
צים מכה את הצפי אבל התחזית קדימה מדאיגה את המשקיעים
ענקית הספנות סיימה את הרבעון הרביעי עם הכנסות של 2.17 מיליארד דולר לצד רווח מתואם של 4.66 דולר למניה; צופה החברה כי תסיים את שנת 2025 עם EBITDA מותאם של 1.9 מיליארד דולר, ו-EBIT מתואם של 650 מיליון דולר
ענקית הספנות צים ZIM Integrated Shipping Services -3.32% הכתה את צפי האנליסטים עם הכנסות של 2.17 מיליארד דולר לצד רווח מתואם של 4.66 דולר למניה. את שנת 2025 צופה החברה כי תסיים עם
EBITDA מותאם של 1.9 מיליארד דולר, ו-EBIT מתואם של 650 מיליון דולר, נתונים נמוכים באופן משמעותי ביחס לאלו שנרשמו במהלך 2024.
ההכנסות החברה ברבעון הרביעי עמדו על 2.17 מיליארד דולר, עלייה של 80% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, ומעל
צפי האנליסטים להכנסות של 2.02 מיליארד דולר. העלייה בהכנסות מיוחסת בעיקר לעלייה בתעריפי ההובלה וכן בהיקף המטען המובל.
במהלך הרבעון הובילה צים 982 אלף מכולות(TEU) , לעומת 786 אלף מכולות בתקופה המקבילה אשתקד. מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) עמד ברבעון הרביעי על 1,886 דולר, לעומת 1,102 דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
- האם אלי גליקמן מתכנן להשתלט על צים אחרי שזינקה פי 3 בשנה וחצי?
- צים קופצת אחרי דוחות מארסק: "למכסים לא תהיה השפעה גדולה"
בשורה התחתונה, דיווחה החברה על מעבר לרווח נקי של 563 מיליון דולר (4.66 דולר למניה), לעומת הפסד נקי של 147 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2023 (הפסד של 1.23 דולר למניה). צפי האנליסטם היה לרווח של 3.49 דולר למניה.
ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-967 מיליון דולר, לעומת 190 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ה-EBIT (רווח תפעולי מתואם) המתואם הסתכם ב-658 מיליון דולר, לעומת הפסד EBIT מתואם בסך 49 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
במבט קדימה, החברה צופה כי תסיים את שנת 2025 עם EBITDA מותאם של 1.6-2.2 מיליארד דולר, ורווח תפעולי של 350-950 מיליון דולר. לצורך השוואה, בשנה החולפת הציגה החברה EBITDA של 3.69 מיליארד דולר ורווח תפעולי של 2.53 מיליארד דולר.
- למרות הפסד עמוק מהצפוי - גרופון מזנקת ב-40%
- איך המכסים של טראמפ ישפיעו על תעשיית הרכב - ולמה זה גול עצמי
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
אלי גליקמן, נשיא ומנכ"ל צים: "אנו שמחים וגאים מהביצועים היוצאים מן הכלל של החברה בשנת 2024, שבמהלכה הובלנו כמות שיא של מטענים והצגנו רווחיות יוצאת דופן. תודות לגידול המתמשך ביכולת ההובלה שלנו ולשיפור במבנה ההוצאות, דיווחנו על התוצאות הטובות ביותר שלנו אי פעם, מלבד התקופה החריגה של מגפת הקורונה. בהתאם למחוייבות שלנו להשיב הון לבעלי המניות, הדיבידנד עליו הכרזנו היום, יחד עם הדיבידנדים שחולקו במהלך שנת 2024, מסתכמים ל-7.98 דולר למניה, או 961 מיליון דולר, המהווים כ-45% מהרווח הנקי השנתי.
היתרונות של חידוש הצי שלנו ניכרו לכל אורך שנת 2024 ובאו לידי ביטוי בתוצאות הפיננסיות המצוינות, כמו גם בגידול בהיקף המטען המובל שלנו, בשיעור גבוה במידה ניכרת מהצמיחה בכלל הענף. תודות לכניסתן של אוניות גדולות יותר, הבנויות לעמוד ביעדים של צמצום פליטות, ואשר מותאמות לנתיבי הסחר בהם אנו פועלים, הגדלנו את היקף המטען המובל ב-14% לעומת השנה הקודמת, בהשוואה לצמיחה ממוצעת של כ-6% בלבד בשוק בכללותו, תוך השגת מרווחים מצוינים. מספר גורמים תרמו לגידול בנתח השוק שלנו – כניסת האוניות החדשות והגדולות יותר לקווי הסחר בין אסיה לחוף המזרחי של ארה"ב; הצלחת הקווים המהירים לחוף המערבי של ארה"ב; והרחבת הנוכחות שלנו באמריקה הלטינית."