קלי אורטברג בואינג
צילום: טוויטר

בואינג מוכרת את יחידת הניווט במעל 8 מיליארד דולר

חברת התעופה מקבלת חיזוק למאבק בחוב הגדול, שהסתכם נכון לסוף 2024 בכ-47 מיליארד דולר

רוי שיינמן |

ענקית התעופה החבוטה בואינג The Boeing Co -3.24%   מוכרת את יחידת הניווט Jeppesen בסכום שמוערך בכ-8 מיליארד דולר לפי הדיווחים, כאשר בצד הרוכש נמצאת קבוצה של משקיעים ופיננסים ולפחות חברת תעופה אחת. המכירה תעזור לבואינג בצמצום החוב שנכון לסוף 2024 עמד על כ-47 מיליארד דולר


לפי הדיווחים, העסקה צפויה להיסגר סביב מחיר של כ-8-9 מיליארד דולר, הרבה מעל לציפיות הראשוניות של בואינג, שהעריכה בשלב מוקדם של המכרז בשנה שעברה כי תוכל לקבל כ-6 מיליארד דולר בלבד.


לקריאה נוספת על בואינג: תעשיית החלל מתעוררת: ההזדמנות החדשה של בואינג.


המכירה הצפויה של Jeppesen משתלבת המהלכים הרחבים יותר של מנכ"ל בואינג, קלי אורטברג, שמנסה לרכז את הפעילות העסקית של החברה סביב תחומים מרכזיים, תוך מימוש נכסים שאינם בליבת הפעילות, כדי להפחית את החוב. בפברואר האחרון, למשל, הודיעה חברת התעופה בריטיש איירווייז על רכישת פעילות התחזוקה של בואינג בנמל התעופה גטוויק בלונדון. במקביל, בואינג מנסה גם למכור את חברת הרחפנים שלה, Insitu.


Jeppesen נחשבת לנכס מבוקש בשוק, בין היתר בזכות המוצרים והתוכנות שהיא מפתחת עבור מערכות ניווט, נכסים שמייצרים תזרים מזומנים יציב, תכונה שמושכת במיוחד קרנות פרייבט אקוויטי ויצרניות בשוק התעופה שמחפשות להרחיב את סל הפתרונות שלהן.


בואינג רכשה את Jeppesen בשנת 2000 תמורת 1.5 מיליארד דולר. החברה נוסדה באנגלווד, קולורדו, על ידי אילרי בורגה ג'פסן, טייס שעבד באחת מחברות התעופה שבבעלות בואינג בשנות ה-30, והיה הראשון שהחל למכור מפות ניווט מקצועיות עבור טייסים. מאז הפכה Jeppesen לשחקן מפתח בתחום, עם קהל לקוחות רחב בתעשיית התעופה.


מניית בואינג ירדה ב-2% מתחילת השנה וב-10% בשנה האחרונה והיא נסחרת לפי שווי של כ-130.7 מיליארד דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה