
טראמפ מרים את מניית טסלה - טובה לחבר או רציונל כלכלי
טראמפ עשה פרסומת לטסלה - הוא מעוניין לרכוש רכב. מה עומד מאחורי הסרטון שהופץ ברשת של טראמפ - עזרה לטסלה, רכישה אמיתית? והאם זה יכול לעזור למכירות ולמניה?
מניית טסלה מתחילה להתאושש אחרי חודשים קשים, והיא מזנקת כעת במסחר המוקדם ב-5% אחרי שאתמול תיקנה בעלייה של 3.75. שלשום היהיום שחור למשקיעים עם נפילה של 15% וטסלה עדיין מעל 40% מתחת למחירה בשיא בדצמבר. ההתאוששות היום היא בזכות דונלד טראמפ, הנשיא וחברו הקרוב של אילון מאסק "סגן הנשיא" בעל השליטה בטסלה והמנכ"ל שלה שיש לו כידוע גם תפקיד ציבורי חשוב - הוא אחראי על ההתייעלות הממשלתית במגזר הציבורי.
דונלד טראמפ עשה מעין פרסומות לטסלה - ביום שלישי בערב טראמפ החליט להתגייס לעזרת מאסק, ופרסם ברשת החברתית שלו, Truth Social פוסט שהוא בעצמו מתכוון לקנות טסלה – הצהרה שנתפסה כצעד סמלי של תמיכה טסלה ובמאסק. מאוחר יותר באותו ערב, הנשיא ומאסק הצטלמו מול הבית הלבן כשהם בוחנים יחד את מחירי הרכבים ומדברים על האפשרות להתמקח עליהם. מאסק הדגיש שטסלה היא לא רק רכבי יוקרה: "אפשר לקנות טסלה גם ב-35,000 דולר," הנשיא התיישב במודל S אדום אך ציין: "לצערי, אסור לי לנהוג."
האם זה באמת ישנה?
כנראה שלא. זו מעין "פרסומת" מאולתרת לרכב החשמלי בחזית הבית הלבן וזה בהחלט עושה רושם על התומכים והמאמינים בשני האנשים האלו, אבל מאסק צריך את אלה שלא מאמינים, את אלו שכועסים, את אלו שהערבוב הפוליטי שלו גרם להם להיות אנטי טסלה. יש כאלו הרבה בארה"ב והמונים ברחבי אירופה. לא בטוח שזה ישכנע אותם - ההיפך.
- ריבאונד בשווקים? המניה שמזנקת 4% אחרי נפילה של 15% וגם - מה קורה בחוזים העתידיים?
- האם לקנות את מניית טסלה? עלתה ב-65% מאז הבחירות ומחקה את כל העלייה - נסחרת מתחת למחיר בעת הבחירות
מכירות בצניחה חופשית
טסלה מתמודדת עם בעיה לא פשוטה – ירידה חדה במכירות, בעיקר באירופה. בגרמניה, לדוגמה, נרשמה בחודש פברואר צניחה של 76% במכירות, ובסה"כ ירידה של 71% מתחילת השנה. גם בארה"ב ובסין הביקושים נחלשו, מה שהכניס את המשקיעים ללחץ כבד. מאסק עצמו יודע שהמותג מתחיל לאבד גובה, וכבר יש לא מעט הערכות שהמעורבות הפוליטית הגוברת שלו מרחיקה לקוחות ליברלים רבים שהיו קהל יעד מרכזי. זה מסביר למה מאז השבעת טראמפ בינואר, מניית טסלה איבדה 45% מערכה.
המהלך של טראמפ עשוי לעורר ולעודד את רכישות טסלה בקרב מצביעי המפלגה הרפובליקנית, שעד היום נרתעו מכלי רכב חשמליים. זה סוד ידוע שהליברלים הם אלו שרוכשים יותר מכוניות טסלה. כך שזה בהחלט יכול לעזור למכירות ולמניה, אבל זה לא פוטנציאל מאוד גדול ביחס לשווקים בעולם ולירידה במכירות שם.
כך או אחרת, האנליסטים חותכים את התחזיות לטסלה. ההערכה הקודמת היתה שכמות הרכבים ברבעון תגיע למעל 400 אלף, אבל האנליסטים מעדכנים תחזיות למתחת ל-400 אלף מסירות, כשיש גם תחזיות ל-360 אלף ומטה.
תחזיות מאכזבות של UBS
אנליסט UBS, ג'וזף ספק, חתך את תחזיתו למשלוחי הרכב של טסלה ברבעון הראשון מ-437 אלף יחידות ל-367 אלף בלבד. התחזית השנתית שלו ל-2025 עומדת כעת על 1.7 מיליון רכבים – רחוק מאוד מהקונצנזוס בוול סטריט שמציב את המספר סביב 2 מיליון. לפי UBS, הירידה נובעת מנתונים חלשים על זמני אספקה, מחירים ומכירות מוקדמות של טסלה בתחילת השנה. הוא מעניק למניית טסלה המלצת "מכירה" ומוריד את מחיר היעד שלה מ-259 דולר ל-225 דולר.
- אחרי שההייפ נרגע - מה אפשר ללמוד מדוחות חברות הקוונטים?
- "התשואה במניה צפויה להיות מעל 100%"
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
- ריבאונד בשווקים? המניה שמזנקת 4% אחרי נפילה של 15% וגם - מה קורה בחוזים העתידיים?
- פלטפורמת X של אילון מאסק תחת מתקפת סייבר
השוק לא בעד טסלה - האם זה יכול להשתנות
כעת מניית טסלה נסחרת סביב 244 דולר – מתחת לרמתה ערב הבחירות של 251.40 דולר, ו-50% מתחת לשיא של 488 דולר שנקבע ב-18 בדצמבר. מתחילת השנה המניה התרסקה במעל 40%. האם המשקיעים צריכים להסתכל מעבר לרעש? לא בטוח, כי אחרי הכל גם העלייה היתה עם הרבה רעש ולא בשל סיבות כלכליות גרידא. ובכלל - מניית טסלה היא מניית חלום. התמחור שלה אינו קשור לביצועים היום וגם לא לביצועים עוד שנה ושנתיים, אלא לביצועים עוד 5 ו-10 שנים כאשר ייתכן ומנועי הצמיחה כמו הרובוטקסי יבשילו. אבל אף אחד כמובן לא יודע להגיד שזה יקרה. החלום קיים וכשיש חלום יש תמחור גבוה, אבל יש גם תנודתיות, רק צריך תמיד לזכור שזה חלום.
דוחות המכירות החלשים של טסלה, צריך להגיד, הפתיעו את וול סטריט, אבל האמת שהיו כבר בתחילת דרכו של מאסק בפוליטיקה כאלו שחששו מכך. אילון מאסק אינו יכול להיות לאורך זמן עם כמה כובעים. הוא מכהן כמנכ"ל טסלה, עם מעורבות גדולה מאוד גם ב-X ובעוד מיזמים שלו, אבל הכובע הפוליטי הוא הבעייתי ביותר - הוא משמש כעת גם בתפקיד רשמי בממשל טראמפ כמוביל מחלקת ה"יעילות הממשלתית", ושם הוא פועל לקצץ הוצאות לא נחוצות של הממשל ובדרך מייצר לעצמו אויבים רבים ומעורר מחלוקות. מעבר לכך, הזיהוי הפוליטי עם טראמפ לא עושה טוב לטסלה באירופה. הפעילות של טראמפ מול אוקראינה זוכה לתמיהה מצד מדינות אירופהוזה מוביל בהתאמה לכעס, אכזבה ומייצר תדמית שלילית למאסק וטסלה.
מאסק בהדרגה עובר מהתדמית של האיש העשיר בעולם שהרים חברות לתפארת ורוצה לשנות את העולם לטובה לאיש שלוחש לנשיא ארה"ב ומייצר קיצוצים שלא ברור איך הם ישפיעו על הכללכה המקומית והכלכלה העולמית. התדמית המזגזגת, הקשוחה, העסקית של טראמפ נדבקת אליו לטוב ולרע. בהתחלה זה היה טוב, כעת זה מתהפך לחלוטין. עם זאת, צריך להזכיר שיש עדיי אנליסטי שמאמינים במניית טסלה, כשמחיר היעד המשוקלל הוא 370 דולר.
- 1.ני מרוד 12/03/2025 16:54הגב לתגובה זואיבדו את זה לגמרי היצורים השקרנים האלה . עושק גזל וגנבת דעת זהו לחם חוקם של 2 היצורים האלה נקווה שלא יתעוררו מחר בבוקר ובהצלחה לכולם