רובלוקס
צילום: טוויטר

הודות לגוגל: מניית רובלוקס קופצת ב-4%

פלטפורמת המשחקים הפופולרית מרחיבה את מודל ההכנסות שלה עם דגש על קהל הגיל הצעיר והמתבגר

אדיר בן עמי | (2)
נושאים בכתבה רובלוקס


מניית רובלוקס Roblox 1.02%  קופצת בעקבות הודעת החברה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקית הטכנולוגיה גוגל. המהלך נועד להרחיב משמעותית את תחום הפרסום המתפתח של פלטפורמת המשחקים הפופולרית. על פי ההודעה הרשמית, שיתוף הפעולה עם גוגל, חברת הבת של אלפאבית, מהווה "אבן יסוד בחזון הפרסום של רובלוקס". המטרה היא לאפשר לחברה להרחיב את פורמט הפרסום האימרסיבי שלה כדי לענות על הביקוש הגובר מצד מותגים וסוכנויות פרסום.


במסגרת שיתוף הפעולה החדש, רובלוקס תאפשר למפרסמים לרכוש פרסומות מסוג "Rewarded Video" (וידאו עם תגמול) באופן ישיר ודרך פתרונות הפרסום של גוגל בשבועות הקרובים. מדובר בפרסומות וידאו במסך מלא שמוטמעות בתוך משחקים נבחרים בפלטפורמה, ואורכן עד 30 שניות. משתמשים שיבחרו לצפות בפרסומות אלה יוכלו לקבל מטבע דיגיטלי והטבות נוספות מהמפרסמים, אותם ניתן לממש בתוך המשחקים.


במקביל, הודיעה רובלוקס על שיתופי פעולה נוספים עם חברות מובילות בתחום הפרסום הדיגיטלי: Cint, DoubleVerify ונילסן, ענקית ניתוח המדיה. שיתופי פעולה אלה יאפשרו לרובלוקס להציע כלי פרסום של צד שלישי, כגון פתרונות מדידת ביצועים ומדדים להערכת החשיפה לקהלי יעד שונים.


נתונים שפרסמה רובלוקס מצביעים על כך שלפלטפורמה היו 85.3 מיליון משתמשים פעילים יומיים בסוף שנת 2024. עם זאת, החברה שומרת על רוב המידע הדמוגרפי אודות משתמשיה בסודיות. בהודעה לעיתונות שפורסמה ביום שלישי, ציינה רובלוקס כי זיהתה הזדמנות פרסומית משמעותית עם "עשרות מיליונים" של משתמשים מדור Z, המוגדר בדרך כלל כבני 13 עד 28.


סקר שערכה חברת פייפר סנדלר בשנה שעברה בקרב 13,515 בני נוער, עם גיל ממוצע של 15.8 שנים, מצא כי השימוש הפעיל ברובלוקס גדל ל-46% בסתיו 2024, עלייה מ-34% באביב אותה שנה. רובלוקס דיווחה עוד בשנת 2023 כי לראשונה, מספר המשתמשים בני 13 ומעלה עלה על מספר המשתמשים מתחת לגיל 13, אך לא סיפקה נתונים מדויקים.


המהלך האסטרטגי של רובלוקס מגיע בתקופה שבה פלטפורמות משחקים אימרסיביות הופכות למוקד משיכה עבור מפרסמים המחפשים להגיע לקהל צעיר. סטפני לאת'ם, סמנכ"לית שותפויות מותג גלובליות ופרסום ברובלוקס, אמרה ביום שלישי כי החברה "ממשיכה להסיר חסמים עבור מותגים וסוכנויות המבינים במהירות את הפוטנציאל העצום של פלטפורמות משחק אימרסיביות כמו רובלוקס, שבהן בני דור Z מבלים יותר ויותר מזמנם".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ליטאי 02/04/2025 00:15
    הגב לתגובה זו
    במשחקים חינמיים עם רכישות. ומשחק ספיידרמן חדש עם תוכן נגד דיקטטורה ופדופילים ועבודה זרה ועם אמונה בה לאייפון 17 ואייפד ומק בתשלום 10$.
  • 1.
    ליטאי מנכל 02/04/2025 00:08
    הגב לתגובה זו
    אלא ממחירות מסטודנטים ונשים גם באייפד שטו גוגל ואנדרואיד חברה פדופילית ועובדת עבודה זרה.