
ריבאונד בשווקים? המניה שמזנקת 4% אחרי נפילה של 15% וגם - מה קורה בחוזים העתידיים?
מי קובע אם ובכמה השווקים ירדו, למה הפעם פחות חשוב לו מהירידות בשווקים וגם - האם טסלה היא הזדמנות או מלכודת דובים?
החוזים העתידיים מתקנים, אבל זה תיקון חלקי מאוד אחרי הירידות החדות אמש. כמה עשיריות של עלייה - עד 0.5%, זה לא תיקון, וכשזה בחוזים עתידיים זה עוד יותר חלש מאשר המסחר עצמו. מי שמצפה לריבאונד בשווקים יכול להתאכזב. השווקים ימשיכו להיות תנודתיים, השווקים ימשיכו להיות מסוכנים, וגם עם תהיה היום עלייה, משקיעים רבים חוו אתמול טראומה. צריך להזכיר כי בשוק יש כמות אדירה של משקיעים צעירים שלא חוותה ירידות חדות ואם וכאשר אלו יגיעו הם יהיו הראשונים לברוח ולייצר פניקה בשווקים. אנחנו עוד לא שם, זה רחוק. אנחנו בעיצומו של תיקון, אפילו תיקון בריא.
טראמפ שולט בשווקים
הירידות האחרונות מביאות את וול סטריט למכפילי רווח סבירים יותר ובהינתן הריבית והתשואה על אגרות החוב בהחלט יש מקום להתאמת מכפילי רווח - לירידת מחירי מניות וירידת מכפילי הרווח העתידיים. השוק מתמחר צמיחה מרשימה במאקרו וגם במיקרו, וזה עלול להשתנות בהינתן מלחמת הסחר שהיא שם קצר, אבל ממצה לעליות מחירים ולקשיים בייצוא וייבוא סחורות - קשיים של פירמות ושל צרכנים. אם המיסוי על רכבים יעלה - לא ימכרו רכבים זרים בארה"ב. זה פשוט. אם המס על אנרגיה יעלה - ישתמשו בכמה שיותר אנרגיה מהבית. מנגד, אם הסינים יעלו את המכסים על תוצרת אמריקאית, אז כמובן שהייצוא האמריקאי לסין ייפחת. זה יפגע בשורה מאוד גדולה של פירמות ובמקרו. גם הצרכנים כמובן ייפגעו, רק שטראמפ מסביר שזו פגיעה לצורך עלייה.
מבחינתו האטה כלכלית עכשיו לצד אינפלציה וריבית גבוהה זה מחיר שכדאי לשלם אותו בעד "להחזיר את אמריקה לגדולתה", כשבפועל הוא מדבר על ייצור מקומי, יותר עבודה מקומית, יותר מכסים ומסים שנגבים מגופים זרים ופחות מס לציבור ויותר תמיכה בציבור. זה יגיע להערכתו, אבל קודם מקבלים מכה בשווקים.
- פלטפורמת X של אילון מאסק תחת מתקפת סייבר
- האם לקנות את מניית טסלה? עלתה ב-65% מאז הבחירות ומחקה את כל העלייה - נסחרת מתחת למחיר בעת הבחירות
זאת כנראה הסיבה שצריך לצפות לקפיצות למעלה לצד נפילות למטה. טראמפ שולט בשווקים והוא ינסה להעביר מסר שאחרי שיהיה רע יהיה טוב ושווקים מתייחסים למה שיהיה בהמשך. ככל שהוא וצוותו ישכנעו שיהיה טוב בהמשך כך השוק יתאושש מהר יותר, אבל זה כנראה לא יהיה פשוט ולא כל כך מהיר, אם כי, צריך לזכור שהיכולת לעצור את הירידות נמצאת אצל טראמפ.
קריאה חשובה: האם טראמפ מוביל את וול סטריט לשוק דובי ואת ארצות הברית למיתון? לא בטוח
האם טסלה הגיעה לתחתית?
היום כאמור צפוי להיות עם פתיחה חיובית, אבל קלה יחסית. מי שצפויה לריבאונד משמעותי מיותר היא טסלה, רק שזה לא חוכמה אחרי נפילה של 15% אתמול וצניחה של 42% מתחילת השנה. השאלה היא האם טסלה הגיעה לתחתית? במסחר המוקדם מניית טסלה מטפסת ב-3.9%, אך המשקיעים עדיין מחפשים נקודת תמיכה ברורה לאחר הנפילות האחרונות ולא ממש מוצאים - לא באופן טכני ולא במידע פונדמנטלי. טסלה נסחרת במכפיל רווח של כ-60 על רווחי השנה הבאה. היא מניית חלום שנשענת על מנועי צמיחה עתידיים כמו הרובוטקסי שיכולים להרים אותה למעלה, אבל גם יכולים להתארך ואף להיכשל. אילון מאסק הוכיח שהוא יודע לחלום ולהגשים חלומות, אבל הדרך עוד ארוכה.
