
גאוזי זכתה בחוזה משמעותי: החברה הישראלית שמובילה את מהפכת הזכוכית החכמה
על אף נפילה של 42% בשווי החברה מאז ההנפקה, גאוזי ממשיכה לצמוח ולהרחיב את פעילותה בשווקים הגלובליים
גאוזי Gauzy -5.64% , חברה ישראלית המתמחה בטכנולוגיות בקרת אור וראייה, הודיעה כי קבוצת אייר פראנס-KLM, חברת התעופה השישית בגודלה בעולם מבחינת הכנסות, בחרה במערכת ההצללה האלקטרו-מכנית של החברה כמאפיין סטנדרטי בתאי המחלקה
הראשונה החדשים שלה מסוג "La Première". התאים היוקרתיים יותקנו בחלק מצי מטוסי בואינג 777 של החברה, אחד מהמטוסים הרחבים הפופולריים בעולם.
חברת גאוזי, שהוקמה בשנת 2009 על ידי המנכ"ל אייל פסו ומנהל הטכנולוגיה הראשי אדריאן לופר, מפתחת ומשווקת זכוכית חכמה שניתן לשלוט בכמות האור החודר דרכה. הטכנולוגיה המתקדמת של החברה משלבת פולימרים וננו-חלקיקים ייחודיים שהחברה מפתחת בעצמה, ומטמיעה אותם בתוך הזכוכית שמגיעה לבסוף לשוקי התעופה, הרכב והארכיטקטורה.
עסקת אייר פראנס
תאי המחלקה הראשונה החדשים של אייר פראנס מסמנים את הפעם הראשונה שבה החברה מציעה תאים עם חמישה חלונות במטוסיה, מה שמספק לגאוזי הזדמנות משמעותית להמשיך להרחיב את נתח השוק הגדל שלה בתחום ההצללה והתאורה במטוסים. שוק זה מוערך כיום בכ-600 מיליון דולר בשנה, עם צפי לצמיחה בשיעור שנתי מורכב של 6.4% בין השנים 2023 ל-2028.
"שיתוף הפעולה עם אייר פראנס ממחיש את האסטרטגיה שלנו להתיישר עם מובילי תעשייה שקובעים את הסטנדרט לחוויית הנוסע," אמר אייל פסו, מנכ"ל גאוזי. "על ידי שילוב טכנולוגיית ההצללה שלנו בתאי La Première המעוצבים בקפידה של אייר פראנס, אנו מאפשרים שילוב חלק של פרטיות, נוחות והתאמה אישית שנוסעי פרימיום דורשים כיום."
- גאוזי צופה צמיחה של 22% בהכנסות הרבעון; המניה זינקה ב-30%
- 60% מתחת לסבב הקודם: הנפקת גאוזי היא תמרור אזהרה לחברות ישראליות
מערכת ההצללה האלקטרו-מכנית הכפולה של גאוזי נחשבת לאחד הפתרונות המובילים בשוק לאופטימיזציה של בקרת אור וטמפרטורה בתאי מטוסים. הנוסעים יכולים לבחור בין הגדרה שקופה למחצה המאפשרת לאור להיכנס לתא שלהם, או הגדרת חשיכה מוחלטת. בנוסף, אנשי הצוות יוכלו לשלוט במרכז בצללים, מה שיחסוך להם זמן יקר, יפחית עלויות החלפה, ויבטל את הצורך לפתוח או לסגור חלונות באופן ידני בעת ניקוי המטוס.
ביצועים פיננסיים חזקים למרות אתגרי השוק
בדוחות הכספיים האחרונים, גאוזי הציגה צמיחה משמעותית בהכנסות. ברבעון הרביעי של 2024, החברה דיווחה על הכנסות של 31.1 מיליון דולר, עלייה של 41.8% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה הקודמת. ההכנסות השנתיות לשנת 2024 הסתכמו ב-103.5 מיליון דולר, עלייה של 32.8% לעומת 2023.
החברה גם שיפרה משמעותית את שולי הרווח הגולמי שלה, שהגיעו ל-36.5% ברבעון הרביעי של 2024, עלייה של 800 נקודות בסיס בהשוואה לשנה הקודמת. אחד מההישגים המשמעותיים של גאוזי ברבעון הרביעי של 2024 היה הגעה ל-EBITDA חיובי לראשונה, שהגיע ל-0.2 מיליון דולר, בהשוואה ל-EBITDA שלילי של 6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, החברה עדיין רשמה הפסד נקי של 11.4 מיליון דולר ברבעון, אם כי זהו שיפור בהשוואה להפסד של 20.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
- IBM עם תוצאות טובות - אז למה המניה יורדת?
- למרות המתיחות: הזרים ממשיכים לקנות אג"ח אמריקאיות
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
גאוזי פועלת באמצעות ארבע חטיבות עסקיות: ארכיטקטורה, רכב, תעופה ו-Safety-Tech. כל אחת מהחטיבות הציגה צמיחה משמעותית ברבעון האחרון. הכנסות מגזר ה-Safety-Tech הסתכמו ב-13 מיליון דולר ברבעון הרביעי, עלייה של 73% לעומת השנה הקודמת. הכנסות מגזר התעופה הגיעו ל-13.4 מיליון דולר, עלייה של 26.7% בהשוואה לשנה הקודמת. הכנסות מגזר הארכיטקטורה הסתכמו ב-4.1 מיליון דולר, עלייה של 31.8% לעומת השנה הקודמת. הכנסות מגזר הרכב עמדו על 0.7 מיליון דולר, ירידה קלה בהשוואה ל-0.8 מיליון דולר בשנה הקודמת.
תחזיות אופטימיות ל-2025
גאוזי סיפקה תחזית אופטימית לשנת 2025, עם צפי להכנסות של 130-140 מיליון דולר, המייצג צמיחה של כ-30% בנקודת האמצע בהשוואה לשנת 2024. החברה מצפה להמשיך להציג EBITDA חיובי ב-2025, עם ציפייה להפוך לחיובית מבחינת תזרים מזומנים עד שנת 2026.
"אנחנו מחפשים להחיל את הדומיננטיות שיש לנו בהצללת תאי טייס על הצללת תאי נוסעים, ואנחנו מאמינים שנוכל להגיע לשם בהתחשב באיכות הטכנולוגיה שלנו ובנטייה שלנו לחדשנות," אמר פסו. "יש לנו תשוקה לנצל את המומחיות שלנו בבקרת אור וראייה כדי לשנות את התעשיות שאנו משרתים ולייצר ערך מתמשך לבעלי המניות והלקוחות שלנו."
גאוזי הציגה לאחרונה צבר הזמנות מחייב ל-10 שנים בהיקף של 409 מיליון דולר, המספק ראות לפוטנציאל הצמיחה לטווח ארוך, עם צנרת הכנסות חזויה העולה על מיליארד דולר. החברה מעריכה כי פחות מ-50% מצבר ההזמנות צפוי להישלח ב-2025. "צבר ההזמנות של 409 מיליון דולר הוא 100% מחויב ומוסכם חוזית, עם שיעורי לקיחה מינימליים בהסכמי אספקה שנתיים," הסבירה החברה בשיחת הועידה האחרונה על תוצאותיה הכספיות. "זה מבטיח שצבר ההזמנות יישלח כמתוכנן."
"אנחנו פחות מודאגים מהטווח הקצר," אמר פסו בהתייחסות לנפילה במחיר המניה. "אנחנו מתרכזים בביצועים, וממה שאנחנו מבינים, המסחר היה בעיקר של משקיעי קמעונאות ולא של המשקיעים המוסדיים. בנוסף, היה לחץ גדול על מניות של חברות קטנות בתקופה האחרונה."