
דיווח: אפל מפסידה 1 מיליארד דולר בשנה בסטרימינג
לפי דוח של The Information, ענקית הטכנולוגיה שמשקיעה כ-5 מיליארד דולר בשנה לאורך השנים האחרונות בפלטפורמת הסטרימינג שלה, רושמת שם הפסדים כבדים - מה שהוביל אותה להוריד את ההשקעה השנתית בחדות לכ-500 מיליון דולר
אפל Apple 1.25% לא מצליחה להתמודד עם התחרות בשוק הסטרימינג, כך לפי דוח של The Information. מהדוח עולה ששירות הסטרימינג של ענקית הטכנולוגיה, Apple TV, שואב מהחברה השקעות של כ-5 מיליארד דולר בשנה בשנים האחרונות על הפקת תוכן מקורי, אך ההשקעה לא משתלמת והפלטפורמה מפסידה כ-1 מיליארד דולר בשנה, מה שהביא את אפל להוריד את ההשקעה משמעותית בשנה שעברה לכ-500 מיליון דולר - ירידה של 90% בהשקעה.
אפל מתמודדת עם תחרות עזה בתחום הסטרימינג, בעיקר מול ענקיות כמו נטפליקס, קומקאסט ודיסני. בשנה שעברה אפל חתמה על הסכם עם שירות הסטרימינג של קומקסאט, Peacock, ונטפליקס במסגרתו לקוחות יוכלו לרכוש מנוי לשלושת הפלטפורמות במחיר של כ-15 דולר לחודש, זאת כאשר המנוי לשירות של אפל לבדו עומד על כ-10 דולר לחודש.
עם זאת, ההסכמים לא עוזרים - הפלטפורמה של אפל רושמת את שיעורי הנטישה הגבוהים ביותר מבין כל פלטפורמות הסטרימינג, כאשר רק בחודש בפברואר כ-7% מהמשתמשים לא חידשו מנוי, זאת לעומת 2% אצל נטפליקס ו-4% אצל דיסני פלוס.
אפל לא מצליחה להשאיר את המשתמשים למרות שיש לה תכניות שזוכות לביקורות טובות, כמו Severance, Shrinking ו-Ted Lasso, והיא אפילו הייתה פלטפורמת הסטרימינג הראשונה שסרט מקור שלה זכה באוסקר לסרט הטוב ביותר עם Coda.
- גוגל ואפל במוקד הרגולציה באירופה - טראמפ לא נשאר חייב
- האם אפל פספסה את רכבת הבינה המלאכותית? בעיות קשות בסירי
בעוד החברה לא חושפת את מספר המנויים לשירות, האנליסטים מעריכים שיש לה בין 30-40 מיליון מנויים, רחוק מנטפליקס, לה יש כ-300 מיליון מנויים. "שירות הסטרימינג של אפל מעולם לא התכוון להיות מספר אחת בשוק", אמר סנטוש ראו, ראש מחלקת המחקר ב-Manhattan Venture Partners. "אפל טובה בנישה שבה היא נמצאת, אבל זה לא משחק שמיועד להמונים. הם רוצים להיות מספרי הסיפורים היצירתיים. הם ממוקדים יותר".
למרות הדשדוש של פלטפורמת הסטרימינג, הכנסות השירותים של אפל, שכוללות גם את חנות האפליקציות ואפל מיוזיק, רשמו הכנסות שיא ברבעון האחרון - 26.34 מיליארד דולר לעומת 23.12 מיליארד דולר ברבעון המקביל.
אפל דיווחה על רווח למניה של 2.4 דולר עם הכנסות של 124.3 מיליארד דולר ברבעון האחרון. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 2.35 דולר על הכנסות של 124.03 מיליארד. עם זאת, מכירות האייפון הסתכמו ב-69.1 מיליארד דולר, נמוך מהציפיות של וול סטריט שעמדו על 71 מיליארד דולר. המניה נסחרת לפי שווי של 3.2 טריליון דולר אחרי שאיבדה כ-14.8% מתחילת השנה ועלתה ב-19.5% בשנה האחרונה, והיא נסחרת לפי מכפיל 29 על הרווחים שצפויים לה השנה ומכפיל 26 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.