
מורגן סטנלי: אפסייד צפוי של 27% לאפלובין
למרות ירידה של 46% בערך המניה, במורגן סטנלי מזהים פוטנציאל צמיחה משמעותי בזכות חדשנות טכנולוגית והתרחבות מעבר לתחום המשחקים
מניית אפלובין AppLovin -5.26% חוותה תנודתיות משמעותית בתקופה האחרונה, אך בנק ההשקעות מורגן סטנלי טוען כי כעת הזמן המתאים לרכוש מניות של מה שהוא מכנה "חברת פרסום חסינה". האנליסט מתיו קוסט שדרג את מניות אפלובין לדירוג "משקל יתר" (Overweight) מדירוג "משקל שווה" (Equal-Weight). האנליסט הוריד את מחיר היעד למניה ל-350 דולר מ-470 דולר, אך זה עדיין משקף רווח פוטנציאלי של 27% ממחיר הסגירה של יום רביעי שעמד על 274.96 דולר.
"אפלובין באופן עקבי צברה נתח שוק בפרסום משחקים ובנתה נוכחות בשוק הפרסום שאינו קשור למשחקים הרבה יותר מהר ממה שציפינו קודם לכן", כתב קוסט בהערת מחקר. "למרות התוצאות החזקות הללו, המניה ירדה ב-46% מאז פרסום תוצאות הרבעון הרביעי, ואנו רואים כעת הזדמנות לרכוש את המבצעת הטובה ביותר בתחום טכנולוגיית הפרסום 'במבצע'."
מניית אפלובין עלתה ב-241% במהלך 12 החודשים האחרונים. החברה הגדילה את הכנסותיה ב-43% ל-4.71 מיליארד דולר בשנת 2024 בהשוואה לשנה הקודמת, ובשיעור של 69% בהשוואה לשנת 2021, השנה בה הפכה לחברה ציבורית. אך המניות לא היו חסינות נוכח הירידות בשוק המניות בתגובה להודעות הנשיא דונלד טראמפ על הטלת מכסים. המניות ירדו ב-17% השנה.
למה כדאי לשים לב
עבור משקיעי אפלובין , אחת הדאגות העיקריות היא שחברות יפחיתו את הוצאות הפרסום שלהן בתגובה לאי-הוודאות הכלכלית. החשש הוא שהמצב עלול להחמיר אם ארה"ב תיכנס למיתון. למרות זאת, קוסט נשאר אופטימי. "אנו מכירים באופן מלא בסיכונים בסביבה המאקרו-כלכלית הנוכחית ובפוטנציאל לירידות טקטיות מכאן", כתב. "עם זאת, אנו מאמינים שאפלובין היא בין השמות החסינים ביותר בכיסוי הפרסום שלנו, בהתחשב בחשיפה הגבוהה שלה לתקציבי תגובה ישירה ולביצועים הנובעים מחדשנות שעולים על ביצועי השוק הסופי שלה."
- האנליסטים חשבו שהיא תזנק ב-100%, אבל אפלובין צנחה ב-20% - גוף נוסף חושב שהחברה היא בלוף
- "התשואה במניה צפויה להיות מעל 100%"
מניית אפלובין נפגעה גם ממספר דוחות של מוכרים בחסר. המוכרים בחסר Fuzzy Panda Research ו-Culper Research פרסמו דוחות נפרדים על אפלובין ב-26 בפברואר שטענו כי החברה משכפלת את אסטרטגיית יעד הפרסום של מטא פלטפורמס. המוכרים בחסר טענו גם כי הפרסומות שאפלובין יוצרת מפרות את התנאים של חנויות האפליקציות של גוגל ואפל.
לאחר מכן, ב-27 במרץ, Muddy Waters Research הודיעה כי לקחה פוזיציית שורט על אפלובין. החברה טענה כי אפלובין "מחלצת באופן בלתי חוקי מזהים קנייניים" ממטא, סנאפ, טיקטוק, רדיט, גוגל ואחרים כדרך "לכוון פרסומות ללא הסכמת המשתמש". מנכ"ל אפלובין, אדם פורוגי, אמר בפוסט בבלוג בפברואר כי הדוחות "מלאים באי-דיוקים וטענות שקריות". במרץ, בעקבות דוח Muddy Waters, הוא כתב: "למשקיעים, אני אומר: תחקרו עמוק יותר. בהתחשב בכלי הבינה המלאכותית הזמינים כיום, קל להפריך דוח קצר כזה תוך דקות."
מובילה בשוק הפרסום הדיגיטלי
למרות האתגרים, מורגן סטנלי רואה בחברה כמובילה בשוק הפרסום הדיגיטלי, בעיקר בזכות חדשנותה הטכנולוגית והיכולת להתרחב לסגמנטים חדשים. האנליסטים מציינים כי החברה מצליחה להרחיב את פעילותה מעבר לתחום המשחקים, שהיה הבסיס המסורתי שלה, אל תחומי פרסום חדשים.
- טראמפ מצמץ שוב - הפעם מול סין; מחריג סמארטפונים, מחשבים ושבבים מהמכסים החדשים
- הפחד של המשקיעים: אי וודאות שתוביל לביטול תחזיות; לוג’יטק היא רק הסנונית
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
מנועי הצמיחה של אפלובין, הידועים בשם AXON ו-MAX, מהווים נכסים אסטרטגיים שעוזרים לחברה להתבלט בשוק תחרותי. טכנולוגיות הבינה המלאכותית של החברה משפרות את יכולות היעד וההתאמה של הפרסומות, מה שמוביל לתוצאות טובות יותר למפרסמים.
על אף הביקורת מצד המוכרים בחסר, אפלובין ממשיכה לרשום תוצאות פיננסיות חזקות. ההכנסות הרבעוניות האחרונות הציגו צמיחה משמעותית, והחברה מוסיפה ללקוחותיה חברות גדולות ומוכרות מתחומים מגוונים. התחרות בשוק הפרסום הדיגיטלי אמנם עזה, עם שחקנים כמו גוגל, מטא וסנאפ, אך מורגן סטנלי מאמין כי אפלובין מיצבה את עצמה היטב כדי להמשיך להתחרות בהצלחה. יכולתה לספק פתרונות פרסום מותאמים אישית וחדשניים מעניקה לה יתרון תחרותי.