לא תאמינו בכמה מעריכים בקרדיט סוויס את הנזק לפולקסווגן

הסקנדל הגדול בקונצרן הרכב הגרמני עלול לעלות למשקיעים הרבה יותר ממה שהם חושבים
מתן בן ברוך | (6)

בנק ההשקעות השוויצרי קרדיט סוויס לקח על עצמו את המשימה לעריך את כמות הנזק בפרשת זיהום האוויר של פולקסווגן והתוצאות פשוט מפחידות עבור המשקיעים. בבנק מעריכים כי במקרה הגרוע ביותר, קונצרן הרכב הגרמני יאלץ להוציא מן הכיס סכום עתק של 78 מיליארד אירו (או 87 מיליארד דולר) עבור הטיפול בפרשה. על פי יצרנית הרכבים הגרמנית, כ-11 מיליון רכבים מעורבים בפרשה - יותר מסך כל הרכבים שהחברה מוכרת בשנה אחת.

רק בכדי לסבר את האוזן ב-2010 הסתבך תאגיד הנפט הענק 'BP' באסון הסביבתי הגדול בהיסטוריה - דליפת הנפט במפרץ מקסיקו ועל פי קרדיט סוויס הסכום אותו יצטרכו לשלם בפולקסווגן יהיה גדול ב-60% ממה ששילמה בזמנו BP.

"השוק לא מעריך את האפקטים השליליים על החברה במלואן, גם ההוצאות על הריקול והקנסות על החברה עוד לא ברורים" מסבירים האנליסטים בקרדיט סוויס.

כזכור, החברה הגרמנית הודיעה כבר כי היא מקצה סכום של 6.5 מיליארד אירו בכדי לטפל בסקנדל, אך בבנק השוויצרי מעריכים כי גם בתרחיש "האופטימי" עבור החברה ההוצאות יעמדו על כ-23 מיליארד אירו - כלומר פי 3.5 ממה שפולקסווגן הקצתה.

עוד נציין כי על פי הדוחות הכספיים של החברה, יש בקופת החברה 21.5 מיליארד אירו ועדיין נראה כי צפוי לחץ עצום על מאזן החברה כאשר אם התחזית הפסימית של קרדיט סוויס תתממש אזי מדובר בסכום שהוא שווה ערך לרווח הנקי של החברה בשנה שעברה - כפול 7.

מאז התפוצצות הפרשה ב-18 לספטמבר מניית חברת פולקסווגן צנחה בכמעט 40% כאשר בקרדיט סוויס מעריכים כי ייתכן והמניה תמשיך לצלול בעוד 20% נוספים לרמה של 82 אירו.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    משה 04/10/2015 18:09
    הגב לתגובה זו
    ולא רק בענף הרכבהקפיטליזם החזירי מביא אנשים לשגעון של במע כסף ורווחים.
  • 4.
    שי 04/10/2015 06:24
    הגב לתגובה זו
    תפסו אותם ברמאות זה כמו חברות הסלולר אצלנו...אצלנו עוד היו שוכחים אבל לא באמריקה.
  • 3.
    חברה גמורה (ל"ת)
    יותר פיצויים מהנאצים 03/10/2015 21:30
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    [email protected] 03/10/2015 12:51
    הגב לתגובה זו
    אין אירוע שיותר מתאים מזה למושג "אחריות הנהלה". היו"ר (ועוד כמה) צריכים ללכת לכלא, ההנהלה כולה צריכה להתחלף, על ההנהלה החדשה לבנות החברה מחדש. הלקוחות - לתבוע פיצויים, ו הציבור - להגדיר רגליו מהחברה.
  • 1.
    זכריה שנער 03/10/2015 11:08
    הגב לתגובה זו
    זה מה שקורה לאיגוד/חברה שצמחה הגדולה בעולם אשר המנהלים שאין כוחות אשר יעצרו אותה בצמיחה יצר הגדלות של מנהליה העביר אותם על דעתם מה חשבו שזה לא יתגלה עליהם להישפט בכל חומרת הדין שתשמש כדוגומא לשאר החברות אשר מנסים להונות את הציבור . הם הרסו תדמית ליכולת והטיב של המוצרים הגרמניים לדורות הידועים בעולם.
  • שמזלזלת בצרכנים! 03/10/2015 19:17
    הגב לתגובה זו
    יצרני הרכב בטוחים שהפראיירים שקונים את תוצרתם הם אידיוטים מושלמים וניתןלמכור להם כל זבל בצרוף של פרסומת צבע יפה ושמות מפוצצים.