
פפסיקו רוכשת את מותג הבריאות Poppi ב-2 מיליארד דולר
אחרי ירידה של כ-10% במניה בשנה האחרונה ועוד דוחות מאכזבים ברבעון הרביעי, פפסיקו מנסה לשפר את תדמיתה בפני הקהל שמחפש משקאות בריאים יותר; ל-Poppi יש הטבת מס בסך של כ-300 מיליון דולר כך שהתמורה נטו מצד פפסיקו עומדת על כ-1.7 מיליארד דולר
ענקית המשקאות פפסיקו Pepsico INC -0.54% מדווחת כי היא תרכוש את חברת Poppi בכ-1.95 מיליארד דולר, במטרה להרחיב את סל המוצרים ה"בריאים" שלה. Poppi מייצרת משקאות מוגזים פרוביוטים שפפיסקו מקווה שיעזרו לה לענות על הביקוש בקרב הקהל שלה למשקאות בריאים יותר.
ל-Poppi יש הטבת מס בסך של כ-300 מיליון דולר, כך שתמורת הרכישה ננטו עבור פפסיקו תעמוד על כ-1.65 מיליארד דולר.
פפסיקו מנסה לענות על הביקוש למשקאות בריאים יותר בתקווה שזה יעזור לה לשפר את התוצאות שנמצאות במגמת ירידה - את הרבעון הרביעי של 2024 סיימה פפסיקו עם ירידה של 0.2% בהכנסות שהסתכמו ב-27.78 מיליארד דולר, מתחת לציפיות האנליסטים שעמדו על 27.89 מיליארד דולר.
למרות הירידה בהכנסות, הרווח למניה הסתכם ב-1.96 דולר, מעט מעל תחזיות השוק של 1.94 דולר. החברה צופה צמיחה אורגנית חד-ספרתית נמוכה בהכנסות לשנת 2025 ועלייה חד-ספרתית בינונית ברווח למניה, אך מזהירה מהשפעת שערי המטבע שצפויה לפגוע בתוצאות המדווחות.
מניית פפסיקו נסחרת לפי שווי של 203.79 מיליארד דולר אחרי שאיבדה כ-2.3% מתחילת השנה וכ-9.8% בשנה האחרונה, והיא נסחרת במכפיל 18 על הרווחים הצפויים לה השנה ומכפיל 17 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.