וורנר ברוס דיסקברי קופצת ב-4% למרות הפסד גדול מהצפוי
החברה הוסיפה 6.4 מיליון מנויים לשירותי הסטרימינג; המטרה: 150 מיליון מנויים עד 2026
ענקית המדיה וורנר ברוס דיסקברי Warner Bros. Discovery 4.76% מזנקת בכמעט 10% למרות דיווח על הפסד גדול מהצפוי ברבעון הרביעי. החברה, המחזיקה בנכסים כמו אולפני וורנר ברוס וערוצי הטלוויזיה HBO ו-Cinemax, רשמה הפסד של 20
סנט למניה, גבוה משמעותית מהערכות האנליסטים שצפו להפסד של 2 סנט למניה בלבד.
ההכנסות הכוללות של החברה הסתכמו ב-10.03 מיליארד דולר, ירידה של 2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ונמוכות מתחזיות וול סטריט שעמדו על 10.23 מיליארד דולר. הירידה
בהכנסות נבעה בעיקר מחולשה בתחום הטלוויזיה המסורתית, כאשר מגזר הרשתות של החברה רשם ירידה של 5% בהכנסות ל-4.77 מיליארד דולר.
למרות התוצאות המאכזבות בפעילות המסורתית, המשקיעים התמקדו בנתונים החיוביים מתחום הסטרימינג. ההכנסות ממגזר
הצריכה הישירה, הכולל את פלטפורמות Max ו-Discovery+, עלו ב-5% ל-2.65 מיליארד דולר, עם גידול של 6.4 מיליון מנויים חדשים במהלך הרבעון.
מספר המנויים הכולל של החברה הגיע ל-116.9 מיליון בסוף 2023, והנהלת החברה הביעה ביטחון ביכולתה להגיע ליעד של לפחות 150 מיליון מנויים גלובליים עד סוף 2026. אחד המהלכים המשמעותיים בכיוון זה הוא ההסכם שיאפשר לכ-10 מיליון לקוחות Sky TV בבריטניה ואירלנד גישה לשירות Max.
וורנר ברוס דיסקברי הודיעה גם על יישום תוכנית ארגון מחדש שנכנסה לתוקף ב-1 בינואר 2024. במסגרת התוכנית, החברה חולקה לשתי חטיבות תפעוליות נפרדות: רשתות לינאריות גלובליות, וסטרימינג ואולפנים. כאשר התוכנית הוכרזה בדצמבר, המניה זינקה ב-15%, העלייה היומית הגדולה ביותר מזה למעלה משנתיים.
לפי התגובה החיובית של השוק, נראה שהמשקיעים מאמינים באסטרטגיית הצמיחה של החברה בתחום הסטרימינג, למרות האתגרים בפעילות המסורתית. המשקיעים נראים מוכנים לקבל הפסדים בטווח הקצר תמורת פוטנציאל הצמיחה בטווח הארוך.
הירידה בהכנסות הפרסום והמנויים בטלוויזיה הלינארית מדגישה את השינוי המתמשך בהרגלי הצפייה של הצרכנים, כאשר יותר ויותר צופים עוברים לפלטפורמות סטרימינג. החברה מגיבה לשינוי זה באמצעות השקעה מוגברת בתוכן מקורי ושירותי סטרימינג.
- מניית חברת הביטוח שמזנקת ב-25%
- אמזון נכנסת למרוץ המחשוב הקוונטי: חשפה שבב חדשני
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
וורנר ברוס נסחרת לפי שווי של 9.9 מיליארד דולר, לאחר שמניית החברה עלתה ב-23% מתחילת השנה ונפלה ב-46% ב-12 החודשים האחרונים.