אילון מאסק (X)אילון מאסק (X)

אחרי ששוויה נחתך בחצי: האנליסט שבטוח שלטסלה יש אפסייד של 90%

אחרי שירדה ביותר מחצי מאז השיא שנרשם בסוף שנת 2024, בנק ההשקעות פייפר סנדלר העניק למניית חברת הרכב החשמלי מחיר יעד של 450 דולר;  :זו לא הפעם הראשונה שטסלה הכפילה את עצמה ובעקבות כך נחתכה בחצי, וסביר להניח שהיא לא תהיה האחרונה"

איתן גרסטנפלד | (4)

שנת 2025 לא האירה עד כה פני למניית טסלה Tesla 0.17%  , שירדה מתחילת השנה ביותר מ-40% תוך שהיא משלימה נפילה של יותר מ-50% מאז השיא אותו רשמה לקרת סוף השנה שעברה. אלא שכעת יש מי שסבור שלמניה יש אפסייד, וכי על אף האתגרים המשמעותיים עמם היא מתמודדת, היא עדיין רחוקה מלבטא את הפוטנציאל שטמון בחובה.


בסקירה שפרסם היום האנליסט אלכסנדר פוטר, מבנק ההשקעות פייפר סנדלר, הוא חזר על המלצתו על המניה. פוטר, אמנם בחר להוריד את מחיר היעד שלו שעמד על 500 דולר, אך עדיין שמר על מחיר יעד קבוע של 450 דולר, המשקף אפסייד של יותר מ-90% ממחיר המניה היום. "הדרמה אינה דבר חדש (וגם לא התנודתיות) - פשוט ההימור גבוה יותר", כתב פוטר בסקירה שלו שעורר הדים ותגובות רבות בשוק. 


לדבריו, "טסלה חזרה כעת להערכת השווי שלה לפני הבחירות. צריך לזכור, זו לא הפעם הראשונה שטסלה הכפילה את עצמה ובעקבות כך נחתכה בחצי, וסביר להניח שהיא לא תהיה האחרונה. לדעתנו, שום דבר לא השתנה בנוגע ליכולת של החברה לכונן מחדש את שווקי התחבורה והאנרגיה בעולם". עם זאת, פוטר הסכים ליישר קו עם שורה של אנליסטים בנוגע לתחזית המסירה שלו על טסלה לשנת 2025, אך הדגיש שלהערכתו, "הפוליטיקה לא אשמה במכירות החלשות של טסלה".


הרובטקסי יאושר בקליפורניה

הסקירה של פוטר מגיעה לאחר שאתמול רשמה מניית יצרנית הרכבים החשמליים עלייה של כ-5%. לאחר שהנציבות לשירותים ציבוריים של קליפורניה (CPUC) אישרה את בקשת החברה לקבלת רישיון הסעת נוסעים בתשלום (TCP). רישיון זה מאפשר לטסלה להפעיל שירותי הסעה בתשלום במסגרת מפוקחת, אך אינו מהווה עדיין אישור להפעלת רכבים אוטונומיים לחלוטין ללא נהג. האישור הנוכחי דומה לזה שקיבלה בעבר Waymo, המתחרה של טסלה בתחום הרובוטקסי, לפני שקיבלה אישור להפעלת נסיעות אוטונומיות בקליפורניה. נכון להיום, טסלה רשאית לבצע נסיעות מפוקחות עם נהגי בטיחות בלבד, אך כדי להפעיל שירות ציבורי ללא נהג, היא תידרש לקבל אישור נוסף ממשרד הרישוי של קליפורניה.


מלבד ההתקדמות הרגולטורית, מניית טסלה קיבלה דחיפה נוספת בעקבות סקירה חיובית מצד בית ההשקעות קנטור פיצג'רלד. האנליסט אנדרס שפרד טען כי הירידה החדה האחרונה במחיר המניה יצרה הזדמנות קנייה אטרקטיבית למשקיעים, תוך שהוא מציין את פיתוח שירותי הרובוטקסי באוסטין, טקסס, כגורם שעשוי להוות מנוע צמיחה משמעותי בעתיד הקרוב. עם זאת, שפרד הזהיר גם מפני אתגרים צפויים, כולל השפעת מכסי היבוא של ממשל טראמפ על רכבים חשמליים, האפשרות לביטול הטבות מס לרכבים חשמליים, והשפעות פוליטיות נוספות הנובעות מעמדותיו השנויות במחלוקת של אילון מאסק.


קיראו עוד ב"גלובל"

אלא שאחרי הבשורות החיוביות אתמול, היום הגיעו בשורות פחות טובות עבור המשקיעים לאחר שטסלה ביצעה ריקול עבור כל רכבי הסייברטראק שייצרה ומכרה ב-15 החודשים הראשונים מאז ההשקה בשוק האמריקאי, בגלל בעיית בטיחות שהיא מתקשה לפתור. החברה, מעריכה שב-1% מאותם 46,096 רכבים להם היא ביצעה ריקול יש פגם. על פי הודעתה מדובר בפיסות של פלדה לאורך החלק החיצוני של הסייברטראק אשר מחוברות על ידי דבק ש"רגיש להתפרקות סביבתית".


הצרות מתרבות והמשקיעים ספקנים

בחודשים האחרונים ירדה מניית טסלה בכ-50% מהשיא אליו הגיעה בחודש דצמבר האחרון (סביב 488 דולר למניה), בזמן שהחברה סובלת מירידה במכירות, ומתחרות גוברת. סין, אחד השווקים המרכזיים של טסלה, מהווה כרגע מקור לדאגה גדולה עבור החברה. הדיווחים האחרונים חושפים כי טסלה מציעה התנסות חינמית במערכת הנהיגה האוטונומית שלה (FSD) במדינה, אך המהלך לא הצליח להרגיע את חששות המשקיעים. החברה מתקשה ליישם את הטכנולוגיה שלה במדינה בשל חוקי פרטיות הנתונים של הממשל הסיני, שמונעים ממנה להעביר נתוני נהיגה לשרתים בארה"ב.


אילון מאסק אף הודה כי טסלה נמצאת במלכוד מכיוון שגם ממשלת ארה"ב אינה מאפשרת לה לבצע אימונים על מודלים בסין. כדי לנסות להתגבר על המגבלות, טסלה משתפת פעולה עם ענקית הטכנולוגיה הסינית ביידו כדי לשלב מידע מיפוי מדויק יותר במערכת ה-FSD שלה. אך גם עם העדכונים הללו, המערכת של טסלה עדיין נחשבת לפחות מתקדמת לעומת המתחרות Xiaomi, Xpeng ו-BYD.


מלבד ההתמודדות הקשה בסין, טסלה נתקלת בקשיים גם בשווקים אחרים, במיוחד באירופה ובארה"ב. עליית התחרות מצד יצרני רכב חשמליים חדשים, כמו גם הפופולריות הגוברת של רכבים היברידיים זולים יותר, פוגעים במעמדה של החברה. במקביל, התנהלותו השנויה במחלוקת של אילון מאסק מוסיפה ללחץ. בארה"ב, טסלה מתמודדת עם מחאות גוברות מצד צרכנים בשל הקשרים של מאסק ליוזמות פוליטיות שנויות במחלוקת. באירופה, מעורבותו במערכת הפוליטית המקומית, כולל תמיכה במפלגות ימין קיצוני בגרמניה ובבריטניה, פגעה במוניטין החברה וגרמה לירידה במכירות. 


לצד כל זה, גם הבנקים הגדולים מתחילים לעדכן את תחזיותיהם כלפי מטה. ג'יי.פי מורגן חתך את תחזית משלוחי הרכבים של טסלה לרבעון הראשון של 2025 ל-355,000 יחידות, ירידה של 8% משנה שעברה ו-28% פחות מהתוצאות של הרבעון האחרון של 2024. התחזית הזו נמוכה משמעותית גם מההערכות הקודמות של הבנק ומהקונצנזוס בשוק. 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אנונימי 21/03/2025 09:29
    הגב לתגובה זו
    בקיצור חבל על הכסף
  • 2.
    לרון 20/03/2025 20:30
    הגב לתגובה זו
    נשיא ארהב טראמפ FILED FOR CHAPTER 11TWICE נשיא ארהב הדרום אפריקאי לשעבר הפך ממיליארדר כבד למיליונר מן השורה! זו התוצאה של HIBRIS!
  • אנונימילרון 20/03/2025 20:53
    הגב לתגובה זו
    ארבע עד 10שנים
  • 1.
    לרון 20/03/2025 20:09
    הגב לתגובה זו
    שאדם שהוא בעל עניין בקנותו הלאה אסור לפרסם זאת בתיקשורתראשית זה מידע פניםושנית זו הרצה אסורה!