
חטיבת הרכב של אנבידיה הכפילה את עצמה - מה הפוטנציאל?
בעוד המשקיעים מודאגים מהשחיקה ברווחיות של אנבידיה, ההכנסות בתחום הרכב צומחות בקצב מסחרר - כמה הכניס תחום הרכב של אנבידיה ב-2024 והאם הוא יכול להפוך לתחום פעילות משמעותית לצד פעילות הליבה?
בעוד שהפוקוס נותר סביב שבבי הבינה המלאכותית של אנבידיה NVIDIA Corp. 3.87% , תחום אחר שלה נמצא בצמיחה מסחררת - חטיבת הרכב. על פי הדוחות האחרונים של החברה, הכנסות חטיבת הרכב ברבעון הרביעי הסתכמו ב-570 מיליון דולר, עלייה של 27% מהרבעון הקודם וזינוק של 103% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ב-2024 כולה ההכנסות עמדו על 1.7 מיליארד דולר - צמיחה של 55% לעומת השנה הקודמת.
סמנכ"לית הכספים של אנבידיה, קולט קרס, ציינה בשיחת הוועידה עם המשקיעים כי הציפייה היא שהכנסות המגזר יגיעו לכ-5 מיליארד דולר בשנת הכספים הנוכחית. ג'נסן הואנג, מנכ"ל החברה, הוסיף כי "תעשיית הרכב האוטונומי עומדת להיות אחת מהתעשיות הרובוטיות הגדולות בעולם ואחת מתעשיות המחשוב המתקדמות ביותר".
עסקי הרכב תופסים תאוצה
אמנם לא מדובר בפעילות חדשה של אנבידיה בתחום הרכב, אך קצב הצמיחה של הפעילות אולי מעידה כי החברה מתכננת להפוך לשחקן מרכזי בתחום. במסגרת תערוכת CES האחרונה, הציגה אנבידיה את תרומתה לעולם הרכב האוטונומי, תוך שימת דגש על כך ששבביה אינם מיועדים רק לעולם המשחקים או מרכזי השרתים אלא גם לאימון מערכות נהיגה אוטונומיות.
החברה הכריזה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם יצרניות רכב מהגדולות בעולם. טויוטה, למשל, תשלב את שבבי ה-DRIVE AGX Orin של אנבידיה ואת מערכת ההפעלה DriveOS ברכבים העתידיים שלה. גם תאגיד הרכב הגרמני Continental וחברת הרכב האוטונומי Aurora Aurora 3.86% יטמיעו את טכנולוגיית DriveOS ברכבי המשאיות האוטונומיות שלהן, הצפויים לעלות לכבישים ב-2027. (לקריאה נוספת: מניית הרכב האוטונומי שמזנקת ב-35% בזכות הסכם עם אנבידיה).
- הגרף המדאיג של מניה מובילה שכולם צריכים לעקוב אחריו
- אחרי הדוחות: באופנהיימר רואים אפסייד של 33% במניית אנבידיה
בנוסף, קבוצת יונדאי הודיעה כי תשתמש בטכנולוגיות של אנבידיה להאצת פיתוח הרובוטיקה והרכב האוטונומי שלה, כמו גם ביוזמות של מפעלי ייצור חכמים. רשימת הלקוחות של אנבידיה כבר כוללת יצרניות כמו מרצדס, וולוו, BYD הסינית, פוקסקון ואפילו טסלה Tesla 3.94% , שמשתמשת בשבביה עבור מחשבי העל שלה.
החיבור בין מחשוב-על, בינה מלאכותית ורובוטיקה הופך לאחת הזירות המשמעותיות ביותר עבור אנבידיה. הואנג מתאר זאת כ-"בינה מלאכותית פיזית" (Physical AI) - טכנולוגיה שבה מכונות מצוידות בבינה מלאכותית ליצירת אינטראקציה עם העולם האמיתי.
מורגן סטנלי ציינו לאחרונה כי "עניין המשקיעים בבינה מלאכותית פיזית הולך וגובר בעקבות ההתקדמות האחרונה בתחום הבינה המלאכותית הג'נרטיבית והיכולות החישוביות". האנליסטים צופים כי עם המשך הפיתוח של מודלים מתקדמים, השימוש במערכות נהיגה חכמות רק יגבר.
תעשייה של טריליוני דולרים?
במהלך נאומו ב-CES, הצהיר הואנג כי "מהפכת הרכב האוטונומי כבר כאן" וכי הוא מעריך שהיא תהפוך לראשונה בהיסטוריה עם פוטנציאל הכנסות של טריליוני דולרים. לדבריו, העובדה שכיום ישנם מאות מיליוני רכבים בכבישים וטריליוני מיילים שנוסעים בשנה, מעידה על הפוטנציאל העצום של השוק.
עם זאת, ההכנסות הנוכחיות של תחום הרכב באנבידיה עדיין קטנות יחסית בהשוואה לעסקי מרכזי הנתונים שלה, שמכניסים עשרות מיליארדי דולרים מדי רבעון. עם זאת, שיעור הצמיחה הגבוה של תחום הרכב והעובדה שהשוק הזה נמצא רק בתחילת הדרך, עשויים להפוך אותו לאחד מהמגזרים המבטיחים ביותר של החברה.
- תוצאות Sunrun מצביעות על קשיים בשוק הסולארי - לידיעת המשקיעים בסולאראדג
- טראמפ מאשים את זלנסקי ב"הימור על מלחמת עולם שלישית" והפסיק את השיחות באופן פתאומי
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
מה זה אומר למשקיעים?
המשקיעים עוקבים בדריכות אחר ההתפתחויות בעסקים אנבידיה והדבר העיקרי שמדאיג אותם כרגע הוא השחיקה ברווחיות. הדוחות הכספיים האחרונים של החברה הציגו זינוק חד בהכנסות, 39.3 מיליארד דולר ברבעון, מעל התחזיות של האנליסטים, אבל שחיקת שולי הרווח הגולמי (73% לעומת 76% לפני שנה) מעלה סימני שאלה לגבי המשך יכולתה של החברה לשמור על רווחיות כה גבוהה.
אנבידיה צופה הכנסות של 43 מיליארד דולר ברבעון הקרוב, אך סימני התחרות המתקרבת מצד AMD, אינטל ויצרניות אחרות עלולים להשפיע על קצב הצמיחה שלה בטווח הארוך. שאלות נוספות עולות סביב הצורך בהיקף כה גדול של שבבים מתקדמים, לאור המגמות החדשות בתחום הבינה המלאכותית שמציבות דגש על אימון מודלים חכם יותר ולא בהכרח על עוצמת חישוב גבוהה יותר, כמו מה שהציג הסטארטאפ הסיני DeepSeek. למרות זאת, ההשקעות של ענקיות הרכב בטכנולוגיות של אנבידיה, יחד עם המשך הפיתוח של מערכות נהיגה אוטונומיות, עשויות להפוך את חטיבת הרכב של החברה לאחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים שלה בשנים הקרובות.