> האם לקנות את מניית טסלה? עלתה ב-65% מאז הבחירות ומחקה את כל העלייה - נסחרת מתחת למחיר בעת הבחירות
- TSMC מציעה עסקה לאינטל, אבל מי באמת מרוויח פה?
- אסיה מאותתת על האטה: ירידות בשוקי המניות והחששות של המשקיעים
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
הלחץ נמשך: נתוני מכירות מאכזבים ודאגות לגבי מאסק
טסלה נפלה אתמול בחדות על רקע דוח של UBS שהפחית את התחזית למכירות השנתיות ל-1.7 מיליון רכבים בלבד, לעומת ציפיות האנליסטים ל-2 מיליון. בנוסף, מנכ"ל החברה, אילון מאסק, ממשיך לעורר דאגות בקרב משקיעי וול סטריט כשהוא מעורב במספר רב של פרויקטים, כולל DOGE – המחלקה החדשה לייעול ממשלתי שהקים דונלד טראמפ, בה הוא צפוי להמשיך לפעול לפחות שנה נוספת. משקיעים רוצים שהמנכ"ל של החברה שהם משקיעים בה יהיה כולו בפעולות ועשייה לחברה. זה לא המצב אצל מאסק, זה גם לא היה בעבר, ועדיין - עכשיו הוא מזוהה פוליטית וזה יוצר אנטגוניזם עולמי נגד מאסק ונגד טסלה. לראייה המכירות בעולם יורדות.
בינתיים, הירידות במניית טסלה משפיעות על עם מאסק עצמו, שהשווי שלו ירד בכ-145 מיליארד דולר מאז ההשבעה של טראמפ בינואר, ועומד היום על כ-319.6 מיליארד דולר.
מה אומרים בוול סטריט?
פרנק קפלארי, מומחה לשווקים ומייסד חברת המחקר CappThesis, אמר כי המניה נמצאת כעת במצב של "חיפוש תמיכה". לדבריו, כל רמות המפתח נשברו – קווי מגמה, רמות פיבונאצ'י, שיאים ושפלים קודמים, ואף ממוצעים נעים. "זה אומר שאנחנו כבר לא יכולים להסתמך על ניתוחים טכניים רגילים כדי להעריך את כיוון המניה. אני מעדיף לפספס את השפל מאשר לנסות לנחש איפה הוא יהיה".
דן אייבס (Wedbush): ממשיך להאמין שטסלה היא "סיפור צמיחה מהפכני" עם פוטנציאל עצום ב-AI ובנהיגה אוטונומית. הוא שומר על המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 550 דולר, למרות שהמצב הנוכחי
לא נוח למשקיעים. אייבס ציין כי "אנחנו כבר היינו כאן בעבר – מניית טסלה ירדה חזק, השוק נלחץ, אבל בסוף החברה חזרה לצמוח". לדבריו, "זה לא זמן נעים להיות משקיע בטסלה, אבל מי שמאמין בטווח הארוך ימשיך להחזיק". אייבס ממשיך להמליץ
על "קנייה" של המניה עם מחיר יעד של 550 דולר, כמעט פי שתיים ממחירה הנוכחי.
טסלה נמצאת תחת לחץ מתמשך: המכירות בתחילת השנה היו חלשות, השוק המקרו-כלכלי לא תומך, והמעורבות של מאסק בפרויקטים חיצוניים מעוררת ספקות. עם זאת, יש אנליסטים שעדיין מאמינים בפוטנציאל החברה לטווח הארוך, במיוחד אם תוכל למנף את תחום ה-AI. השאלה הגדולה היא – האם המניה תמצא סוף סוף נקודת תמיכה, או שהלחץ יימשך גם בימים הקרובים?
מה עומד מאחורי הירידה במכירות?
התחרות הגוברת – יצרניות רכב חשמלי סיניות כמו BYD מגבירות את הלחץ על טסלה, במיוחד בשוק הסיני. בנוסף, יצרניות רכב מסורתיות כמו פורד, ג'נרל מוטורס ומרצדס ממשיכות להרחיב את היצע הדגמים החשמליים שלהן, מה שפוגע ביתרון היחסי של טסלה.
