
השקעה ראשונה של אמזון בתחום הבתים החכמים
ענקית המסחר המקוון, אמזון, ביצעה השקעה ראשונה בחברת בניית בתים חכמה, בצעד שמשתלב עם אסטרטגיית החברה, לשלוט בשוק המרחב הביתי החכם.
החברה, Plant Prefab, מייצרת בתים מותאמים אישית ליחידים ומשפחות, במהירות וביעילות, וכאמור משתלבת באסטרטגיה של אמזון, ששחררה לאחרונה מעל תריסר מוצרי בית חכם המופעלים על ידי מכשיר אלקסה, ביניהם מיקרוגל, מגבר קול, ופעמון דלת חכם.
נציין שזהו שוק חדש עבור אמזון, שבדרך כלל משקיעה בסטארט-אפים בתחום טכנולוגיות הקול, עליהן מבוססת אלקסה, אך לא מפתיעה, במיוחד לאור העובדה ששוק הבית החכם צפוי לגדול לכ-53 מיליארד דולר עד שנת 2022 לפי הערכות המומחים בתעשייה.
אמזון דיווחה לאחרונה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני ווהצליחה להכות את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח, אך מעט אכזבה מעט בשורת העליונה. הכנסות החברה ממכירות הסתכמו בכ-52.9 מיליארד דולר, מעט נמוך מהצפי שעמד על הכנסות של 53.4 מיליארד דולר. הכנסות החברה משירותי הענן עמדו על 6 מיליארד דולר, וזאת לעומת 4.1 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד ו-5.44 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2018.
בשורה התחתונה, החברה דיווח על רווח של 2.5 מיליארד דולר או 5.02 דולר למניה, גבוה בהרבה מהצפי שעמד על רווח של 2.5 דולר למניה. הרווח התפעולי של החברה עמד על 2.98 מיליארד דולר, מעל התחזיות שעמדו על רווח של 1.7 מיליארד דולר
החברה הורידה את הציפיות לרבעון הקרוב, והיא צופה כעת הכנסות של 54-57.5 מיליארד דולר, נמוך מהצפי של האנליסטים שעמד על הכנסות של 58.3 מיליארד דולר.