שוקי ניר, מנכ"ל סולאראדג'; קרדיט: דורון לצטרשוקי ניר, מנכ"ל סולאראדג'; קרדיט: דורון לצטר

"סולאראדג' עוברת מהפך חיובי ואני מנהל אותו זו זכות וכבוד גדולים"

כל השאלות והתשובות בשיחת הוועידה של סולאראדג', וגם - למרות המהפך, מה הסיכון הגדול שעדיין לא מדברים עליו?

רוי שיינמן | (5)
נושאים בכתבה סולאראדג'

מניית סולאראדג' SolarEdge -5.39%  זינקה מעל 60% בשבוע וחצי, כשאתמול אחרי פרסום הדוחות היא הוסיפה 16%. הסיפור המרכזי הוא כמובן התזרים החופשי החיובי. המשקיעים והאנליסטים התרכזו בנתון הזה כי הוא מעיד על היכולת ומצבה הפיננסי של החברה. לפני שניים-שלושה רבעונים היה חשש מיציבותה הפיננסית של החברה ותזרים חיובי מסיר את החשש. מעבר לכך, הנהלת החברה דיברה על תזרים חיובי ברבעון הראשון ובשנה כולה. זה משדר אופטימיות למשקיעים, כאשר זה השלב המקדמי לפני השיפור בתוצאות - מכירות, רווחיות ורווחים . 

רק צריך לזכור - סולאראדג' עדיין בעיצומו של משבר. המכירות באירופה עדיין נמוכות. אנשים מצטיידים באיטיות בגגות סולאריים ובהתאמה בממירים שאותם מייצרת החברה. כמו כן, יש עדיין מלאי שתקוע אצל המפיצים שעד שהוא לא יתנקה, המכירות לא יתרוממו. בארה"ב התחרות חזקה, גם מצד המתחרה המסורתית - אנפייז, אבל יש מתחרה שמגיעה מתחום הסוללות ואמרה לעצמה - "מה הבעיה, נפתח גם ממירים". זאת טסלה ובקליפורניה היא מגיעה כבר לנתח שוק משמעותי. המוצר שלה נחשב פחות טוב, אבל מבחינת עלות-תועלת הוא מספק בהחלט, ובכל זאת - זאת טסלה.

אלו הצרות הקטנות של סולאראדג שמתרכזת כעת בהבראה, אבל עוד רבעון-שניים זה יהיה העניין המרכזי. טסלה נכנסת בסערה בחודשים האחרונים לשוק הזה, עד כדי שהיא כבר סיפקה את כל הייצור המתוכנן שלה לחודשים הקרובים. במילים אחרות, אם היו לה יכולות ייצור של ממירים היא היתה מוכרת עוד.


כל הכתבות הקשורות ל-סולאראדג'

האם סולאראדג' היא הזדמנות? תובנות משיחת הוועידה של המתחרה הגדולה


 בשיחה עם האנליסטים והמשקיעים, שוקי ניר, המנכ"ל החדש היה כמובן מעודד ואופטימי לגבי התוצאות. הנה דבריו, לאחריו גם אראיל פורת סמנכ"ל הכספים ובהמשך שאלות ותשובות של האנליסטים.


תזרים חיובי - מוצרים חדשים - שוק חיובי


"סולאראדג' היא מובילה עולמית בפתרונות אנרגיה מתחדשת, מוכרת בזכות החדשנות שלה, מצוינות הנדסית, וקשרים חזקים עם הלקוחות", פתח שוקי ניר, "למרות האתגרים שאנו חווים, הפוטנציאל לטווח הארוך בתחום האנרגיה הסולארית, האגירה, וניהול האנרגיה מעולם לא היה חזק יותר.

כל הכותרות

"זו הסיבה שאני מרגיש כבוד והתרגשות להיכנס לתפקיד המנכ"ל בתקופה כה משמעותית. מאז שהצטרפתי לחברה לפני מספר חודשים, הקדשתי את זמני ללמידה מעמיקה על העסק, להקשבה ללקוחות ולחיבור עם הצוותים הגלובליים שלנו. החוויות הללו והידע שרכשתי סייעו לי לגבש הבנה ברורה של מצבנו הנוכחי ומה נדרש כדי לפעול אחרת בעתיד. כל מה שראיתי ושמעתי מצביע על כך שיש לנו חוזקות משמעותיות שעליהן ניתן לבנות.

קיראו עוד ב"גלובל"

"הביקוש לחשמל ממשיך לעלות בהתמדה. אנרגיה סולארית היא בין המקורות המשתלמים ביותר, ולסולאראדג' יש מיקום מצוין להוביל את השוק, בזכות השילוב הייחודי של טכנולוגיה חדשנית, עובדים מוכשרים, מפיצים נאמנים, למעלה מ-70,000 מתקינים שותפים, ומיליוני בתים ועסקים ברחבי העולם הנהנים מהמערכות שלנו מדי יום. עם זאת, התוצאות הפיננסיות שלנו ברבעונים האחרונים היו מאכזבות עבור בעלי המניות והעובדים שלנו. ברור שעלינו לבצע שינוי משמעותי באופן שבו אנו פועלים כדי להשיב לקוחות, לחזק את מעמדנו הטכנולוגי ולחזור לצמיחה.

"כדי להוביל את המהפך, זיהיתי ארבע עדיפויות מרכזיות: חיזוק מצבנו הפיננסי, החזרת נתח השוק, האצת החדשנות, והרחבת הייצור בארה"ב. יוזמות אלו לא רק יסייעו לנו להתמודד עם האתגרים הנוכחיים, אלא גם ימקמו אותנו לצמיחה מתמשכת בטווח הארוך. עמוד תווך מרכזי במהלך ההתייעלות שלנו הוא חיזוק מצבנו הפיננסי.

"ברבעון הרביעי, ייצרנו תזרים מזומנים חופשי של כ-26 מיליון דולר, מעל התחזיות שלנו ולפני המועד הצפוי. אנו מצפים להמשיך להניב תזרים מזומנים חופשי חיובי ברבעון הראשון של 2025 ולשמור על מגמה זו לאורך השנה. התקדמות זו תונע על ידי ניהול מוקפד של המזומנים, צמצום המלאי, ומעבר מהיר לתוכן ייצור מקומי בארה"ב.

"תזרים מזומנים חיובי הוא רק הצעד הראשון. אך המהפך שלנו כולל גם התמקדות חסרת פשרות ביעילות תפעולית כדי להחזיר אותנו לרווחיות. בתחילת 2025, קיבלנו החלטה קשה להפחית את מצבת כוח האדם והוצאות נוספות. נמשיך ליישם צעדי חיסכון בעלויות על ידי התמקדות בפרויקטים מרכזיים, שווקים ומוצרי ליבה.

"אנו גם בוחנים את עתיד עסקי e-Mobility שלנו ואת מוצרי SolarGik Tracker. העדיפות השנייה שלנו היא החזרת נתח השוק. כפי שתזכרו, בנובמבר 2024 השקנו קמפיין לשיתוף פעולה עם לקוחותינו באירופה ובשווקים בינלאומיים. המטרה היא להציע פתרונות אטרקטיביים יותר למתקינים, לסייע למפיצים בהפחתת רמות המלאי שלהם, למשוך לקוחות חדשים ולהגדיל את הנתח שלנו בשוק.

"לאחרונה, פישטנו את מבנה המכירות שלנו כדי להגביר את הגמישות, הפחתנו שכבות ארגוניות כדי להתקרב יותר ללקוחות, וחיזקנו את השותפויות שלנו עם מפיצים ומתקינים. צוות המכירות שלנו מתמקד כיום בהדגשת הערך הייחודי שלנו – אנו חברת טכנולוגיה שמפתחת פתרונות חומרה ותוכנה מהשורה הראשונה, שמאפשרים ייצור יותר אנרגיה ומשפרים את החזר ההשקעה של לקוחותינו. הפתרונות שלנו כוללים גם יכולות אבטחה וסייבר מתקדמות, שחשיבותן הולכת וגוברת.

"הערך שלנו חורג מעבר למוצרים בלבד. השקענו משאבים רבים בשיפור חוויית הלקוח, ואנו מאמינים שמערך השירות והתמיכה שלנו הוא מהטובים בענף, עם זמני המתנה ממוצעים של פחות משתי דקות במרכזי השירות שלנו ברחבי העולם. העדיפות השלישית שלנו לשנת 2025 היא האצת החדשנות הן בשוק המגורים והן בשוק המסחרי, כדי להבטיח שאנו נותרים בחזית פתרונות האנרגיה החכמה.

"במגזר הביתי, אנו ממשיכים להתמקד בתוכנות לניהול אנרגיה, שאנו רואים בהן מנוע צמיחה מרכזי לעתיד. לאחרונה השקנו באירופה את SolarEdge ONE Controller, מוצר חדש המשלב מכשירים חיצוניים כמו מטעני רכב חשמלי ומשאבות חום במערכת הביתית של SolarEdge, כדי לייעל את השימוש באנרגיה ולהגדיל את החיסכון.


הדבר הבא - נקסוס

"בנוסף, אנו מתקדמים בפיתוח הדור הבא של פתרונות המגורים שלנו תחת השם Nexus, הכולל ממיר עוצמתי יותר, סוללה מודולרית ופתרון לניהול עומסים. אנו נמצאים בשלב הפיילוט, וצופים שהמוצרים הראשונים יגיעו לשוק ברבעון הרביעי של 2025. אנו מאמינים שפתרון Nexus יהפוך אותנו לתחרותיים יותר, עם יכולות ייצור אנרגיה גבוהות יותר, התקנה מהירה יותר, כיסוי רחב יותר של פלחי שוק, וצמצום בעלויות.

"במגזר המסחרי, אנו רואים תגובה חיובית מאוד למוצרי האגירה שלנו, שכבר נמכרו בגרמניה, הולנד, איטליה, בריטניה, צרפת, ספרד, צ'כיה, פולין, הונגריה, טאיוואן ודרום אפריקה. אנו רואים באגירה המסחרית תחום צמיחה אסטרטגי.

"העדיפות הרביעית שלנו לשנת 2025 היא הרחבת הייצור בארה"ב. כיום אנו מייצרים ממירים, אופטימייזרים וסוללות בארה"ב, ויצרנו כמעט 2,000 מקומות עבודה במפעלינו. המפעל שלנו באוסטין, טקסס, הגיע לקצב ייצור של מעל 70,000 ממירים לרבעון, והמפעל בפלורידה בדרך לייצר 2 מיליון אופטימייזרים לרבעון עד סוף הרבעון הראשון של 2025. כבר התחלנו ליהנות מהיתרונות של הייצור המקומי, כולל הסכמים עם לקוחות מגזר המגורים שנחתמו בסוף דצמבר, המסייעים להם להבטיח תמחור אטרקטיבי לפרויקטים שלהם.

"לסיכום, עלינו להתמקד בשליטה על מה שביכולתנו לשנות, לחזור לשורשינו ולמצוינות בחדשנות, ולבצע החלטות נועזות ומהירות כדי להתאים את החברה למציאות החדשה. בכך, נוביל את המהפך של סולאראדג' ונמצב אותה כמובילה בתחום האנרגיה הסולארית, האגירה וניהול האנרגיה החכמה בשנים הבאות. אני מצפה לשתף אתכם בהתקדמות שלנו ברבעונים הקרובים.


התייעלות תפעולית נמשכת


אריאל פורת סמנכ"ל הכספים  של החברה התייחס כמובן לתזרים החיובי ולהתייעלות - "חיזוק מצבה הפיננסי של החברה, ובפרט יצירת תזרים מזומנים חופשי חיובי, הוא בראש סדר העדיפויות שלנו.בנובמבר, מכרנו את החלק הראשון של זיכויי ייצור מתקדמים במסגרת סעיף 45X. החלק הראשון התבסס על ממירים שהיו זכאים לזיכוי של 0.065 דולר לכל ואט.

"בדצמבר, מכרנו מקטע נוסף של זיכויי 45X, שהתבסס הן על ממירים והן על אופטימייזרים, ולכן היה זכאי למלוא הזיכוי של 0.11 דולר לכל ואט. המזומנים שהתקבלו ממכירות אלו חיזקו את המאזן שלנו ואת מצבנו הפיננסי. מעתה, מכירת זיכויי 45X תהיה חלק מהפעילות השוטפת שלנו, ולכן לא נדווח עליה בנפרד בעתיד.

"במקביל, אנו ממשיכים לצמצם הוצאות ולהתייעל. בנובמבר הודענו על סגירת חטיבת האגירה שלנו בדרום קוריאה. בינואר, קיבלנו את ההחלטה הקשה לצמצם את כוח האדם שלנו בכ-400 עובדים ברחבי העולם.

"אנו מתכננים להמשיך ולבצע צעדים לרציונליזציה של מבנה ההוצאות שלנו, באמצעות התמקדות בפרויקטים אסטרטגיים ורווחיים, ריכוז פעילותנו בשווקים בעלי פוטנציאל רווחי, ויציאה משווקים לא אסטרטגיים או מקווי מוצרים שאינם בליבת העסקים שלנו.

"היעד שלנו הוא לצמצם את הוצאות התפעול (Non-GAAP Opex) לטווח של 85–90 מיליון דולר לרבעון עד סוף 2025.


פורת התייחס לתוצאות הרבעון - "ברבעון הרביעי, ביצענו הפחתת מלאי בגובה 115 מיליון דולר.מתוכם, 87 מיליון דולר (נטו) קשורים לעסקי האנרגיה הסולארית שלנו – מלאי שאנו לא צופים שנמכור בעקבות ההתאוששות האיטית מהצפוי בשוק האירופי.28 מיליון דולר נוספים קשורים למלאי ולהתחייבויות בלתי חוזרות בתחום אחסון האנרגיה בדרום קוריאה. סכום זה לא נכלל בחישובי Non-GAAP.בנוסף, הפחתנו 23 מיליון דולר בערך של נכסים מוחשיים ובלתי מוחשיים, בעיקר בנכסי החטיבה הקוריאנית לאחסון אנרגיה.

מהלך הכנת הדוחות הכספיים המבוקרים, ולאחר הגשת דוח 10-Q לרבעון השלישי של 2024, החברה בחנה הסכם מתוקן עם לקוח שנחתם ב-21 בדצמבר 2024. בעקבות הבדיקה, החלטנו לתקן לאחור הכנסות ורישומי הלוואות בהיקף של 25.5 מיליון דולר, אשר נכללו במקור בתוצאות הרבעון השלישי של 2024. ההשפעה של תיקון זה מופיעה בדוחות הכספיים שלנו, כולל הדיווח לרבעון הרביעי ולסיכום השנה.

"הכנסות כוללות שלנו הגיעו ל-196.2 מיליון דולר. הכנסות ממגזר הסולאר: 189 מיליון דולר. ארה"ב: 114 מיליון דולר (60% מההכנסות הסולאריות).אירופה: 44.8 מיליון דולר (24% מההכנסות הסולאריות). שווקים בינלאומיים אחרים: 30.3 מיליון דולר (16% מההכנסות הסולאריות).

"אספקת מוצרים במגוואטים: ארה"ב: 384 מגוואט, אירופה: 231 מגוואט, שווקים בינלאומיים: 280 מגוואט, סה"כ: 895 מגוואט"


ההפסד (Non-GAAP): 202.5 מיליון דולר, מעל התחזיות, אך כאמור המשקיעים מתרכזים בתזרים. המלאי עדיין גבוה - כ-650 מיליון דולר. 

תחזיות לרבעון הראשון של 2025 - הכנסות: בין 195 מיליון דולר ל-215 מיליון דולר; שיעור רווח גולמי (Non-GAAP): בין 6% ל-10%; הוצאות תפעוליות (Non-GAAP): בין 98 מיליון דולר ל-103 מיליון דולר; תזרים מזומנים חופשי: צפוי להיות חיובי



שאלות ותשובות


בריאן ק. לי – אנליסט, גולדמן זאקס

היי חברים, בוקר טוב. תודה על הזמן שלכם. כל הכבוד על הביצועים החזקים בתזרים המזומנים.

השאלה הראשונה שלי היא בנושא הזה. אתם מדווחים על תזרים מזומנים חופשי חיובי ברבעון הראשון. נראה שאתם מקדימים את לוחות הזמנים, כי בעבר דיברתם על תזרים חיובי רק במחצית הראשונה של השנה.

באיזה סדר גודל אנחנו צריכים לצפות לתזרים המזומנים ברבעון הראשון? האם מדובר בטווח של 20-30 מיליון דולר חיובי, בדומה לרבעון הרביעי? ומהי הציפייה לכל השנה?

ולגבי החוב – כשאתם עוברים לרמות תזרים חיוביות, מה העדכון לגבי האסטרטגיה שלכם לטיפול בפירעון החוב המתקרב?


אריאל פורת – סמנכ"ל הכספים


היי בריאן, כפי שאתה יודע, אנחנו לא נותנים תחזיות למחצית השנייה של השנה או לשנה כולה, אבל כן רצינו לומר שאנו מצפים להמשיך להיות עם תזרים מזומנים חופשי חיובי.

לגבי הרבעון הראשון, ישנם משתנים רבים, ולכן לא ציינו סכום ספציפי, אבל אנחנו בטוחים שהתזרים יהיה חיובי.

באשר לאג"ח ההמרה שלנו – האסטרטגיה שלנו נותרה זהה. כפי שאתה בוודאי יודע, זו אג"ח ללא קופון, ולכן נכון לעכשיו, התוכנית שלנו היא להמשיך להמתין ולפרוע אותה מתוך המאזן שלנו, שכן יש לנו מספיק מזומנים לעשות זאת.

זה כמובן משתלב עם העובדה שאנחנו חזרנו לייצר תזרים מזומנים חופשי אפילו מוקדם מהצפוי. עם זאת, כפי שתמיד הדגשנו, אנו ממשיכים לבחון אופציות שונות בשוק ונקבל את ההחלטה המתאימה בזמן הנכון. תודה.


בריאן ק. לי – אנליסט, גולדמן זאקס


אוקיי, שאלה נוספת – ציינתם שהיקף המכירות דרך השותפים (Sell-through) ברבעון הרביעי היה כ-400 מיליון דולר, בעוד שההכנסות בפועל שנרשמו היו בערך חצי מזה, בהתבסס על תוצאות הרבעון הרביעי ותחזית הרבעון הראשון.

מה מסביר את הפער הזה? מתי אתם מצפים שהמכירות בפועל ישתוו למכירות דרך השותפים? האם הכל קשור למלאים באירופה? תוכלו לפרט איך אתם רואים את קצב ההתאמה?

כמו כן, לא ציינתם את נושא ה-Safe Harbor  (נושא שהיה בין העיקריים בשיחה של אנפייז; מדובר על הכנסות כתוצאה מסבסוד ממשלתי - הלקוחות כאילו קונים מראש - ר.ש). תוכלו לדבר על ההשפעה של זה על התוצאות ועל שאר השנה? 


שוקי ניר – מנכ"ל



לגבי שאלתך הראשונה, אכן קיים פער בין ההכנסות המדווחות שלנו לבין היקף המכירות דרך השותפים (POS). הסיבה העיקרית לכך היא רמות המלאי בערוצי ההפצה באירופה.

כפי שציינו, אנו מצפים שרוב המלאים בערוצי ההפצה באירופה יתאזנו עד סוף הרבעון השני של 2025.

לכן, נוכל להניח שבאותו שלב תהיה התאמה טובה יותר בין המכירות דרך השותפים להכנסות המדווחות.

כמובן, יש שונות בין מפיצים שונים, אבל באופן כללי, זו המגמה שאנו רואים.

באשר ל-Safe Harbor, כמו שציינו קודם לכן, איננו חושפים פרטים ספציפיים בנושא.


כריסטין צ'ו – אנליסטית, ברקליס


שאלה נוספת לגבי ה-Safe Harbor – בדוח תזרים המזומנים ראינו שיש למעלה מ-100 מיליון דולר בהכנסות מראש / הכנסות נדחות.

האם נכון להניח שהסכום הזה קשור לתשלומים מראש שהתקבלו בהקשר ל-Safe Harbor? או שיש מרכיבים נוספים שצריך להיות מודעים אליהם?


אריאל פורת – סמנכ"ל הכספים


חלק מהסכום הזה אכן נובע מ-Safe Harbor, אבל חלקים אחרים קשורים להסכמים מסחריים נוספים עם לקוחות מסוימים, כולל מזומנים שהופקדו כנגד מחויבויות חוזיות.

לכן, זה בהחלט לא הסכום המלא של ה-Safe Harbor.


כריסטין צ'ו – אנליסטית, ברקליס


בנושא אחר – ראינו במהלך הרבעון הרביעי שתי עסקאות של מכירת זיכויים במסגרת 45X.

איך עלינו לחשוב על קצב המכירות של זיכויים כאלה במהלך 2025?

האם אתם מצפים להמשיך ולמכור אותם כל רבעון? כל חצי שנה? איך נכון להסתכל על זה?


אריאל פורת – סמנכ"ל הכספים


קודם כול, אני חושב שזה נהדר שהצלחנו להוכיח לעצמנו שהשוק הזה עובד היטב ושאנחנו יודעים איך לנהל זאת.

כפי שציינת, מכרנו זיכויים פעמיים במהלך הרבעון הרביעי:

  • בפעם הראשונה, הזיכויים התבססו רק על ממירים ולכן היו זכאים לזיכוי של 0.065 דולר לכל ואט.
  • בפעם השנייה, הם התבססו גם על ממירים וגם על אופטימייזרים, ולכן הזיכוי עלה ל-0.11 דולר לכל ואט.

הציפייה שלנו היא שנוכל להמשיך ולמכור זיכויים ברבעון הבא, כך שהמודל שלנו הוא לאסוף את הקרדיטים במהלך הרבעון ולמכור אותם ברבעון שלאחריו.

כמובן, זה תלוי בביקוש ובשוק, אבל זו האסטרטגיה שלנו כרגע.


קולין ראש – אנליסט, אופנהיימר

רציתי לשאול על התיקון החשבונאי שביצעתם לגבי הכנסות מדווחות.

האם יש לקוחות נוספים שאתם צפויים לבצע מולם תיקונים דומים? האם יש סיכון להשלכות נוספות על יתרת ההכנסות או החוב שלכם?

אריאל פורת – סמנכ"ל הכספים

קודם כול, חשוב להדגיש שהתיקון החשבונאי שביצענו היה בהתאם לטיפול חשבונאי שמרני.

זה לא חלק מהפעילות העסקית הרגילה שלנו להעניק הלוואות ללקוחות, ולכן אנו לא רואים סיכון משמעותי להשלכות נוספות בעתיד




קולין ראש – אנליסט, אופנהיימר


שאלה נוספת – דיברתם על מוצרים חדשים ועל פיתוחים שאתם עובדים עליהם.

מתי נתחיל לראות את המוצרים החדשים יוצאים לשוק?
מהם שוקי היעד הראשונים שלהם?


שוקי ניר – מנכ"ל


כפי שציינו, אנחנו נרגשים מאוד מהשקת קו המוצרים החדש שלנו, שמתוכנן לצאת לקראת סוף השנה.

הוא יכלול הממיר הביתי הגדול ביותר שפיתחנו עד כה, סוללה מודולרית, וכן פתרון Meter Collar.

המוצרים הראשונים יופצו תחילה בארה"ב ובגרמניה, שהם השווקים הגדולים והמשמעותיים ביותר עבורנו.

אנחנו רואים במוצרים החדשים הזדמנות להגדיל את נתח השוק שלנו, לשפר את העלויות, לשפר את הרווחיות, וגם לייעל את תהליכי ההתקנה והשירות.


מארק סטרוס – אנליסט, J.P. Morgan

בפעם האחרונה דיברנו על צעדים שעשיתם להורדת מחירים, בעיקר באירופה.

האם תוכלו לעדכן אותנו היכן זה עומד כיום?
אם אתם מצפים שהמלאים באירופה יתאזנו עד סוף הרבעון השני, האם גם המחירים יתייצבו במקביל?
או שאתם רואים צורך בהורדת מחירים נוספת?

שוקי ניר – מנכ"ל

כפי שציינו, התחלנו במהלכי קידום ומבצעי מחירים עם השותפים שלנו כבר בנובמבר 2024.

המהלך נועד לעזור לשותפים להפחית מלאים, להביא לקוחות חדשים, ולחזק את הנוכחות שלנו בשוק.

עדיין לא ראינו השפעה משמעותית, כי לוקח זמן עד שזה מתורגם לרכישות בפועל מצד המתקינים.

עם זאת, אנחנו מאמינים שההשפעה תתחיל להיות ניכרת ברבעון השני.

באופן כללי, אנחנו לא מתכננים הורדות מחירים נוספות בעתיד הקרוב, אבל נבחן את ההשפעה של הקמפיין הנוכחי ונחליט בהתאם.



פיליפ שן – אנליסט, ROTH Capital


רציתי לשאול על תמחור והיצע בשוק האירופי.

נראה שחלק מהמתחרים הסינים מציעים פתרונות חדשים שמשלבים ממיר ומערכת אגירה יחד, כמו Powerwall.

האם אתם צופים תחרות גוברת בתחום הזה?

איך אתם מתכננים להתחרות במוצרים האלה לפני שהמוצרים החדשים שלכם יושקו?


שוקי ניר – מנכ"ל


נכון, יש שחקנים חדשים בשוק שמציעים פתרונות משולבים.

אבל חשוב לזכור שהפתרון שלנו נחשב פרימיום, ואנחנו לא מתחרים רק על מחיר – אלא גם על ערך מוסף.

היתרונות שלנו באים לידי ביטוי בכמה מישורים:

  1. ניהול חכם של אנרגיה – יש לנו פתרונות מתקדמים שמאפשרים ללקוחות לנהל בצורה חכמה את הייצור והצריכה שלהם.
  2. אופטימיזציה של תפוקת החשמל – עם פתרון MLPE שלנו (אופטימייזרים), אנחנו מאפשרים ייצור חשמל גבוה יותר בהשוואה לממירים אחרים.
  3. רמות אבטחה וסייבר גבוהות – בתקופה האחרונה זה הופך לקריטי יותר ויותר.

בנוסף, אנחנו משקיעים משמעותית בשיפור חוויית הלקוח שלנו, עם זמני תגובה נמוכים במיוחד בשירות הלקוחות ויכולת תמיכה חזקה.

אנחנו מאמינים שהלקוחות שלנו מעריכים את הערכים האלו ולכן נמשיך להתמקד בהם עד להשקת הדור הבא של המוצרים שלנו.



דוד בנימין – אנליסט, Mizuho Securities


מהי האסטרטגיה שלכם לגבי הסוללות עד סוף השנה?

האם תמשיכו למכור את הדגמים הקיימים, למרות העלות הגבוהה שלהם?


שוקי ניר – מנכ"ל

כן, נמשיך למכור את הסוללות שלנו גם באירופה וגם בארה"ב עד להשקת הדור הבא בסוף השנה.

חשוב לציין שהרגולציה החדשה בארה"ב (48E) נותנת לנו יתרון משמעותי, משום שכעת ניתן לקבל תמריצים גם על מערכות סולאריות וגם על סוללות בנפרד.

בנוסף, הסוללות שלנו מציעות יעילות גבוהה מאוד, כי מדובר בפתרון DC-coupled – כלומר, יש פחות המרות אנרגיה, ולכן יש ניצול טוב יותר של החשמל.

הדור הבא של הסוללות שלנו יהיה מודולרי, כך שלקוחות יוכלו לבחור כמה יחידות הם רוצים להתקין, מה שיקל על הובלה והתקנה.



כריס דנדרינוס – אנליסט, RBC Capital


לגבי השקת קו המוצרים החדש, האם הוא צפוי לשפר את מבנה העלויות שלכם?

איך זה ישפיע על הרווחיות שלכם בטווח הארוך?


שוקי ניר – מנכ"ל

כן, המוצרים החדשים שלנו תוכננו מראש כך שישפרו את העלויות ואת הרווחיות שלנו.

אנחנו משתמשים ברכיבים חדשים, שיטות ייצור מתקדמות, ותכנון טוב יותר, כדי להקטין את עלות הייצור.

בנוסף, אנחנו מתכוונים לייצר את המוצרים האלו בארה"ב, כחלק מההתרחבות שלנו שם.

זה יאפשר לנו לנצל את ההטבות של ה-IRA, וגם לשפר את שרשרת האספקה שלנו.


אריאל פורת – סמנכ"ל הכספים

ובנוסף, גם השיפור בעלויות ההתקנה והשירות יתרום לרווחיות.

אנחנו מאמינים שהמוצרים החדשים יהיו זולים יותר לייצור, קלים יותר להתקנה, ויציעו ללקוחות ערך גבוה יותר, מה שישפיע לטובה על שולי הרווח שלנו.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    פרוגרס 20/02/2025 19:03
    הגב לתגובה זו
    כדי ליצור אמון
  • הצחקת אותם ... ימצצו את הקופה כל הדרך לפשיטת הרגל (ל"ת)
    אנונימי 20/02/2025 20:43
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דניאל 20/02/2025 10:48
    הגב לתגובה זו
    ערך ההפסדים גבוה מהמכירותצריכים גיוס הון
  • 2.
    מהפך לא גמור יש הרבה עבודה (ל"ת)
    אנונימי 20/02/2025 09:00
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ההחלטה הקשה לצמצם לפטר. על השכר הוא לא ויתר (ל"ת)
    מנהלים פח 20/02/2025 08:06
    הגב לתגובה זו