אריק קוטלר, ארקו החזקות
צילום: יח"צ
דוחות

ארקו צונחת ב-40%: הרווח הנקי נפל ב-40% ל-20.8 מיליון דולר

החברה בבעלות אריה קוטלר מאיצה תוכנית התייעלות: תסב 100 חנויות נוספות לזכיינים ברבעון הראשון של 2025; המכירות בחנויות זהות ירדו ב-5.4%

אדיר בן עמי |

חברת ארקו ARKO -37.26%  , מפעילת רשת חנויות הנוחות האמריקאית שבשליטת איש העסקים הישראלי אריה קוטלר, דיווחה על תוצאות מאכזבות לשנת 2024, עם ירידה משמעותית ברווח הנקי וב-EBITDA המתואם. מהרווח הנקי של החברה לשנת 2024 הסתכם ב-20.8 מיליון דולר, ירידה חדה של כ-40% לעומת 34.6 מיליון דולר בשנת 2023. ברבעון הרביעי של 2024 אף נרשם הפסד נקי של 2.3 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 1.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.


ה-EBITDA המתואם לשנת 2024 הסתכם ב-248.9 מיליון דולר, ירידה של כ-10% לעומת 276.3 מיליון דולר בשנת 2023. ברבעון הרביעי נרשמה ירידה ל-56.8 מיליון דולר, לעומת 61.8 מיליון דולר ברבעון המקביל.


אריה קוטלר, יו"ר ומנכ"ל ארקו, התייחס לתוצאות ואמר: "התמודדנו עם סביבה מאקרו-כלכלית מאתגרת ב-2024, תוך קידום תוכנית הטרנספורמציה הרב-שנתית שלנו". הוא הדגיש את ההתקדמות בתוכנית ה"דילריזציה" של החברה, שכוללת הסבת חנויות קמעונאיות לתחנות המופעלות על ידי זכיינים.


במסגרת תוכנית ההתייעלות, החברה הסבה 153 חנויות קמעונאיות לאתרי דילרים במהלך 2024, מתוכן כ-100 חנויות ברבעון הרביעי בלבד. החברה צופה להסב מספר משמעותי של חנויות נוספות במהלך 2025, כולל כ-100 חנויות נוספות עד סוף הרבעון הראשון.



המכירות בחנויות זהות (Same Store Sales) הציגו ירידה של 4.3% ברבעון הרביעי, כאשר המכירות ללא סיגריות ירדו ב-2.1%. לשנה כולה, נרשמה ירידה של 5.4% במכירות בחנויות זהות, ו-3.8% ירידה במכירות ללא סיגריות. למרות הירידה במכירות, החברה הצליחה לשפר את שיעור הרווחיות הגולמית ממסחר ל-32.8% ב-2024, לעומת 31.8% ב-2023. ברבעון הרביעי, שיעור הרווחיות הגולמית עלה ל-33.0% לעומת 32.9% בתקופה המקבילה.


החברה ממשיכה בתוכניות ההתרחבות שלה, עם פתיחת שתי חנויות חדשות ב-2024 ושתיים נוספות ברבעון הראשון של 2025. ארקו מתכננת לפתוח ארבעה אתרים חדשים נוספים במהלך 2025. בנוסף, דירקטוריון החברה הכריז על חלוקת דיבידנד רבעוני של 0.03 דולר למניה, שישולם ב-21 במרץ 2025.

כל הכותרות


קוטלר הביע אופטימיות זהירה לגבי 2025, והדגיש את מחויבות החברה להמשיך בהשקעות בקטגוריות צמיחה גבוהה, תוך מתן ערך נוסף ללקוחות והמשך אופטימיזציה של תיק החנויות.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה