחילת השנה וב-32% ב-12 החודשים האחרונים.