חברת הפרסום הגדולה בעולם WPP צללה מעל 5% לאחר פרסום הדו"חות

איתן יונסי |
נושאים בכתבה אירופה פרסום

ענקית הפרסום WPP פרסמה את דו"חותייה הכספיים וציינו כי יש עלייה ברווחים אך האטה בצמיחה במחצית השנייה של השנה שעברה, וזאת כיוון שהלקוחות מוציאים פחות כסף גם בארה"ב וגם בבריטניה.

חברת הפרסום הגדולה ביותר בעולם פרסמו תחזית צמיחה איטית יותר עבור 2017, מה שמשקף את ההאטה בסגירת עסקאות עם לקוחות חדשים בחודשים האחרונים, כשהיא קוראת לסביבה המאקרו כלכלית "פושרת".

המכירות המקבילות (Like-For-Like Sales), מהווה מדד מתואם של גידול בהכנסות החברה. השוואה זו של מכירות בתקופה השוטפת ובתקופות קודמות לוקחת בחשבון רק את אותן פעילויות שהיו בתוקף במהלך שתי תקופות זמן. המדד הציג עלייה של 3.1% לעומת אשתקד, וזאת בהתאם לציפיות האנליסטים, אך גם משקף האטה במחצית השנייה של 2016. מהחברה נמסר כי הייתה צמיחה חזקה במיוחד בשנת 2015, והדבר מייצר רושם מוטעה של ביצוע חלש.

החברה הממוקמת בבריטניה, שכוללת בין היתר את הסוכנויות Mindshare ו-JWT מסרה כי הרווח הנקי עלה 21% בשנה שעברה לסך של 1.4 מיליארד פאונד (כ-1.72 מיליארד דולר). הכנסות החברה עלו 18% לסך של 14.39 מיליארד פאונד.

החברה, תחת הנהלתו של סר מרטין סורל, הרחיבה את הפעילות הדיגיטלית וביצעה רכישות בכדי לעקוף את מתחריה בתעשייה כמו Omnicom Group Inc ו- Publicis Groupe SA, בזמן שההוצאות על פרסום דרך המדיה הקלאסית הציגה האטה בשנים האחרונות.

לחברה הייתה התחלה איטית באופן יחסי לשנה הנוכחית, כאשר חודש ינואר הציג עלייה של 1.2% במכירות המקבילות לעומת אשתקד. החברה מסרה כי היא מצפה לצמיחה בשיעור של 2% גם בהכנסות וגם במכירות נטו של החברה לשנת 2017. כמו כן הקבוצה העלתה את הדיבידנד ל-0.566 שטרלינג למניה מרמה קודמת של 0.4469.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה