
מרקדו ליברה מזנקת לשיא חדש אחרי שריסקה את צפי האנליסטים
מרקדו ליברה, שמוכרת כ"אמזון של דרום אמריקה", מזנקת היום לשיא חדש אחרי שדיווחה על רווח של 639 מיליון דולר ברבעון הרביעי - הרבה מעל צפי האנליסטים שהיה לרווח של 406 מיליון דולר
מניית מרקדו ליברה MERCADOLIBRE INC. DL-,001 11.28% , ענקית האיקומרס והפינטק של אמריקה הלטינית שמוכרת גם כ-"אמזון של דרום אמריקה", מזנקת לשיא חדש אחרי הדוחות- החברה דיווחה על רווח נקי של 639 מיליון דולר ברבעון הרביעי
- הרבה מעבר לציפיות האנליסטים שעמדו על 406 מיליון דולר. גם ההכנסות, שהסתכמו ב-6.1 מיליארד דולר, עברו את צפי האנליסטים אם כי בפער קטן יחסית.
הדוחות לרבעון הרביעי מגיעים אחרי רבעון שלישי מאכזב, שבו החברה נאלצה להתמודד עם ירידות ברווחיות בשל השקעות כבדות בלוגיסטיקה ובאשראי. אך כעת נראה שהאסטרטגיה של החברה משתלמת. המניה נסחרת כעת לפי שווי של 115.5 מיליארד דולר ומכפיל רווח עתידי של 35 אחרי שבשנה האחרונה זינקה ב-31%.
שנת שיא עם זינוק בהכנסות וברווחים
מרקדו ליברה
מסכמת את שנת 2024 עם רווח נקי של 1.9 מיליארד דולר, לצד הכנסות שעמדו על 21 מיליארד דולר - עלייה של 38% בהשוואה לשנה הקודמת.
למרות הנתונים המרשימים, החברה פספסה את התחזיות בכל הנוגע להיקף המסחר הכולל, שהסתכם ב-14.5 מיליארד דולר, מעט מתחת לציפיות. לעומת זאת, מחזור התשלומים הכולל זינק ל-59 מיליארד דולר, בהתאם לתחזיות האנליסטים, והחברה ממשיכה לחזק את מעמדה בתחום הפינטק - נכסיה המנוהלים צמחו ל-10.6 מיליארד דולר, והיקף האשראי שלה הוכפל ל-6.6 מיליארד דולר.
- מרקדו ליברה מדווחת דוחות טובים, אבל מתחת לתחזיות; המניה צונחת
- אמזון של דרום אמריקה: מי זאת חברת מרקדו ליברה
לצד זאת, מספר
המשתמשים הפעילים בפלטפורמת המסחר של החברה זינק ל-67 מיליון, בעוד שבתחום הפינטק נרשמו 61 מיליון משתמשים חודשיים פעילים. יחידת הפרסום של החברה, שנחשבת לאחד ממנועי הצמיחה המהירים ביותר שלה, צמחה ב-41% והגיעה ל-2.1% מסך נפח הסחורה ברוטו.
עם זאת, החברה נוקטת בגישה זהירה בכל הנוגע להלוואות בשוק הברזילאי, לנוכח חוסר הוודאות הכלכלית במדינה. ברזיל, שהיא השוק הגדול ביותר של החברה, מתמודדת עם צפי לעלייה נוספת בריבית, מה שעשוי להכביד על הלקוחות ולייקר את עלויות המימון.
ההשקעה בארגנטינה למרות אי-הוודאות הכלכלית
בעוד שבברזיל החברה זהירה, בארגנטינה היא דווקא מאיצה את פעילותה הפיננסית. מרקדו ליברה דיווחה כי תיק האשראי שלה בארגנטינה גדל פי ארבעה במהלך השנה החולפת, הודות להלוואות לצרכנים ולעסקים קטנים. עם זאת, החברה
עדיין נמנעת מהשקת כרטיסי אשראי במדינה בשל אי-הוודאות הכלכלית.
הצעדים הללו מתרחשים על רקע מדיניות הקיצוצים שמוביל נשיא ארגנטינה, חבייר מילאיי, בניסיון לייצב את המשק ולבלום את האינפלציה במדינה.
בעקבות
פרסום הדוחות, חמישה אנליסטים עדכנו כלפי מעלה את מחיר היעד למניה, שעומד כעת על 2,410 דולר, אפסייד של כ-6% על המחיר הנוכחי. מרבית האנליסטים נשארים שוריים כלפי המניה: 25 המלצות קנייה, המלצה אחת להחזקה ורק המלצה אחת למכירה.
היתרון של מרקדו ליברה מול אמזון והמתחרות
מרקדו ליברה מוכיחה פעם נוספת את הדומיננטיות שלה בשוק הלטיני. בעוד שאמזון נכשלה בעבר לחדור למדינות כמו ברזיל וארגנטינה בשל קשיים לוגיסטיים ועלויות גבוהות, מרקדו ליברה הצליחה להתאים את המודל העסקי שלה לתנאים המקומיים. במקום
להסתמך על רשתות הפצה חיצוניות, החברה הקימה תשתית לוגיסטית משלה שמטפלת ביותר מ-90% מהמשלוחים שלה. הדבר מאפשר לה להציע שירותים מהירים יותר בעלות נמוכה יחסית, מה שמעניק לה יתרון תחרותי.
בנוסף, כמעט מחצית מהכנסות החברה מגיעות כיום מתחום הפינטק. מרקדו ליברה פונה לאוכלוסיות רחבות שאין להן חשבון בנק ומציעה להן גישה ישירה לכלים פיננסיים חלופיים, כולל תשלומים דיגיטליים. הלקוחות של מרקדו ליברה לא רק משתמשים בפלטפורמת התשלומים שלה כשהם רוכשים מוצרים באתר, אלא גם כשהם מבצעים העברות כספים או משלמים עבור שירותים אחרים. מדובר באקו-סיסטם פיננסי שלם, שמייצר לה יתרון משמעותי על פני המתחרים.