פולקסוואגן
צילום: צילום מסך, אתר החברה

סמנכ"ל הכספים של פולקסוואגן - "אנחנו כבר חברה אמריקאית"

אחרי צמיחה אפסית ב-2024, ענקית הרכב צופה צמיחה של כ-5% ב-2025; סמנכ"ל הכספים של החברה התייחס למדיניות המכסים של טראמפ: "אנחנו מעסיקים עשרות אלפי עובדים בארה"ב"

רוי שיינמן | (1)
נושאים בכתבה פולקסווגן רכב

יצרנית הרכב הגרמנית פולקסוואגן דיווחה על ירידה של 15% ברווח התפעולי השנתי ל-2024, כשהיא מייחסת את הירידה לעלויות גוברות ולהוצאות חד-פעמיות הקשורות לתהליך הארגון מחדש שהיא מבצעת. עם זאת, ההכנסות דווקא עלו מעט והסתכמו ב-324.7 מיליארד אירו (כ-352.8 מיליארד דולר), לעומת 322.3 מיליארד אירו בשנה הקודמת. החברה מעריכה כי ב-2025 ההכנסות יגדלו בעד 5% בהשוואה לשנה החולפת, וכי הרווח התפעולי, שעמד על 5.9% מההכנסות בשנת 2024, יסתכם בטווח של 5.5%-6.5% השנה.


פולקסוואגן סיימה את 2024 עם יתרת מזומנים של 36 מיליארד אירו בפעילות ייצור הרכבים שלה, ירידה של 10.5% בהשוואה לשנה הקודמת. בשנת 2025, החברה מעריכה שהסכום ינוע בין 34 ל-37 מיליארד אירו, תוך שהיא מדגישה כי בכוונתה להמשיך במדיניות זהירה של ניהול הכספים ושמירה על גמישות פיננסית.


למרות זאת, החברה מזהירה כי היא צפויה להתמודד עם אתגרים משמעותיים, בהם אי-ודאות פוליטית, החמרת מגבלות הסחר והסלמה של מתחים גיאופוליטיים. בנוסף, פולקסוואגן הצביעה על תחרות הולכת וגוברת בשוק, מחירי חומרי גלם תנודתיים והקשחת תקנות בנושא זיהום אוויר כגורמים שמהווים מכשול פוטנציאלי.


"פולקסוואגן היא כבר חברה אמריקאית"

סמנכ"ל הכספים של וולקסווגן, ארנו אנטליץ, הודה כי החברה "לא יכולה להיות מסופקת" מהתוצאות שלה, אך ציין כי מותגי החברה, בהם פורשה, למבורגיני ופולקסוואגן, מעניקים לה יתרון משמעותי בשוק.


לדבריו, 2025 צפויה להיות שנה תחרותית במיוחד, אך גם כזו שבה תעשיית הרכב כולה ממשיכה להשתנות. "אנחנו צריכים לשמור על התחרותיות של רכבי הבעירה הפנימית שלנו, ובמקביל להשקיע באופן משמעותי במעבר להנעה חשמלית ולפיתוח טכנולוגיות חדשניות", אמר. "אמנם ההשקעות הללו יכבידו על התוצאות הפיננסיות שלנו השנה, אבל הן אמורות לספק לנו יתרון בשנים הבאות".


אסטרטגיית החברה מתמקדת בשמירה על נתח השוק שלה באירופה, שעומד על 25%, ייצוב מעמדה בסין והגדלת הנוכחות שלה בארצות הברית. באשר להשלכות אפשריות של מכסי הייבוא בארה"ב, אמר אנטליץ כי עדיין מוקדם להעריך כיצד תשפיע מדיניות הסחר של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, אך ציין כי החברה מעדיפה סחר חופשי.


"אנחנו חברה גלובלית, ותומכים בשווקים פתוחים", אמר. "אבל מעבר לכך, אנחנו כבר עכשיו מרגישים כמו חברה אמריקאית, יש לנו מפעל גדול בצ'טנוגה, טנסי, אנחנו מעסיקים עשרות אלפי עובדים בארה"ב, ואנחנו יוצרים אלפי מקומות עבודה בדרום קרוליינה במסגרת פרויקט Scout. פולקסוואגן היא כבר עכשיו חלק בלתי נפרד מהשוק האמריקאי, ואנחנו מתכננים להמשיך ולהתרחב בו".

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 11/03/2025 22:03
    הגב לתגובה זו
    אסטרטגיית החברה מתמקדת בשמירה על נתח השוק שלה באירופה שעומד על 25% ייצוב מעמדה בסין והגדלת הנוכחות שלה בארצות הברית. באשר להשלכות אפשריות של מכסי הייבוא בארהב אמר אנטליץ כי עדיין מוקדם להעריך כיצד תשפיע מדיניות הסחר של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ אך ציין כי החברה מעדיפה סחר חופשי.הנשיא לשעבר דונלד טראמפ