חולשה בסקטור הרכבים האירופי - הדיווח שהפיל את מניות פיאט
שוק הרכבים האירופי ממשיך ליצר דרמות. לאחר שאמש, מניות הרכב האיטלקיות בכלל ומניית פיאט בפרט רשמו עליות חדות, ברקע לצפי להצעת רכש, היום הרוכש הפוטנציאלי מבקש להרגיע את הרוחות. יצרנית הרכב הסינית גרייט וול מוטור (Great Wall Motor) פרסמה הבוקר כי לא יצרה כלל קשר עם מועצת המנהלים של פיאט קרייזלר והיא עדיין רחוקה מלחתום על הסכם עם יצרנית הרכב האיטלקית-אמריקנית. מניות פיאט (סימול: FCA) יורדות היום בשיעור של 1.5%.
ערוצי החדשות העיקריים באיטליה דיווחו אתמול כי נשיא גרייט וול מוטור וואנג פנגינג תכנן ליצור קשר עם פיאט בכדי לדון ברכישת המותג ג'יפ. שני מקורבים לחברה הדליפו לרויטרס כי לא רק חברת הבת ג'יפ עומדת על הפרק אלא רכישת החברה כמכלול. אתמול, מניית החברה עלתה בשיעור של כמעט 7%.
"אנו מתעניינים בפיאט קרייזלר, אבל לא היתה התקדמות משמעותית עד כה", פרסמה גרייט וול מוטור באתר החברות של הרשות לני"ע בסין. גרייט וול הוסיפו כי "לא היה לנו שום משא ומתן ולא חתמנו על הסכמים עם פיאט קרייזלר".
המסחר במניות של גרייט וול מוטור, שנחאי, יפתח מחדש רק ביום רביעי, לאחר שהושעה לבקשת החברה היום.
נציין כי בעוד באיטליה מתעסקים בהצעות רכישה, בגרמניה עדיין מבקשים לאמוד את הנזק שנגרם בעקבות חשיפת האפשרות לתיאום מחירים ופליטת גז בין יצרניות הרכב הגדולות במדינה.
בדו"ח הרשמי של חודש אוגוסט, בו משרד האוצר הגרמני סוקר את הכלכלה המקומית, המשבר הוסף לרשימת האיומים הכלכליים על גרמניה לצד פיצוץ המו"מ עם בריטניה על תנאי יציאתה מהאיחוד האירופי ומשבר סחר שיכול להיגרם על ידי דונלד טראמפ.
גרמניה היא כמובן אחד מהקטרים הכלכליים העיקריים של אירופה, והיא הולכת ומתעצמת. אם כי בשבועות האחרונים מלווה אותה שערורייה טכנולוגית שנוגעת לכך שנעשה וויסות מחירים בתחום הרכב ואף וויסות טכנולוגי בכדי לאפשר למכוניות בייצור מקומי לזהם במידה גבוהה יותר. פרטי החקירה לכשיתגלו עשויים להזיק באופן ניכר לתדמית המכוניות הגרמניות ולגרור קנסות ענק.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה