בואינג
צילום: טוויטר

בואינג מפתיעה לטובה: המניה מזנקת 5%

החברה עדיין מפסידה, אבל פחות מהצפוי; הכנסות של 19.5 מיליארד דולר ברבעון והפסד למניה של 49 סנט לעומת צפי להפסד של 1.21 דולר למניה

 

רן קידר |
נושאים בכתבה בואינג

בואינג BA , ענקית התעופה האמריקאית, הצליחה להפתיע את המשקיעים עם דוח רבעוני שעלה על התחזיות, למרות ההפסד. החברה דיווחה על הפסד של 49 סנט למניה, הרבה פחות מהצפי להפסד של 1.21 דולר למניה, והציגה רווח תפעולי של 199 מיליון דולר, לעומת תחזית של 122 מיליון דולר. ההכנסות, שעמדו על 19.5 מיליארד דולר, היו כמעט זהות לציפיות (19.6 מיליארד). בתגובה המניה מזנקת ב-5%. 


התאוששות בתעופה המסחרית: יותר מסירות, פחות הפסדים

החטיבה המסחרית של בואינג, המייצרת מטוסים כמו ה-737 MAX, ממשיכה להפסיד כסף – 537 מיליון דולר ברבעון הראשון – אך מדובר בשיפור משמעותי לעומת הפסד של 1.1 מיליארד דולר בתקופה המקבילה ב-2024. הסיבה המרכזית היא עלייה חדה במסירות: בואינג סיפקה 130 מטוסים ברבעון, זינוק של יותר מ-50% לעומת 83 ב-2024. החברה שואפת למסור 580 מטוסים במהלך 2025, לעומת 348 בשנה שעברה, מה שמשקף התקדמות משמעותית בקצב הייצור.  

עם זאת, האתגר הגדול של בואינג אינו הביקוש – שנותר חזק מצד חברות תעופה – אלא היכולת לייצר. תקלות איכות, כמו תקרית דלת החירום שהתנתקה בטיסת אלסקה אייר ב-2024, לצד עיכובים שנגרמו ממגפת הקורונה ושביתות עובדים, האטו את קווי הייצור. בואינג מכוונת לייצר כ-600 מטוסי 737 MAX בשנה, אך כיום היא עומדת על כ-300 בלבד, מספר שמגביל את יכולתה לעמוד בביקוש הגלובלי.  

יציבות בחטיבות נוספות והשפעת הסחר עם סין

מעבר לתעופה המסחרית, החטיבה הביטחונית של בואינג, המייצרת ציוד צבאי כמו מטוסי קרב F-15, דיווחה על רווח יציב של 155 מיליון דולר, כמעט ללא שינוי מ-2024. חטיבת השירותים, המספקת תחזוקה ותמיכה ללקוחות, הציגה ביצועים חזקים עם רווח של 943 מיליון דולר ושולי רווח של 18.6%, עלייה קלה לעומת 18.2% ברבעון המקביל. תוצאות אלה ממחישות את היכולת של בואינג לגוון את מקורות ההכנסה, גם כאשר התחום המסחרי מתמודד עם קשיים.  

אחד האתגרים המרכזיים הוא מלחמת הסחר עם סין, שמטילה מכסים של עד 125% על מטוסי בואינג. חלק מחברות התעופה הסיניות סירבו לקבל משלוחים של 737 MAX, מה שפוגע בשוק הייצוא השני בגודלו של החברה (כ-10% ממסירות המטוסים ב-2024). הצהרות ממשרד האוצר האמריקאי על כוונה לרכך את המתיחות עם סין, עוררו תקווה לשיפור.


התוצאות החיוביות של בואינג מגיעות לאחר שנה קשה ב-2024, שבה תקלות ייצור ונזק תדמיתי פגעו באמון המשקיעים והלקוחות. התקרית עם אלסקה אייר, הובילה להגבלות רגולטוריות מצד מינהל התעופה הפדרלי (FAA) ולהאטה בקצב הייצור. עם זאת, השיפורים ברבעון הראשון של 2025, כולל עלייה במסירות ושיפור ניהול האיכות, עשויים לסמן יציאה ממשבר.   

המפתח להצלחתה של בואינג בשארית השנה יהיה היכולת להגביר את קצב הייצור תוך שמירה על סטנדרטים גבוהים של איכות ובטיחות.  בהשוואה למתחרתה העיקרית, איירבוס, ששמרה על יציבות ומסרה כ-700 מטוסים ב-2024, בואינג עדיין מפגרת.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה