
צלזיוס מזנקת אחרי ההודעה על רכישת המתחרה ב-1.8 מיליארד דולר
מניית צלזיוס מזנקת לאחר שהכריזה על רכישת מותג המשקאות המתחרה Alani Nu ב-1.8 מיליארד דולר, במהלך שאמור להרחיב את בסיס הלקוחות שלה ולשפר את הצמיחה; לאחר שנה מאתגרת, בעיקר בגלל ההאטה בהזמנות מפפסיקו, החברה מנסה לבסס מחדש את מעמדה כמובילה בשוק משקאות האנרגיה
מניית צלזיוס Celsius Holdings 27.77% מזנקת אחרי הדוחות שהיכו את צפי האנליסטים, אבל בעיקר בזכות ההכרזה על הרכישה של המתחרה Alani Nu תמורת 1.8 מיליארד דולר. המהלך הזה, שמגיע אחרי תקופה לא פשוטה עבור החברה, עשוי להחזיר את האמון מצד המשקיעים ולבסס את מעמדה של צלזיוס כמובילה בשוק המשקאות.
ברבעון הרביעי של 2024, דיווחה צלזיוס על הכנסות של 332.2 מיליון דולר - גבוהות מציפיות האנליסטים שעמדו על 328 מיליון דולר. גם בשורת הרווח נרשם שיפור, כאשר החברה דיווחה על רווח של 14 סנט למניה, לעומת תחזית של 11 סנט למניה מצד האנליסטים. מדובר בהפתעה חיובית, במיוחד לאחר רבעון שלישי מאכזב שבו החברה רשמה ירידה חדה במכירות ובשורת הרווח.
עם זאת, הדיווח שמזניק את המניה הוא הרכישה של Alani Nu - מותג משקאות אנרגיה שצבר פופולריות בזכות שיווק אגרסיבי במדיה החברתית, בעיקר בקרב קהל צעיר. המנכ"ל ג'ון פילדלי הביע ביטחון בכך שהרכישה תחזק את מעמדה של צלזיוס כשחקנית מרכזית בשוק המתפתח של משקאות האנרגיה.
מה עומד מאחורי המהלך?
לפי הנהלת צלזיוס, הרכישה נועדה להאיץ את הצמיחה ולהרחיב את בסיס הלקוחות של החברה. בשנים האחרונות, צלזיוס צמחה בקצב מהיר, אך2024 הייתה מאתגרת עבורה, כאשר בראש עמדה הירידה בהזמנות מצד פפסיקו, המפיצה הראשית של החברה בארה"ב. צמצום המלאים מצד פפסיקו פגע בתוצאות של צלזיוס, והביא לחששות שהמותג הגיע לתקרה.
Alani Nu, לעומת זאת, הצליחה לצמוח בתקופה זו ולנגוס בנתח השוק של המתחרות. המותג מזוהה עם קהל צעיר יותר, וכניסתו תחת המטרייה של צלזיוס עשויה לפתוח בפני החברה הזדמנויות חדשות בשוק. בנוסף, העסקה מספקת לצלזיוס מנוע צמיחה נוסף מעבר למוצריה הקיימים, ומעניקה לה גישה לקהלים חדשים.
סמנכ"ל הכספים של החברה, ג'ארוד לנגהאנס, הדגיש כי מדובר ברכישה בעלת "היגיון אסטרטגי חזק" וציין כי צלזיוס תמשיך למקד את מאמצי הצמיחה שלה בהרחבת קטגוריית המשקאות האנרגטיים ברחבי העולם.
הנפילה ב-2024
שנת 2024 כאמור הייתה לא פשוטה עבור צלזיוס. במחצית הראשונה של השנה, צלזיוס נהנתה מצמיחה אדירה הודות לביקוש גבוה, שיווק מוצלח וקהל נאמן. המותג המשיך לצבור תאוצה, כשהוא הציג גידול במכירות והתרחב לשווקים חדשים. אולם, באמצע השנה, העניינים החלו להשתנות.
מאמצע 2024, צלזיוס החלה לחוות האטה, בעיקר בשל החלטת פפסיקו לצמצם את היקפי ההפצה והמלאי. תוצאות הרבעון השלישי המחישו את הקשיים - ההכנסות נפלו ב-30% בהשוואה לשנה שעברה, והחברה לא רשמה רווח - צניחה אדירה לעומת 30 סנט ברבעון המקביל. הירידות החדות במניה הובילו לכך שמשקיעים רבים איבדו אמון בצמיחתה של החברה, והחלו לחשוש מפני תחרות גוברת מצד שחקניות מבוססות כמו רד בול ומונסטר.
- המניה שזינקה היום פי 5.5 - ולמה כדאי לכם להיזהר ממנה
- הצרכנים חוששים מהאינפלציה - והמדדים נופלים
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
למרות זאת, נתון מעודד הוא שמכירות הקמעונאות של צלזיוס דווקא המשיכו לעלות - הן צמחו ב-7.1% ברבעון האחרון, לעומת 2% בלבד בכל קטגוריית משקאות האנרגיה. המשמעות היא שהביקוש למוצרים נותר חזק, והבעיה המרכזית הייתה בצד ההפצה, ולא בביקושים.
האם צלזיוס תצליח להמשיך את המהפך?
השאלה הגדולה היא האם צלזיוס תצליח למנף את המומנטום ולהמשיך בצמיחה. שוק שקאות האנרגיה הוא אחד מהסקטורים הצומחים ביותר בעולם המשקאות, אך הוא גם אחד התחרותיים
ביותר. רכישת Alani Nu מעניקה לצלזיוס הזדמנות לגוון את קהל הלקוחות שלה ולבסס את מעמדה כמובילת שוק, אך היא גם מחייבת את החברה לנהל את המיזוג בצורה חכמה על מנת להימנע מהאטה נוספת במכירות.
גורם מרכזי נוסף שישפיע על עתידה של צלזיוס הוא
מערכת היחסים שלה עם פפסיקו. נכון להיום, פפסיקו היא המפיצה הראשית של החברה בארה"ב, אך צמצום המלאים שביצעה ב-2024 הוכיח עד כמה צלזיוס תלויה בה. אם צלזיוס תצליח לבנות מודל הפצה עצמאי יותר, או להבטיח הסכם יציב יותר מול פפסיקו, זה עשוי להפחית את הסיכון עבור המשקיעים
ולתמוך בהתאוששות המניה.
האם כדאי להשקיע בצלזיוס?
מניית צלזיוס מצויה בנקודה מעניינת. מצד אחד, היא חוותה ירידה חדה במחצית השנייה של 2024, ומנגד, החברה ממשיכה להציג צמיחה בקמעונאות ורווחים מעל הצפי. השוק מגיב בחיוב לתוצאות
הרבעון האחרון ולרכישה של Alani Nu, אך כעת האתגר הוא להראות ביצועים עקביים שיוכיחו שהחברה מסוגלת לחזור לצמיחה ממושכת.
האנליסטים מסכימים כי צלזיוס עדיין מהווה אופציה מעניינת להשקעה, במיוחד עבור משקיעים שמוכנים להתמודד עם תנודתיות מסוימת.
עם מחיר יעד של 41 דולר - המשקף אפסייד של 19%, ולצד המשך הגידול בקטגוריית משקאות האנרגיה, ייתכן והמניה תמשיך במומנטום החיובי. עם זאת, לפני שהמשקיעים קופצים פנימה, כדאי יהיה לראות כיצד תתבצע האינטגרציה של Alani Nu, והאם צלזיוס תצליח להתמודד עם האתגרים הניהוליים
והאסטרטגיים שעומדים בפניה. בינתיים המניה נסחרת במכפיל 30 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.