
"התשואה במניה צפויה להיות מעל 100%"
בנק אוף אמריקה בהמלצת קנייה על מניית אפלובין - "הולכת בדרכי גוגל ומטא; מחיר היעד 580 דולר" המניה עולה 7.4% ל-277 דולר
האם אפלובין היא הסיפור הגדול הבא בעולם הפרסום הדיגיטלי? בבנק אוף אמריקה סבורים שכן. החברה, שמתמחה בפרסום ממוקד למפתחי אפליקציות, זוכה להשוואות לחברות ענק כמו גוגל ומטא (פייסבוק), והאנליסטים מאמינים שהיא נמצאת בנקודת פריצה משמעותית.
למה ההשוואה לגוגל ומטא?
אנליסט בבנק אוף אמריקה, עומר דסוקי, קבע כי אסטרטגיית הצמיחה של החברה מזכירה את זו של ענקיות הפרסום הדיגיטלי. לדבריו, לאחר פגישה עם מנכ"ל אפלובין, אדם פורוגי, הוא הבין עד כמה לחברה יש יתרון תחרותי ומה הפוטנציאל העצום שלה בשוק הפרסום הדיגיטלי.
לטענת דסוקי, אפלובין השקיעה מיליארדי דולרים בבניית מאגרי מידע ענקיים שמזינים מודלים של בינה מלאכותית – בדיוק כמו מה שעשו גוגל ומטא בעבר כדי לשלוט בעולם הפרסום. ההבדל? בניגוד אליהן, AppLovin לא מחזיקה בפלטפורמת פרסום ענקית משל עצמה, ולכן היא פונה לשחקנים חיצוניים ומציעה פתרונות שמייעלים את הפרסום הדיגיטלי במובייל.
האם זה מספיק כדי להפוך לשחקן מוביל?
בינתיים, המשקיעים מתלהבים. מניית החברה קפצה בכ-325% בשנה האחרונה, מה שהפך אותה לאחת המניות החמות ביותר בשוק. החברה, שהונפקה ב-2021, רשמה הכנסות של 4.71 מיליארד דולר בשנת 2024 – צמיחה של 43% משנה קודמת, ושל 69% מאז ההנפקה.
אבל לצד ההתלהבות, יש גם סימני שאלה. דו"חות של קרנות גידור כמו Fuzzy Panda Research ו-Culper Research האשימו את AppLovin בכך שהיא מחקה את אסטרטגיית הפרסום של מטא, ואף מפרה את כללי חנויות האפליקציות של גוגל ואפל. מנכ"ל החברה מיהר להגיב וטען שההאשמות הללו מופרכות לחלוטין.
מה אומרים האנליסטים?
למרות הביקורת, האנליסטים ממשיכים להיות אופטימיים. מתוך 29 אנליסטים שסקרו את החברה ב-FactSet, 21 נתנו למניה דירוג "קנייה", 6 דירגו אותה כ"החזק" ורק שניים המליצו למכור. דסוקי טוען שהירידות האחרונות במניה – ירידה של 17% מתחילת השנה – יצרו הזדמנות קנייה משמעותית, במיוחד לאור העובדה שהחברה מתומחרת עדיין בהנחה גדולה לעומת גוגל ומטא. לפי התחזיות שלו, מחיר היעד למניה עומד על 580 דולר – אפסייד של 112% מהמחיר הנוכחי.
אפלובין עברה סערה בשבועות האחרונים. לפני כשבוע היא הקצתה באופן מיידי 500 מיליון דולר לרכישה עצמית של מניותיה. הצעד האסטרטגי מגיע בעיתוי קריטי - פחות משבוע לאחר שהחברה ספגה ירידה חדה של 22% במניותיה בעקבות פרסום דוחות שליליים על ידי שני משקיעי שורט. "500 מיליון דולר יהיו זמינים באופן מיידי לרכישה עצמית של מניות Class A של החברה, ללא קשר לסכום שאחרת היה נשאר זמין במהלך הרבעון תחת המגבלה הקודמת של תזרים המזומנים החופשי", אמרו בחברה ובנוסף, החברה הודיעה כי מגבלת הרכישה העצמית תגדל מדי רבעון בהתאם לתזרים המזומנים החופשי של החברה מהרבעון הקודם.
- מנכ"ל חדש לאינטל - המניה מזנקת ב-12%
- האנשים העשירים בעולם - הנה הרשימה ומי היחיד מבינהם שהגדיל את הונו בחודש האחרון?
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
הרכישה העצמית היא תגובה למהלכי השורט. מניות החברה צנחו ב-22% לאחר ששני משקיעי שורט, Fuzzy Panda Research ו-Culper Research, פרסמו דוחות שליליים אודות החברה. זו הייתה הביצועים השבועיים הגרועים ביותר של המניה מאז השבוע שהסתיים ב-9 בדצמבר 2022, והשבוע השלישי הגרוע ביותר שלה אי פעם. דוחות השורט האשימו את אפלובין בשכפול אסטרטגיית יעד הפרסום של מטא, מה שחושף לכאורה את החברה לסיכונים משפטיים, וכן בהפרת תנאי השירות של חנויות האפליקציות של אלפאבית ואפל. האשמות אלו מעלות שאלות משמעותיות לגבי מודל העסקי של החברה ויכולתה להמשיך בצמיחתה המהירה.
בתגובה להאשמות, המנכ"ל אדם פורוגי פרסם פוסט בבלוג שבו הכחיש את הטענות שהועלו בדוחות. פורוגי התייחס ישירות לסוגיות המרכזיות והדגיש את המחויבות של אפלובין לפעול בהתאם לכל הרגולציות והתקנות הרלוונטיות בתעשייה. מספר אנליסטים מוול סטריט פרסמו דוחות מחקר המציינים כי הירידה החדה בעקבות הדוחות השליליים מהווה הזדמנות קנייה טובה.