פיצוץ בעולם הפרסום: מיזוג הענק בין אומניקום ופובליסיס בוטל

המיזוג הענק, שהיה צפוי להפוך את השתיים לחברת הפרסום הגדולה בעולם, נכשל לאחר חילוקי דעות רבים בין שני הצדדים
ידידיה אפק |

לפני 10 חודשים הכריזו שתי ענקיות הפרסום פובליסיס ואומניקום על מיזוג שיהפוך אותן למפלצת של ממש, בעסקה בשווי 35 מיליארד דולר. אמש, לאחר שמועות רבות בשבועות האחרונים, הודיעו החברות שהמיזוג הגדול לא יקרה. "לא היה רק פקטור אחד בהחלטה", אמר מנכ"ל אומניקום, ג'ון רן, לרויטרס.

כבר בסוף החודש שעבר עלו שמועות שהתקשורת בין אומניקום האמריקנית ופובליסי הצרפתית לא טובה. בין הבעיות שצפו במהלך החודשים האחרונים ניתן למנות תקנות מיסים באירופה, זהות החברה הרוכשת לעומת הנרכשת (עניין משפטי סבוך כשמדובר בשתי חברות בסדר גודל דומה) וגם לא מעט אגו.

"יש הרבה נושאים מסובכים שעליהם לא הסכמנו. יש תרבות ארגונית חזקה בשני הארגונים שמנעה מאיתנו להגיע להסכם סופי. קו הסיום לא נראה באופק וחוסר וודאות היא אף פעם לא דבר טוב כשאתה בעולם העסקים", הוסיף המנכ"ל.

"ההחלטה לסיים את המגעים למיזוג לא היתה נעימה ובטח לא קלה לאף אחד מאיתנו, אבל היא היתה הכרחית", אמר מנכ"ל פובליסיס, מוריס לוי. כעת, לאחר שהמיזוג הגדול שהיה צפוי להפוך את שתי החברות לכוח הפרסום הגדול בעולם ירד מהשולחן, חברת הפרסום WPP חזרה להיות המובילה בתחום.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה