
מאסק מבטיח להשקיע פחות ב-DOGE; טסלה מזנקת ב-5% למרות פספוס התחזיות
החברה רשמה רווח למניה של 27 סנט על הכנסות של 19.3 מיליארד דולר במהלך הרבעון הראשון. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 41 סנט על הכנסות של 21.34 מיליארד דולר; בשיחת המשקיעים הצהיר מאסק כי מעתה יבלה הרבה פחות זמן ב-DOGE והמשקיעים אהבו את הבשורה ומקפיצים
את המניה
ענקית הרכבים החשמליים טסלה Tesla 4.6% פרסמה את דוחותיה לרבעון הראשון ורשמה רווח למניה של 27 סנט על הכנסות של 19.3 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של
41 סנט על הכנסות של 21.34 מיליארד דולר. במבט קדימה, הצמיחה כבר אינה מובטחת. טסלה הודיעה כי תבחן מחדש את תחזיותיה בעדכון לרבעון השני. למרות הפספוס המניה מזנקת במסחר המאוחר בכ-5.4% נוספים לאחר שטיפסה ב-4.6% במהלך שעות המסחר הרגילות. הזינוק מגיע על רקע ההבטחה
של מנכ"ל החברה אילון מאסק כי הזמן שהוא שמקיע בסוכנות ליעילות ממשלתית (DOGE) "ירד באופן משמעותי". לדבריו, העבודה על יצירת הסוכנות נעשתה כבר, ולכן נדרשת פחות מעורבות שלו. המנדט הראשוני של מאסק הוא ל-130 יום שיסתיימו בסוף מאי. בעבר אמר מאסק כי הוא מאמין שהוא
יסיים את מירב העבודה עד אז.
במבט על ביצועי המגזרים השונים, ההכנסות מרכבים היו האכזבה הגדולה ביותר, עם 13.97 מיליארד דולר לעומת צפי של 15.82 מיליארד, ירידה חדה של 20% לעומת השנה הקודמת. המסירות הגלובליות ירדו ב-13% ל-336,681 כלי רכב, כאשר מסירות מודל 3/Y ירדו ב-12% ודגמים אחרים ירדו ב-24%. הייצור הכולל ירד ב-16% ל-362,615 יחידות, ומלאי הרכבים גדל ל-22 ימים לעומת 12 ימים ברבעון הקודם. נקודת אור משמעותית הייתה מגזר האנרגיה, שרשם צמיחה חזקה של 67% עם הכנסות של 2.73 מיליארד דולר, למרות שגם אלו היו מתחת לתחזיות.
למרות התוצאות המאכזבות, טסלה הציגה מספר התפתחויות אסטרטגיות חיוביות. החברה השלימה את הרחבת ייצור מודל Y בכל המפעלים הגלובליים, החלה באספקת הסייברטראק לערב הסעודית, והשיקה את גרסת הטווח הארוך בארה"ב. מערכת הנהיגה האוטונומית המלאה (FSD) הושקה בסין, והחברה צופה השקה קרובה באירופה, בכפוף לאישורים רגולטוריים. פיילוט ה-Cybercab (מונית רובוטית) באוסטין נמצא במסלול להשקה ביוני, כאשר הייצור המסחרי מתוכנן להתחיל ב-2026. הרובוט ההומנואידי Optimus צפוי להתחיל בייצור ניסיוני ב-2025.
בנוגע לתחזית, טסלה הודיעה כאמור שתבחן מחדש את הנחיות הצמיחה לשנת 2025 בעדכון הרבעון השני. החברה ציינה כי קצב הצמיחה יהיה תלוי בהתרחבות יכולות הנהיגה האוטונומית, קצב הגדלת הייצור במפעלים, ותנאי המאקרו הכלליים. הדגמים החדשים והמוזלים יותר נותרו במסלול לייצור במחצית הראשונה של 2025. כושר הייצור המלא עומד כיום על כ-3 מיליון רכבים בשנה, מה שמאפשר צמיחה פוטנציאלית של 60% לעומת 2024 לפני הוספת קווי ייצור חדשים.
הנהלת החברה התייחסה גם להשפעות המכסים והמדיניות המסחרית העולמית: "אי-הוודאות בשווקי הרכב והאנרגיה ממשיכה לגדול, כאשר מדיניות סחר המשתנה במהירות משפיעה לרעה על שרשרת האספקה הגלובלית ומבנה העלויות של טסלה ושל המתחרים שלנו." החברה צופה שלמכסים תהיה השפעה גדולה יותר באופן יחסי על עסקי האנרגיה מאשר על מגזר הרכב, מה שמהווה סיכון לאחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של החברה בתקופה האחרונה.
טסלה נסחרת לפי שווי של 812 מיליארד דולר, לאחר שמנייתה איבדה 41% מתחילת השנה ועלתה ב-67% ב-12 החודשים האחרונים.