ביקוש פוחת – ברבעונים האחרונים ניכרת ירידה בביקוש לרכבים חשמליים בארה"ב ובאירופה, עקב עלויות גבוהות, קשיים בהקמת תשתיות טעינה והתייקרות הריבית שמכבידה על רכישות רכב ממונפות.
קיצוצי מחירים כחרב פיפיות – טסלה ביצעה מספר הפחתות מחירים בשנת 2024 כדי לשמור על רמות הביקוש, אך המהלך פגע ברווחיות החברה ועורר חששות בקרב המשקיעים לגבי שולי הרווח העתידיים.
חוסר השקט סביב אילון מאסק - אחד הנושאים המרכזיים שמטרידים את המשקיעים הוא ריבוי העיסוקים של מאסק. מנכ"ל טסלה נמצא כעת בעין הסערה לא רק בשל האתגרים העסקיים של החברה, אלא גם עקב מעורבותו בפוליטיקה ובפרויקטים אחרים.
אתמול בערב, לאחר המסחר, מאסק התראיין לראשונה מאז הנפילה בראיון לפוקס ביזנס עם לארי קודלו. בין היתר, דיבר מאסק על תפקידו בממשל החדש של דונלד טראמפ, שם הוא עומד בראש "המחלקה לייעול ממשלתי" (DOGE). לדבריו, הוא צפוי להקדיש לפחות שנה נוספת לעבודה בוושינגטון, מה שמעלה חשש שהוא מתרחק מהניהול הישיר של טסלה.
מעבר לכך, מאסק מפצל את זמנו בין מספר חברות גדולות – X (לשעבר טוויטר), xAI, SpaceX, The Boring Company ו-Neuralink – וגורם למשקיעים לתהות עד כמה הוא מחויב לטסלה. בעבר, כשמאסק הקדיש יותר זמן ל-X, מניית טסלה ספגה פגיעה משמעותית, וכעת גובר החשש שהתהליך הזה חוזר על עצמו.
האם מדובר בהזדמנות קנייה או במלכודת דובים?
טסלה ממשיכה להיות אחת החברות הכי מסקרנות בשוק, עם ניגודיות חריפה בין האתגרים הנוכחיים לפוטנציאל העתידי שלה. מצד אחד, נתוני המכירות מדאיגים, הרווחיות תחת לחץ, ומאסק ממשיך לעורר חוסר ודאות. מצד שני, החברה עדיין מובילה טכנולוגית, ומי שמאמין בחדשנות שלה רואה בה השקעה לטווח ארוך. הרובוטקסי שיושק בסוף השנה היכול לעורר מהפכה גדולה, הרכבים החדשים יכולים לעניין את השוק, אבל בסוף זה הימור. טסלה צריכה להיות בתיקי ההשקעות ב"פינת החלומות" - לא בנתח מאוד גדול מהתיק, בנתח שאתם יודעים שהוא יכול לרדת.
- 6.לרון 11/03/2025 22:01הגב לתגובה זושם נחמד ליצור שלא יכול לתפקד בערים הצפופות
- 5.לרון 11/03/2025 21:57הגב לתגובה זומצוינת בשער 140$לפני כן המסורתיות TM RACE F GM ואחרותלא המלצההיה ברור שהחשמליות יקרות מידי עבור שוק ממותן ומלחמות מתפשטות
- 4.תוצאות מדיניות טרמפ יופיעו בעוד 3 חודשים (ל"ת)עושה חשבון 11/03/2025 21:39הגב לתגובה זו
- 3.nerubh 11/03/2025 15:06הגב לתגובה זוהוא כבר הבין שטסלה זה פאסה וגנב פרויקט חדש בשם ממשלת ארהב שם הוא יכול לגנוב הרבה יותר כסף בקלות . מה הוא צריך את טסלה חחחחחחחחחחח אובד על כולם בעיניים וצוחק כל הדרך את המיליארדים רק אלוקים ישלם לו על הפשעים שהוא אחראי
- 2.טסלה ירדה 50% בחצי שנה. עוד 50% ויישאר לו רבע טסלה...חחחח (ל"ת)אנונימי 11/03/2025 13:11הגב לתגובה זו
- 1.הירידות רק התחילו. 11/03/2025 12:55הגב לתגובה זועצוב אבל המפולת רק התחילה.אנחנו לפני מיתון חריף שימשך שנים רבות.
- או שכן או שלא... (ל"ת)רומן 11/03/2025 14:56הגב לתגובה זו