המדדים באירופה במגמה מעורבת; מרצדס יורדת ב-2.5% לאחר הדוחות
המדדים באירופה במגמה מעורבת, מדד הפוטסי יורד ב-0.3%, מנגד, הדאקס הגרמני עולה ב-0.3%
המדדים באירופה נסחרים במגמה מעורבת. בלונדון מדד הפוטסי 100 יורד ב-0.3%, בגרמניה מדד הדאקס עולה ב-0.3%, בצרפת מדד CAC 40 עולה ב-0.5%.
השווקים הגלובליים עוקבים אחר מדיניות נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בנוגע להטלת מכסים על רכבים, שבבים ותרופות,
שצפויים להיכנס לתוקף כבר ב-2 באפריל, אם כי טרם הובהר האם יחולו באופן רחב או רק על מדינות מסוימות. במקביל, פרוטוקול ישיבת הפדרל ריזרב מינואר הראה כי הבנק המרכזי ימתין לירידה נוספת באינפלציה לפני שיבחן הפחתת ריבית נוספת. על רקע ההתפתחויות, השווקים באסיה והחוזים
העתידיים על S&P 500 נסחרו בירידות.
בשעה שמדד ה-S&P 500 ממשיך לקבוע שיאים חדשים, דויטשה בנק מסמן את אירופה כהזדמנות השקעה בולטת. אחת הסיבות המרכזיות לכך היא פער התמחור ההיסטורי בין מניות אירופה למניות ארה"ב – כאשר המכפיל הממוצע של
מדד Stoxx Europe 600 נמוך ביותר משמונה נקודות מזה של ה-S&P 500. לצד זאת, הורדת הריבית באירופה צפויה לשפר משמעותית את תנאי המימון עבור חברות אירופאיות, בניגוד לגישה הזהירה של הפדרל ריזרב בארה"ב. השילוב בין מדיניות מוניטרית תומכת לבין רווחיות משתפרת הופך את
השוק האירופי לאופציה אטרקטיבית עבור משקיעים המחפשים אלטרנטיבות לשוק האמריקאי. בנוסף להורדות הריבית הצפויות, התאוששות הכלכלה הסינית מספקת רוח גבית לחברות אירופאיות בעלות חשיפה גלובלית, במיוחד בתחום התעשייה והטכנולוגיה. ההתחזקות של הדולר תורמת גם היא לרווחי
היצואניות האירופאיות, שנהנות משער חליפין נוח יותר מול השוק האמריקאי. לפי התחזיות של דויטשה בנק, רווחי החברות האירופאיות (למעט מגזר האנרגיה) צפויים לעלות בכ-10% ברבעון הרביעי של 2024, לעומת צמיחה מתונה של 1% בלבד בארה"ב. עם שילוב של תמחור נמוך, תמיכה רגולטורית
וצמיחה משופרת ברווחים, נראה כי 2025 עשויה להיות השנה שבה אירופה חוזרת למרכז תשומת הלב של המשקיעים.
דוחות רנו ומרצדס
רנו Renault -0.75% דיווחה על שיא ברווח תפעולי השנתי והכנסות
גבוהות מהצפוי, הודות להשקת דגמים חדשים שהובילה לשיפור הביצועים. הכנסות החברה צמחו ב-7.4% ל-56.2 מיליארד אירו, מעל התחזיות, והרווח התפעולי עלה ל-2.58 מיליארד אירו. עם זאת, הרווח הנקי ירד ל-891 מיליון אירו בשל הפסד הון של 2 מיליארד אירו ממכירת מניות ניסאן והשפעות
נוספות משיתוף הפעולה בין החברות. מניית רנו עלתה בכ-40% בשנה האחרונה בעקבות קיצוצי עלויות ומיקוד בדגמי רכב חשמליים והיברידיים מוזלים. החברה הודיעה כי תמשיך לצמצם עלויות ב-2025 לצד השקות חדשות, אך צופה ירידה במרווח התפעולי ל-7% בשל השפעת תקנות הפליטה של האיחוד
האירופי. מניית החברה יורדת ב-1.5%.
- השיחות בין ארה"ב לרוסיה יזניקו את ההוצאות הצבאיות?
- איזה סקטור מקבל חיזוק מבאפט ולמה כדאי להמשיך עם אירופה?
מרצדס-בנץ Mercedes Benz Group AG -1.39% הודיעה על תוכנית לשיפור הרווחיות לאחר שדיווחה על ירידה של 40.5% ברווחי 2024. יצרנית היוקרה מתכננת להפחית את עלויות הייצור
ב-10% עד 2027 ולהשיק דגמים חדשים כדי לשפר את שיעור הרווח מהמכירות, שצנח ל-8.1% לעומת 12.6% בשנת 2023. התחזיות ל-2025 אינן אופטימיות, עם צפי להמשך ירידה ברווחים והיקף מכירות נמוך מ-1.98 מיליון רכבים שנמכרו אשתקד. מנכ"ל החברה, אולה קלניוס, ציין כי החברה נוקטת
צעדים לשיפור התחרותיות שלה. הדירקטוריון הציע דיבידנד של 4.3 אירו למניה, ירידה לעומת הדיבידנד בשנה הקודמת שעמד על 5.3 אירו למניה. מניית החברה יורדת ב-2.5%.