גרופון
צילום: טוויטר

למרות הפסד עמוק מהצפוי - גרופון מזנקת ב-40%

החברה אמנם דיווחה על הפסד עמוק בהרבה מהצפוי, אבל המשקיעים מתמקדים בצמיחה בעסקאות בצפון אמריקה ובתחזית חיובית להמשך השנה ובתזרים המזומנים החיובי - לראשונה מאז הקורונה

רוי שיינמן |
נושאים בכתבה גרופון

מניית גרופון Groupon 43.09%   מזנקת היום בהמשך לדוחות שפרסמה אמש ולמרות שאכזבה בגדול לעומת ציפיות האנליסטים - גרופון דיווחה על הפסד של כ-1.2 דולר למניה, הרבה יותר מה-6 סנט למניה שצפו האנליסטים, אבל מספר מדדים אחרים מעודדים את המשקיעים, ובעיקר הפעילות בצפון אמריקה והתחזית להמשך.

 

גרופון דיווחה על עלייה של 8% בהיקף העסקאות המקומיות בצפון אמריקה ל-276.4 מיליון דולר, נתון קריטי עבור המודל העסקי שלה. בנוסף, החברה הצליחה לחזור לתזרים מזומנים חיובי, לראשונה מאז פרוץ מגפת הקורונה.

 

מעל הכל, גרופון צופה שהכנסות השנה יהיו יציבות או יצמחו ב-2%, בעוד שהתחזית הקודמת בשוק הייתה לירידה.


דושאן סנקיפל, מנכ"ל גרופון, התייחס לתוצאות ואמר: "אחרי רבעון שלישי קשה, שבו נתקלנו באתגרים טכנולוגיים, הצלחנו להתאושש בצורה משמעותית ברבעון הרביעי ואנו רואים סימנים חיוביים להמשך הצמיחה".


גרופון בנתה ומתפעלת פלטפורמה שמציעה קופונים דיגיטליים בתחומים שונים, כולל מסעדות, חוויות, מוצרי צריכה ושירותי תיירות. המודל העסקי שלה תלוי בנפח העסקאות שעובר דרכה, כאשר היא גוזרת עמלה מכל עסקה.


האתגר הגדול של החברה היה המעבר מהשוק הפיזי אל הדיגיטלי, כאשר לצד זאת חברות כמו אמזון, דורדאש וגוגל נכנסו לתחום והגבירו את התחרות. בנוסף, ההתאוששות לאחר הקורונה הייתה איטית יותר מהמצופה, וגרופון נאלצה להשקיע מחדש בפיתוח פלטפורמה שתוכל להציע חוויית משתמש טובה יותר.


למרות הזינוק במניה היום, מניית גרופון עדיין במינוס 27% בשנה האחרונה. התחזית שלה אמנם הפתיעה לטובה, אבל החברה עדיין נאבקת לשפר את הרווחיות ולהגביר את היקף העסקאות הבינלאומי שלה, שם היא רושמת ירידה דו-ספרתית בהכנסות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה