חברות המסחר הקמעונאי בסין לא עומדות ביעדים; המניות בצניחה
מניית חברת המסחר האלקטרוני הסינית באוזן (סימול:BZUN) בולטת במסחר עם ירידות של 16% לשווי שוק של 2.37 מיליארד דולר. הרקע לירידות - תוצאות חלשות לרבעון השלייש של השנה.
הכנסות החברה הסתכמו ברבעון האחרון ב-210.3 מיליון דולר, עלייה של 35.3% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הנתון נמוך משמעותית מהתחזיות המוקדמות בוול סטריט שעמדו על הכנסות של 214-216 מיליון דולר. מבחינת חלוקה לסגמנטים, הכנסות החברה ממכירות מוצרים חדשים הסתכמו ב-92.7 מיליון דולר, עלייה שנתית של 31.3%. ההכנסות משירותים הסתכמו ב-117.6 מיליון דולר, עלייה של 37.8% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
בשורה התחתונה, החברה רשמה רווח נקי (GAAP) של 5.5 מיליון דולר או 0.1 דולר, עלייה של 32.1% ביחס לתקופה המקבילה. הרווח המתואם של החברה הסתכם ב-8.3 מיליון דולר או 0.14 דולר למניה, עלייה של 14.6% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
החברה צופה כעת כי ההכנסות ב-2019 יתסכמו בטוח של 385.5-392 מיליון דולר, גידול שנתי של 23%-25%. נמוך מתחזיות האנליסטים.
שותפת הסחר הגדולה ביותר של החברה היא ענקית הקמעונאות עליבאבא (סימול:BABA) שעולה כעת ב-0.2%.
הדו"חות היום של באוזן מגיעים לאחר שאמש דיווחה מפעילת אתרי המסחר פינדודו על תוצאות חלשות במיוחד (לכתבה המלאה). התגובה לדו"חות הייתה דומה - צלילה.
השאלה אם מדובר ברמז להיקף המסחר האמיתי בסין - האם יש ירידה או עלייה נמוכה המחזוי במסחר בכלל ובמסחר האלקטרוני בפרט? הנתונים האלו חשובים במיוחד מכיוון שיש הערכות רבות שהנתוני שמגיעים מהממשל הסיני (נתוני המאקרו) אינן מבטאים נאמנה את המצב במשק הסיני.
גרף שבועי של מניית החברה בשנים האחרונות, והירידה הערב
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה