נטפליקס
צילום: דאלי

נטפליקס מתגייסת לטובת מקסיקו נגד טראמפ? תשקיע מיליארד דולר בתעשיית הקולנוע במדינה

ענקית הסטרימינג הכריזה על כוונתה להפיק במקסיקו כ-20 סדרות וסרטים בארבע השנים הקרובות. ייתכן כי מאחורי הצעד מסתתר גם מחאה עקיפה על צעדיו האחרונים של הנשיא טראמפ נגד המדינה השכנה

עמית בר |


נטפליקס הודיעה על השקעה משמעותית של מיליארד דולר במקסיקו, במטרה להפיק כ-20 סרטים וסדרות מדי שנה בארבע השנים הקרובות. ההכרזה, שהתקיימה במסיבת עיתונאים עם נשיאת מקסיקו, קלאודיה שיינבאום, מסמלת חיזוק משמעותי לתעשיית הקולנוע המקומית.

עם זאת,ההשקעה הגדולה של נטפליקס במקסיקו לא מתרחשת בחלל ריק ויש מאחוריה אמירה נוספת. כידוע, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מקדם צעדים שפוגעים במדינה השכנה. לאחרונה, בהתאם להבטחות הבחירות שלו, חתם טראמפ על צווים שמגבירים את גירוש המהגרים הבלתי חוקיים למקסיקו, מהלך שעורר סערה בשתי המדינות.

בנוסף, טראמפ שינה באמצעות חתימה על צו נשיאותי, את שמו של מפרץ מקסיקו ל"מפרץ אמריקה" במהלך שנוי במחלוקת, שהתקבל בתגובות מעורבות בארה"ב ובעולם. ענקיות טכנולוגיה כמו גוגל אף יישרו קו ושינו את שם המפרץ במפות שלהן. לאור כל זאת, יש הסבורים כי ההשקעה של נטפליקס היא דרך עקיפה להפגין תמיכה במקסיקו מול הצעדים האגרסיביים של טראמפ.


מיליארד דולר - למה דווקא מקסיקו?

מנכ"ל נטפליקס, טד סרנדוס, הביע עניין בהרחבת שיתופי הפעולה עם מפיקים מקומיים, וציין כי למקסיקו יש פוטנציאל קולנועי אדיר בזכות גיוון גיאוגרפי, כוח אדם מיומן ותעשיית קולנוע מבוססת.

הנשיאה שיינבאום הדגישה שההשקעה תשפיע לא רק על עולם הקולנוע, אלא גם על ענפים נלווים כמו אופנה, תיירות, אירוח ותעסוקה. לדבריה, "זו תעשייה שמעניקה דחיפה משמעותית לכלכלה. מעבר לחשיפה הבינלאומית של מקסיקו, ההפקות ייצרומקומות עבודה חדשים ויניעו צמיחה כלכלית".


נטפליקס והקולנוע המקסיקני - לא מהיום

נטפליקס כבר פעילה בשוק המקסיקני עם השקעות בהפקות מקומיות כמו הסדרה הקומית "Club de Cuervos" והסרט "רומא"של הבמאי אלפונסו קוארון, שהיה לסרט המקסיקני הראשון שזכה בפרס האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר.

למרות ההתרגשות מההשקעה החדשה, נטפליקס עדיין מתמודדת עם ביקורת חריפה בעקבות רכישת הזכויות של הסרט "אמיליה פרז", מחזמר צרפתי על ברון סמים מקסיקני טרנסג'נדר. הסרט עורר זעם ציבורי במקסיקו בשל היעדר שחקנים מקומיים, שפה ספרדית ירודה, והצגה קלילה של תופעת ההיעלמויות הכפויות במדינה. בעקבות הסערה, חלק מהצופים נטשו את האולמות, מה שאילץ את רשות הצרכנות המקסיקנית לדרוש מרשתות בתי הקולנוע הבהרות בנוגע להחזרי כרטיסים.


ההשלכות הרחבות של ההשקעה

בצעד הנוכחי נטפליקס מחזקת את מעמדה בשוק הלטינו-אמריקאי ומבססת את מקסיקו כמרכז הפקות מרכזי. ההשקעה עשויה להשפיע גם על חברות מדיה אחרות, שירצו לנצל את התנאים הנוחים במדינה. במקביל, היא מסמנת כי התאגידים הגדולים לא בהכרח הולכים בתלם של מדיניות טראמפ כלפי מקסיקו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה