
מובילאיי עם תחזית חזקה - המניה מזנקת ב-9%
מובילאיי צופה צמיחה של 7% בהכנות ברבעון השני, בעוד האנליסטים ציפו לצמיחה של 2%; המניה מזנקת ב-9% במסחר המוקדם
מובילאיי Mobileye 4.23% המפתחת טכנולוגיה לנהיגה אוטונומית דיווחה על תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה כשלצד זאת היא אישררה את התחזיות שלה לשנה כולה. לרבעון השני מוביליאי צופה צמיחה של 7% בהכנסות, בעוד האנליסטים מצפים לצמיחה של 2% ברבעון.
לרבעון הראשון דיווחה מובילאיי על הכנסות של 438 מיליון דולר והפסד מתואם של 8 סנט למניה. האנליסטים ציפו להכנסות של 434 מיליון דולר ולהפסד של של 8 סנט למניה. לשנה כולה מובילאיי אשררה את התחזית שצופה הכנסות של בין 1.69-1.81 מיליארד דולר לצד רווח תפעולי של בין 175-260 מיליון דולר.
"בהתבסס על מגמות ההכנסות החזקות עד כה ועל הניתוח שלנו להשפעות הייצור הצפויות בעקבות תנאי המכסים הנוכחיים (כולל התחזיות האחרונות מצד גופים חיצוניים), אנחנו ממשיכים לצפות שנעמוד בטווח
התחזית שלנו הן בהכנסות והן ברווחיות", אמר נשיא ומנכ"ל מובילאיי, פרופ' אמנון שעשוע. "פעילות הפיתוח העסקי הייתה חזקה ברבעון הראשון. למעשה, מדובר באחד הרבעונים הגדולים ביותר מבחינת היקפי הייצור העתידיים הצפויים בעקבות זכיות בעיצוב. בין ההישגים הבולטים - זכייה
בפרויקט ADAS עם לקוח שלא עבדנו איתו מאז 2016, זכייה ראשונה בפרויקט Surround ADAS עם קבוצת פולקסווגן, והאצה בפעילות הפתרון האוטונומי Mobileye Drive 4o".
ההאטה באסיה
ב-2024 מובילאיי חתכה את התחזית שלה פעמיים בגלל ההאטה בסין. מובילאיי סגרה את 2024 עם הכנסות של כ-1.65 מיליארד דולר, נמוך בכ-36% מהתחזיות בתחילת 2024 שעמדו על כ-2.58 מיליארד דולר.
- מובילאיי תשלב את השבבים של ולנס בפרויקטים של נהיגה אוטונומית
- פולקסווגן בשת"פ עם מובילאיי: ישדרג את מערכות הסיוע לנהג
בשיחות המשקיעים ברבעונים האחרונים של השנה ההנהלה ציינה כי מספר לקוחות מסין ביצעו הזמנות קטנות יותר למחצית השנייה של השנה, קטנות יותר אפילו ביחס לאלה שהן תכננו לעשות לפי הצהרותיהן מוקדם יותר ב-2024. בגלל הסיבות האלה החברה הורידה את התחזיות שלה להכנסות ולנפח ייצור של חלק מהמוצרים המובילים כמו ה-EyeQ.
מובילאיי נהנית מביקוש די גבוהים לטכנולוגיות הנהיגה
האוטונומית שלה מצד יצרניות רכב סיניות. למעשה, סין מהווה כ-30% מההכנסות של מובילאיי, לפי הדוחות לשנת 2023. סין היא מצד אחד השוק הכי גדול של מובילאיי, אבל מצד שני הוא גם שוק תנודתי והתלות שלה בו עלולה לפגוע בה, כפי שראינו במובן מסוים ב-2024.
כל שינוי בתנאי הסחר בין סין לארה"ב או לאירופה עלול להשפיע ישירות על הביקוש לטכנולוגיות של מובילאיי. בנוסף, תנודתיות בביקוש הסיני לרכבים חשמליים ורגולציות משתנות בשוק עלולות להקשות על החברה לשמר יציבות בבסיס ההכנסות שלה.
- מיקרון טכנולוגיות: האם ענקית השבבים תשוב למרכז העניינים?
- לקראת דוחות אינטל: איך המכסים צפויים להשפיע?
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
האם אינטל תיפרד ממובילאיי?
אינטל, שתדווח הלילה אחרי המסחר, צפויה לפטר כ-20% מהעובדים בקרוב. המנכ"ל החדש ליפ-בו טאן כבר אמר שהוא רוצה שאיטנל תיפרד מפעילויות שלא קרובות לפעילויות הליבה, כמו פעילות הייצור אותה אינטל מצמצמת, בכדי להתמקד בפעילויות שבליבה ובעיקר עיצוב שבבים.
מובילאיי לא בליבת הפעילות ולכן יש סיכוי שאינטל גם תיפרד ממנה, והיא גם תיפגש עם כסף גדול בדרך, אך היא עדיין תצא מופסדת - ב-2021 מובילאיי חזרה לבורסה לפי שווי של 16.7 מיליארד דולר, היום היא שווה 10.7 מיליארד. להרחבה - מנכ"ל אינטל החדש עושה סדר - האם מובילאיי בדרך להימכר?
- 1.אנונימי 24/04/2025 17:01הגב לתגובה זונהיגה אוטונומית היא חלום רחוק